اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قاتل صرب اف سی سئول را بشناسید


اف سی سئول کره جنوبی تنها 3 بازیکن خارجی در ترکیب خود دارد و بیشتر بازیکنان این تیم از کشور کره جنوبی هستند.



روزنامه تماشا: اف سی سئول کره جنوبی تنها 3 بازیکن خارجی در ترکیب خود دارد و بیشتر بازیکنان این تیم از کشور کره جنوبی هستند. در این میان مهاجم 32 ساله صربستان و مونته نگرویی ستول یعنی دژان دامینانویچ بزرگترین خطر برای تیم استقلال است.

چهارشنبه شب گذشت گل برتری اف سی سئول در بازی با الاهلی عربستان را او زد تا نماینده کره جنوبی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. البته شاید بد نباشد بدانید که دامینانویچ در آن بازی به تیم سابق خود گل زد. دژان در سال 2007 قراردادی چند ماهه را با الاهلی عربستان امضا کرد و در آن مدت آمار چشمگیری را هم ثبت کرد. او در 8 بازی که با پیراهن الاهلی عربستان به میدان رفته بود، 7 گل زده بود.


قاتل صرب اف سی سئول را بشناسید

دژان سال 1998 برای اولین بار توانست در لیگ یوگسلاوی بازی کند. او تا سال 2006 به لیگ خارجی ترانسفر نشد و حتی با انشعاب صربستان و مونته نگرو از یوگسلاوی در لیگ صربستان ماند. دژان پس از مدت کوتاهی که در عربستان بود به کره جنوبی آمد و در 6 سال گذشته، یک فصل برای اینچه ئون و پنج فصل برای اف سی سئول به میدان رفت. او آمار شگفت انگیزی در مسابقات باشگاهی کره جنوبی دارد.

ماشین گلزنی اف سی سئول در 199 دیداری که در کی لیگ، جام حذفی کره جنوبی و لیگ قهرمانان به زمین رفته است، 121 گل زده و 31 پاس گل داده؛ به صورت میانگین در هر 5 بازی 3 گل و یک پاس گل در هر شش دیدار. در سال 2013 سایت تاریخ، آمار و ارقام فیفا لیستی از بهترین گلزنان لیگ های ممتاز دنیا منتشر کرد کهدر آن دژان در رده هفتم ایستاده بود. در آن رده بندی زلاتان ابراهیموویچ، رونی و رابین فان پرسی بالاتر از او ایستاده بودند.

دامینانویچ از سال 2008 برای بازی با ایتالیا به تیم ملی صربستان دعوت شد و حالا دیگر مهاجم فیکس آنهاست. او در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2014 با پیراهن صربستان به لهستان و اوکراین گل زده اما مهمترین گل ملی او در بازی با تیم ملی انگلیس زده شد. دیداری در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2014 که دژان گل زد و انگلیس مقابل صربستان متوقف شد.

او 18 بازی ملی و 4 گل ملی در کارنامه دارد. 187 سانتیمتر قد دارد. قدرتی است و روی ضربات سر می تواند روی دروازه استقلال خطرساز باشد. احتمالا مدافع یارگیر او در بازی چهارشنبه با استقلال، حنیف عمران زاده باشد، مدافعی که از حالا می توان پیش بینی کرد، روز سختی را پیش رو دارد.


ویدیو مرتبط :
اف سی سئول-حریف استقلال را بهتر بشناسید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازگشت های تاریخی استقلال در آسیا/امیدواری برای بازی مقابل اف سی سئول



جام باشگاههای آسیا,تیم استقلال

بازگشت های تاریخی استقلال در آسیا/امیدواری برای بازی مقابل اف سی سئول

 تیم استقلال تهران سابقه جبران 3 شکست خود در مراحل حذفی مسابقات آسیایی را در کارنامه دارد و امیدوار است در بازی روز چهارشنبه برای چهارمین بار موفق به انجام این کار بشود.

 تیم استقلال تهران در بازی برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل سئول کره جنوبی حداقل 2 گل بزند تا بازی را به وقت اضافی و ضربات پنالتی بکشاند. استقلالی ها سابقه جبران 3 شکست خود را در مراحل حذفی مسابقات آسیایی دارند:

- در مرحله یک هشتم نهایی جام در جام آسیا 97-1996 تیم استقلال در شهر نمنگان ازبکستان 4-1 مغلوب نوف باخور شد تا حذف این تیم قطعی به نظر برسد، اما در بازی برگشت این تیم در آزادی با 3 گل نوف باخور را شکست داد و با توجه به یک گل زده در خانه حریف صعود خود را به مرحله بعدی قطعی کرد.

- در مرحله یک شانزدهم نهایی جام در جام آسیا 01-2000 تیم استقلال در ابوظبی به مصاف الوحده امارات رفت و با نتیجه 3-2 شکست خورد. این تیم یک هفته بعد در اولین روز پاییز 1379 در آزادی با درخشش فرهاد مجیدی که 2 گل زد، 4- صفر تیم ضعیف الوحده را شکست داد و گام به مرحله بعد گذاشت.

- در مرحله حذفی جام باشگاههای آسیا 02- 2001 تیم استقلال در جده به مصاف الاتحاد رفت و 3-2 شکست خورد. بازی برگشت دو تیم در یک روز سرد زمستانی در آزادی برگزار شد و بعد از اینکه هر دو تیم یک گل زدند، حساسیت بازی به اوج خود رسید. اما ضربه سر تماشایی نیکبخت واحدی که حساس ترین و مهم ترین گل خود را برای این تیم زد باعث شد تا استقلال 2-1 پیروز و راهی مرحله بعدی شود.

اما تفاوتی که این 3 بازی با دیدار روز چهارشنبه دارند این است که استقلال در همه بازی های رفت مقابل حریفانش گل زده بود و در دو بازی مقابل نوف باخور و الاتحاد با قانون گل زده در خانه حریف صعود کرد. ضمن آنکه سئول کره جنوبی تیمی متفاوت با آن تیم ها و نسبتاً حرفه ای است. /خبر آنلاین