اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قاتل فراری پس از سالها اقامت در ترکیه، هنگام حضور در زادگاهش به دام افتاد



 نخستین روز تیرماه سال 88 بود که صدای شلیک گلوله‌ای ساکنان یکی از محلات بابل را به خیابان کشاند. آنان وقتی وحشت زده خود را به محل حادثه رساندند با پیکر بی‌جان و غرق در خون مرد جوانی در حالی روبه‌رو شدند که گلوله‌ای سینه‌اش را شکافته و او را به کام مرگ فرستاده بود.

دقایقی بعد تیم‌هایی از پلیس آگاهی بابل بسرعت خود را به محل وقوع حادثه رسانده و تحقیق در این باره را آغاز کردند.


در جریان این تجسس‌ها بود که معلوم شد عامل شلیک پسر جوانی به نام حسن بوده و در جریان بروز اختلاف با قربانی حادثه با تفنگ شکاری او را هدف قرار داده و مهر باطل بر زندگی‌اش زده است.

عملیات گسترده مأموران برای به دست آوردن ردی از این مرد آغاز شد تا اینکه مأموران مخفیگاه او را ردیابی و در جریان یکسری اقدام‌های غافلگیرانه وی را به دام انداخته و بازداشت کردند. با دستگیری این قاتل و صدور کیفرخواست از سوی دادسرای بابل برای پرونده جنایت برای رسیدگی‌های تکمیلی به دادگاه کیفری استان مازندران ارسال شد.

در حالی که به نظر می‌رسید پرونده در آستانه صدور رأی قرار دارد، قاتل جوان با همدستی بستگانش نقشه فرار بزرگ خود را طراحی کرد. این قاتل ابتدا خود را بیمار روحی و روانی معرفی کرده و درخواست برگزاری کمیسیون پزشکی برای اثبات این ماجرا را طرح کرد. مقام‌های زندان نیز با دستورهای قضایی صادر شده او را به همراه مأموران بدرقه برای انجام کمیسیون به تهران فرستادند تا پزشکان قانونی در این باره اعلام نظر کند.

در مسیر برگشت از این سفر بود که با نقشه‌های ماهرانه تعدادی از بستگان قاتل با ایجاد درگیری ساختگی شرایط را برای فراری دادن او مهیا کرده و موفق شدند این قاتل را با یک نیسان فراری دهند. بدین ترتیب با دستور دادستان جعفری تیمی از نیروهای پلیس برای به دست آوردن ردی از این زندانی مأموریت ویژه‌ای را آغاز کردند اما همه تجسس‌ها با بن‌بست تحقیقاتی روبه‌رو و معلوم شد که او با فرار از دست مراقبانش از مرزهای غیرقانونی به خارج از کشور گریخته و در کشور ترکیه است.

با به دست آمدن این اطلاعات اقدام‌های برون مرزی پلیس اینترپل برای شناسایی مخفیگاه وی در ترکیه در دستور کار قرار گرفت اما هیچ نشانی‌ای از این قاتل به دست نیامد و پرونده در بایگانی پلیس ماند.


این شرایط ادامه داشت تا اینکه دادستان مرکز استان مازندران بار دیگر دستورهای جدیدی را برای به دست آوردن ردی از این قاتل فراری صادر کرد.

این بار با دستور مستقیم سردار جعفری نسب فرمانده پلیس مازندران، تیمی از نیروهای زبده اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی مازندران به سرپرستی سرهنگ رستمی رئیس پلیس آگاهی مأموریت یافتند تا در این باره وارد عمل شوند. در دور تازه اقدام‌های پلیسی بود که اطلاعاتی به دست آمد که نشان می‌داد قاتل فراری به ایران بازگشته و در پایتخت زندگی پنهانی‌ای را آغاز کرده است. با توجه به این سرنخ‌ها تور نامحسوس پلیس آگاهی مازندران برای به دام انداختن قاتل فراری پهن شد اما وی هر بار با تغییر جا، اقدام‌های مأموران را ناکام می‌گذاشت تا اینکه سرانجام مأموران، اطلاعاتی به دست آوردند که بر اساس آن قاتل ازدواج کرده و صاحب فرزندی شده بود و قرار بود برای دیدن نوزادش به مازندران بیاید.


با توجه به این اطلاعات مکان‌های احتمالی حضور او را تحت نظر قرار دادند تا اینکه عصر نخستین روزهای هفته جاری رد وی در خانه‌ای در بابل به دست آمد و پلیس آنجا را به محاصره خود در آورد. در حالی که مأموران با مجوزهای قضایی برای بازداشت او وارد عمل شده بودند، وی متوجه حضور پلیس شده و بار دیگر سعی کرد از محاصره مأموران خود را برهاند. این درحالی بود که پلیس همه راه‌های فرار را بسته بود و در این اقدام زندانی فراری را ناکام گذاشته و او را بازداشت کرد.


بر اساس تحقیقات پلیس این قاتل بعد از فرار در جاده شیرگاه از ایران خارج شده بود و بعد از مدتی با احساس اینکه تعقیب پلیس برای دستگیری او خاتمه یافته است به ایران برگشته و با دختری ازدواج کرده بود.


بنابر این گزارش، با دستور بازپرس پرونده قاتل برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس آگاهی مازندران قرار گرفته است.

  اخبار  حوادث  - ایران


ویدیو مرتبط :
سارق فراری خودروی مزدا 3 به دام پلیس افتاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قاتل فراری پس از سه دهه به دام پلیس افتاد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

قاتل فراری پس از سه دهه به دام پلیس افتاد

دپارتمان پلیس «لس آنجلس» ایالت كالیفرنیا متهمی را پس از گذشت سه دهه به دام انداخت.

یسنا:  پلیس محلی «لس آنجلس»، «توار» 73 ساله را كه در سال 1981 میلادی اقدام به قتل یك مرد 36 ساله كرده بود در خانه‌اش دستگیر كرد.

به گفته پلیس، «توار» به همراه برادرش پس از درگیری با مقتول با ضربات گلوله او را به قتل رساندند و فراری شدند.پلیس پس از بررسی گسترده توانست برادر «توار» را دستگیر و روانه زندان كند اما پیگیری‌هایشان برای دستگیری «توار» نتیجه بخش نبود تا این كه پس از 30 سال او را به دام انداختند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی‌میل، یكی از افسران پلیس لس‌آنجلس گفت: دستگیری این متهم پس از گذشت سه دهه نشان می‌دهد كه دیر یا زود قانون مجرمان را دستگیر می‌كند و به سزای اعمالشان می‌رساند./ایسنا