اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قاتل شیشه‌ای به میز محاكمه رسید



مردی كه متهم است در توهم ناشی از مصرف شیشه خواهرش را به قتل رسانده به زودی در دادگاه كیفری یك استان تهران محاكمه می‌شود.

به گزارش جوان، آذر ماه سال قبل، قاضی مدیر روستا، بازپرس ویژه قتل دادسرای جنایی تهران با تماس مأموران كلانتری 118 ستارخان از قتل زن میانسالی در خانه‌اش با خبر و همراه كارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در محل حاضر شد. تیم جنایی در محل حادثه با جسد زن 55 ساله‌ای روبه‌رو شد كه با هفت ضربه چاقو به قتل رسیده بود.

 بررسی‌ها نشان داد مقتول پس از طلاق از شوهرش مدتی است با دخترش زندگی می‌كرده است و روز قبل از حادثه هم برادرش از شهرستان به خانه او آمده بود. دختر مقتول گفت: شب حادثه دایی‌ام در خانه ما بود و من به خانه دوستم رفتم و وقتی امروز به خانه‌مان آمدم با جسد غرق به خون مادرم روبه‌رو شدم، اما خبری از دایی‌ام نبود. همزمان با ادامه تحقیقات، برادر مقتول به عنوان مظنون به قتل تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا اینكه كارآگاهان دریافتند ساعتی بعد از حادثه مأموران گشت كلانتری نواب، مرد جوانی را كه لباس‌های خونی به تن داشت بازداشت كردند.

در تحقیقات مشخص شد، مرد دستگیر شده برادر مقتول است، بنابراین وی برای بازجویی در اختیار كارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

متهم در بازجویی‌ها گفت: من معتادم تا اینكه ترك كردم. در شهرستان برادرم خواست مرا دوباره معتاد كند به همین دلیل چند روزی است به تهران آمده‌ام و سرگردان خیابان‌ها هستم. شب حادثه به خانه خواهرم آمدم كه متوجه شدم او با برادرم تلفنی در حال حرف زدن است. فكر كردم او قصد دارد دوباره مرا معتاد كند. پس از این با چاقو او را كشتم.

قاضی مدیر روستا پس از تحقیقات تكمیلی، كیفرخواست متهم را صادر كرد. متهم به زودی در دادگاه كیفری یك استان تهران محاكمه خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
میز برش شیشه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خواهرزاده خطاكار به میز محاكمه رسید



مرد جوانی كه متهم است سه سال قبل خاله‌اش را به خاطر سرقت اموالش به قتل رسانده بود، به زودی در دادگاه كیفری استان تهران محاكمه می‌شود.

به گزارش جوان، شامگاه دوم آبان ماه سال 91 مأموران كلانتری 111 هفت چنار بعد از اطلاع از قتل زن سالمندی در خانه‌اش در خیابان حسام الدین خود را به محل رساندند. پسر مقتول كه پلیس را از ماجرا باخبر كرده بود، گفت: از دیروز هر چه با خانه مادرم تماس گرفتم، جواب نمی‌داد. امروز وقتی به خانه‌اش آمدم متوجه شدم كه به قتل رسیده و پول و طلاهایش سرقت شده است.

بررسی‌ها حكایت از آن داشت كه عامل حادثه بدون شكستن در وارد خانه شده و بعد از ارتكاب قتل و سرقت خانه را ترك كرده است، بنابراین فرضیه آشنا بودن قاتل نزد پلیس قوت گرفت.


در شاخه دیگری از تحقیقات، كارآگاهان متوجه شدند خواهرزاده مقتول كه محمد نام دارد و از مدتی قبل بیكار است و مشكل مالی دارد، به خانه خاله‌اش رفت و آمد داشته است. زمانی كه همسر محمد مورد تحقیق قرار گرفت، گفت كه شوهرم شش میلیون تومان پول به من داد و خانه را برای پیدا كردن كار در شهرستان ترك كرد. با نشانی‌هایی كه همسر محمد در اختیار پلیس گذاشت، مأموران موفق به بازداشت او شدند.

محمد در بازجویی‌ها به قتل اقرار كرد و گفت: مدتی بود بیكار بودم و وضع مالی بدی داشتم تا اینكه تصمیم گرفتم از خانه خاله‌ام سرقت كنم. روز حادثه به خانه‌اش رفتم و با هم ناهار خوردیم. بعد در فرصتی مناسب به او حمله كردم و با روسری خفه‌اش كردم. برای اطمینان از مرگش، با چاقو، دو ضربه به وی زدم و سپس هشت عدد النگوی دستش را در آوردم و بعد سراغ كمد دیواری رفتم و 450 هزار تومان و دو زنجیر طلای دیگر نیز سرقت كردم.

وی ادامه داد: پس از سرقت طلا‌ها را فروختم و پولش را به همسرم دادم و به او گفتم كه برای كار به شهرستان می‌روم.

با كامل شدن تحقیقات و بازسازی صحنه جرم، قرار مجرمیت محمد به اتهام قتل عمد و سرقت از سوی قاضی حسین‌پور، بازپرس ویژه قتل صادر شد تا پرونده بعد از صدور كیفرخواست به دادگاه كیفری استان تهران ارجاع شود.


اخبار  حوادث  - جوان