اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قاتل سرباز جوان پای چوبه دار



قاتل سرباز جوان پای چوبه دار

پسر جنایتکار که در جریان نزاع خیابانی مرتکب سربازی شده بود ، پس از تائید حکم اعدامش از سوی قضات دیوان عالی کشور در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، در این پرونده میثم 27 ساله متهم است سرباز جوانی را با ضربه قمه به قتل رسانده است.

در جلسه محاکمه متهم، قاضی شاهمرادی نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست، گفت: میثم متهم به قتل عمدی فرشید در تاریخ 27 فروردین سال 90 می باشد. وی با یک ضربه قمه به سر مقتول مرگ او را رقم زده بود.در این پرونده همچنین حسین 21 ساله و علی 22 ساله متهم به شرکت در نزاع و شرب خم می باشند. با توجه به دلایل موجود در پرونده برای متهمان تقاضای مجازات قانونی دارم.

در ادامه پدر مقتول برای قاتل پسرش تقاضای قصاص کرد و گفت: فرشید در حال گذراندن خدمت سربازی بود. من از پسرم خواستم برای شرکت در مراسم عروسی یکی از بستگان مرخصی بگیرد و به ورامین بیاید. یک ساعت قبل از شروع عروسی او برای دیدن یکی از هم خدمتی های خود از خانه خارج شد که دقایقی بعد به ما اطلاع دادند او را با ضربه قمه کشته اند.

در ادامه متهم با حضور در جایگاه با رد اتهام قتل عمدی، گفت: من در این درگیری حاضر بودم اما مرتکب قتل نشدم. اظهاراتم در دادسرا نیز صحت ندارد.

قاضی همتیار رئیس شعبه 113 دادگاه کیفری سپس از شاهدان ماجرا خواست به تشریح روز حادثه بپردازند که یکی از آنها اظهار داشت: روز حادثه میثم با یک قمه ضربه ای به سر مقتول وارد کرد و از محل گریخت. دو متهم دیگر پرونده نیز در جریان دفاعیات خود اتهام شرکت در نزاع را قبول کردند.

در ادامه با آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش رئیس دادگاه ختم رسیدگی به این پرونده را اعلام کرد و پس از مشورت با چهار قاضی مستشار حکم قصاص متهم را صادر کردند. با اعتراض میثم پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی کشور حکم را تایید کرده و برای اجرا به دادسرای جنائی تهران فرستادند./مهر

 


ویدیو مرتبط :
بخشش قاتل پای چوبه دار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قاتل جوان پای چوبه دار با تعهدپرداخت دیه300میلیونی بخشیده شد



28 آبان ماه سال 86 مرد 32 ساله‌ای به نام علیرضا با ضربات چاقو مدیرعامل یک شرکت خصوصی را در خیابان توانیر به قتل رساند.

  عامل جنایت که در صحنه قتل حضور داشت خیلی زود قتل «محمود» را به گردن گرفت، این در حالی بود که تیم جنایی پی برد عامل جنایت مهندس مکانیک و پیمانکار شرکت خصوصی است و به خاطر اختلافات مالی مدیرعامل شرکت را در برابر دیدگان کارگران شرکت با ضربات چاقو کشته است.


این مهندس وقتی تحت بازجویی قرار گرفت، گفت: به‌عنوان پیمانکار در شرکت محمود مشغول به کار شدم و حقوق کارگران را خودم پرداخت می‌کردم. 100 میلیون تومان از محمود طلب داشتم. از او خواستم پولم را بدهد اما وی هربار طفره می‌رفت. کار به جایی کشید که زندگی‌ام در آستانه فروپاشی قرار گرفت و در شرایط مالی خیلی بدی قرار گرفتم.


وی افزود با التماس از محمود خواستم که شرکت را بفروشد و پولم را پرداخت کند. او توجهی نکرد روز حادثه به شرکت رفتم و در مسیر چاقویی خریدم. وقتی وارد شرکت شدم محمود با ناسزاگویی عصبانی‌ام کرد و با چاقویی که همراه داشتم چند ضربه به او زدم. وقتی روی زمین افتاد شوکه شدم و روی زمین نشستم. همزمان کارگران شرکت، پلیس را باخبر کردند.


قاتل تحصیلکرده در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه نشست و به قصاص نفس محکوم شد. حکم قصاص این مهندس از سوی شعبه 27 دیوان عالی کشور تأیید شد و پرونده برای اجرا به دادسرا رفت.


 سحرگاه هشتم آبان ماه سال 92 این مرد تحصیلکرده پای چوبه دار رفت و در آنجا همسر و دو دخترش توانستند با التماس و پرداخت دیه 380 میلیون تومانی، رضایت اولیای دم را بگیرند. این مهندس که در مدت 8 سال زندان توانسته بود فوق دیپلم کامپیوتر، علوم قرآنی و الهیات را نیز بگیرد از قصاص رهایی یافت و در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی عزیزمحمدی و دو قاضی مستشار تنها از لحاظ جنبه عمومی جرم تحت محاکمه قرار گرفت. در پایان هیأت قضایی وارد شور شدند و طبق ماده 612 قانون مجازات اسلامی حکم آزادی علیرضا را صادر کردند.

 

 اخبار حوادث  -  ایران