اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قاتل كارگر شهرداری از اتهام قتل عمد تبرئه شد/ دیوان عالی به پرداخت دیه و زندان حکم داد



راننده خودروی لجن كش كه به اتهام قتل كارگر شهرداری دستگیر شده بود، از این اتهام تبرئه شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سوم اردیبهشت سال 91 ماموران پلیس در جریان وقوع یك درگیری مرگبار قرار گرفتند و بلافاصله موضوع را در دستور كار خود قرار دادند و به تحقیق در این رابطه پرداختند.

با حضور ماموران مشخص شد كه یك كارگر شهرداری پس از درگیری با راننده یك ماشین لجن كش جان خود را از دست داده است.

دوست مقتول كه به عنوان شاهد این ماجرا بود به ماموران گفت: امروز من و همكارم متوجه شدیم كه یك راننده خودروی لجن كش مشغول تخلیه فاضلاب داخل جوی آب است. برای همین به او اعتراض كردیم كه او هم بلافاصله فرار كرد. همكارم خودش را به ركاب خودرو رساند و می خواست جلوی فرار او را بگیرد اما راننده با با یك میله به سرش زد كه او هم روی زمین افتاد.

با این اظهارات متهم دستگیر شد و در بازجویی ها به ماموران گفت: من درحال تخلیه فاضلاب بودم كه ناگهان دو كارگر شهری را دیدم. چون كارم غیر قانونی بود می خواستم فرار كنم. اما یكی از كارگرها سعی كرد مانع شود. برای همین خودش را به روی ركاب رساند اما من توجهی نكردم. در راه نمی دانم چه شد كه آن مرد روی زمین افتاد. ولی من او را نكشتم.

با اینحال پس از اعترافات متهم پرونده وی برای رسیدگی  به شعبه 71 دادگاه كیفری استان تهران فرستاده شد و متهم در این شعبه به اتهام قتل عمد محاكمه شد. این مرد جلسه محاكمه خود باز هم گفت: من قصد كشتن نداشتم.

بعد از پایان این جلسه هیات قضایی این حادثه را قتل غیر عمد تشخیص دادند و متهم به پرداخت دیه و زندان محكوم شد.

صبح 2 روز گذشته این حكم در دیوان عالی كشور نیز تایید شد.

 

 اخبار حوادث  - باشگاه  خبر  نگاران 


ویدیو مرتبط :
تبرئه پلیس سفید پوست از اتهام قتل سیاهپوستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل صاحب پرده فروشی به خاطر "فیلم سیاه"/ قاتل 16 ساله با حکم دادگاه تبرئه و از زندان آزاد شد



اخبار حوادث - قتل صاحب پرده فروشی به خاطر "فیلم سیاه"/ قاتل 16 ساله با حکم دادگاه تبرئه و از زندان آزاد شد

پسر 16 ساله ای که برای دفاع از خود صاحب کارش را با ضربات چاقو از پای در آورد در نهایت با حکم دادگاه از زندان آزاد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دی ماه سال 92 ماموران پلیس اردبیل در جریان وقوع یک قتل در یک آپارتمان نیمه کاره قرار گرفتند. آنها بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و به تحقیق در این رابطه پرداختند. 
 
تجسس های ماموران پلیس نشان داد که مرد جوانی که صاحب یک پرده فروشی بوده است در این آپارتمان نیمه کاره بر اثر ضربات چاقو به قتل رسیده اند. بنابراین تحقیقات در خصوص شناسایی عامل یا عاملان این جنایت آغاز شد و در کمتر از دو ماه کارآگاهان جنایی موفق به شناسایی قاتل شدند. متهم که پسر 16 ساله و شاگرد مغازه مقتول بود پس از دستگیری به این جنایت اعتراف کرد و به ماموران گفت: وقتی مدرسه ها تمام شد برای کار به مغازه پرده فروشی مقتول رفتم. اما پس از گذشت چند روز متوجه شدم که صاحب کارم نیت شومی در سر دارد تا اینکه در نهایت یک روز مرا مورد آزار و اذیت قرار داد و این عمل خود فیلم گرفت. او با این فیلم هربار مرا تهدید می کرد و می گفت که اگر به خواسته هایش تن ندهم فیلم را پخش می کند و آبرویم را پیش همه می برد. برای همین مجبور بودم به خواسته هایش عمل کنم.
 
وی در ادامه اعترافاتش گفت: روز حادثه صاحب کارم با من تماس گرفت و گفت که باید همراه او بروم تا پارچه ها را به دست مشتری برسانیم. آن روز خیلی التماسش کردم و گفتم که دیگر مرا اذیت نکند. او هم قول داد که مرا اذیت نکند. ما با هم رفتیم به یک ساختمان نیمه کاره و وقتی وارد آنجا شدیم وضعیت خیلی مشکوک بود و حتی پنجره ها هم با کاغاذ پوشانده شده بود. برای همین می خواستم فرار کنم اما او مانعم شد و وقتی متوجه شدم که باز هم نیت شومی در سر دارد او را با ضربه چاقویی که برای اطمینان به همراه خودم آورده بودم چند ضربه به او زدم و فرار کردم. باور کنید می خواستم از خودم دفاع کنم.
 
با اعترافات متهم پرونده وی در حالیکه اولیان دم تقاضای قصاص کردند به شعبه اول دادگاه کیفری استان اردبیل ارجاع شد.
 
عبدالصمد خرمشاهی وکیل متهم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: قضات این شعبه نیز پس از برگزاری جلسه دادگاه و شنیدن دفاعیات متهم در حالیکه وی همچنان اصرار داشت که از خودش دفاع کرده است، با توجه به مدارک موجود اصل دفاع را پذیرفتند و این پسر پس از گذشت کمتر دو سال از وقوع جنایت در نهایت با حکم تبرئه از زندان آزاد شد. 

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران