اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قاتل ستایش: چیزی یادم نمی آید!


پسر نوجوانی که متهم به قتل و آزار و اذیت دختربچه‌ای افغان است، برای بار دوم از سوی دادگاه کیفری استان تهران مورد تحقیق قرار گرفت.

روزنامه شرق: پسر نوجوانی که متهم به قتل و آزار و اذیت دختربچه‌ای افغان است، برای بار دوم از سوی دادگاه کیفری استان تهران مورد تحقیق قرار گرفت. 

امیرحسین که ١٦ سال دارد، متهم است دو ماه قبل در منطقه ورامین دختربچه‌ای افغان که ستایش نام داشته و 6ساله بوده را به خانه‌اش برده، او را به قتل رسانده و سپس جسدش را با اسید سوزانده است. امیرحسین در طول تحقیقات به قتل ستایش اعتراف کرد و گفت به دلیل اینکه تحت‌تأثیر مشروبات الکلی و قرص بوده، دست به این‌کار زده و دقایقی قبل از این جنایت نیز فیلمی مستهجن در یکی از شبکه‌های اجتماعی دیده ‌و به‌شدت تحت‌تأثیر قرار گرفته بوده. 

او بعد از قتل ستایش، با ضربات چاقو جسد را داخل وان حمام‌ واحد آپارتمانی‌ای که پدرش به‌تازگی ساخته ‌بود قرار داد و روی او اسید ریخت و آن را سوزاند تا جسد را از بین ببرد. امیرحسین زمانی بازداشت شد که از دوستش برای حمل جسد کمک خواست و پسر نوجوان نیز موضوع را به پدرش خبر داد و درنهایت پلیس در جریان این قتل قرار گرفت. پدر ستایش یک روز قبل از پیداشدن جسد، خبر گم‌شدن او را به مأموران داده و گفته ‌بود دخترش برای خرید بستنی از خانه بیرون رفته‌ و دیگر برنگشته ‌است.

زمانی که مأموران به خانه متهم رفتند، جسد را پیدا و امیرحسین را بازداشت کردند. او به قتل اعتراف کرد و جزئیات را توضیح داد. این نوجوان همچنین حرف‌هایی در مورد زندگی خصوصی‌اش به مددکار و بازپرس پرونده‌اش گفت که وضعیت شخصیت او را بهتر روشن کرد. او توضیح داد که از ١٢سالگی قرص محرک استفاده می‌کرد و مدتی قبل هم مشروب‌خوردن را آغاز کرده ‌است. 

گفته‌های امیرحسین در حالی بود که پزشکی‌قانونی نیز جسد را بررسی کرده و علت تامه مرگ و صدمات وارده بر جسد را توضیح داد و درخصوص تعرض به مقتول نیز پاسخی ارائه داد. با توجه به تکمیل پرونده قتل، پرونده برای رسیدگی به شعبه هفتم دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. این در حالی بود که با توجه به مطرح‌شدن اتهام آزار و اذیت، مطابق قانون، تحقیق و رسیدگی دراین‌باره هم باید توسط دادگاه کیفری استان تهران انجام شود. 

جلسه اول تحقیق درمورد این پرونده روز گذشته برگزار شد. والدین ستایش شکایت و ادعای خود در مورد آزار و اذیت را مطرح کردند اما امیرحسین حاضر به دفاع از خود نشد و گفت در حضور وکیلش صحبت خواهد کرد. روز گذشته دومین جلسه تحقیق برگزار شد. اولیای‌دم یک‌بار دیگر ادعایشان را در برابر وکیل متهم نیز اعلام کردند.

وقتی نوبت امیرحسین، متهم ١٦ساله پرونده شد، او اتهام آزار و اذیت را قبول نکرد. اما به طور دقیق و مشخص نیز آن را رد نکرد و مدعی شد به دلیل اتفاقاتی که افتاده ‌است هیچ‌چیزی به یاد ندارد. او مدعی شد زمان ارتکاب جرم به‌شدت تحت فشار روحی بوده و حالا هیچ‌چیزی به یاد ندارد. 

پیش از این دادستان ورامین نیز اعلام کرده انگیزه متهم از ارتکاب قتل، عمل منافی عفت بوده ‌است اما در مورد اینکه آزار و اذیت صورت گرفته است یا نه توضیحی ارائه نکرده‌ بود.  با پایان این جلسه تحقیق، ادامه رسیدگی به جلسه بعد موکول شد.


ویدیو مرتبط :
ادعای جدید قاتل ستایش: در زندان به من خوش می گذرد!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مادر قاتل ستایش: به مقتول تجاوز نشده



مادر متهم به قتل ستایش اظهار داشت: ما در غم این افراد شریک هستیم و با این خانواده هیچ کدورتی نداشتیم، غم آنها غم ما است و ما فکر می‌کنیم بین ایرانی و افغانستانی تفاوتی ندارد همه با هم همدل هستیم و قانون هرچه تصمیم بگیرد تابع قانون هستیم و با قانون پیش می رویم.

از روز کشف جنایت تا کنون خانه شان را رها کرده و به آن مراجعه ننموده‌اند؛ نمی‌خواهند در دید باشند اما ترجیح داده‌اند با یک خبرگزاری به گفت‌وگو نشسته و برخی مسائل را بیان کنند.

به گزارش فارس ، خبر دردناک قتل «ستایش قریشی»، دختر 6 ساله افغانستانی که دل‌ها و قلب‌های مردم ایران و افغانستان را به درد آورد، حرف و حدیث‌های زیادی به دنبال داشته و شبکه‌های اجتماعی مملو از اظهارات نسنجیده و دور از واقعیت است؛ مثل تهدید خانواده مقتول، نسبت دادن خانواده متهم به قتل به خانواده شهدا و... .

به سراغ پدر و مادر «امیرحسین پورجعفر»، متهم به قتل ستایش رفته و با ایشان گفت و گویی داشته که در ادامه می‌خوانید:

با دست خودم پسرم را تحویل دادم

«حبیب پور جعفر» پدر امیرحسین در رابطه با نحوه اطلاع از حادثه گفت: وقتی سر کار بودم، به من اطلاع دادند که پسرم قتلی مرتکب شده است، من نیز بلافاصله با فرزندم برای معرفی به کلانتری رفتیم، پسرم اعتراف کرد که قتل را انجام داده است من را نیز یک شب در بازداشت نگه داشتند و بعد از اینکه اطمینان پیدا کردند که من گناهی نکردم، من را آزاد کردند.

وی با بیان اینکه کارگر و از قشر ضعیف جامعه است، خاطرنشان کرد: به همراه خانواده مقتول در یک کوچه زندگی می‌کنیم و مقتول مثل خانواده خودم است، روز ختم نیز می‌خواستم در مراسم شرکت کنیم اما به دلیل اینکه جنجالی به پا نشود، در مراسم شرکت نکردیم.

پورجعفر با تأکید بر اینکه ما و خانواده آقای قریشی همسایه هستیم و هیچ مشکلی در طول سالهای گذشته با همدیگر نداشته و نداریم، افزود: به هیچ عنوان پسرم را مخفی نکردم، اینکه از سوی برخی رسانه‌ها آمده دروغ است، با دست خودم پسرم را تحویل دادم، حتی یک شب در بازداشتگاه بودم و بعد از اطمینان از بی‌گناهی من را آزاد کردند، وجداناً فکر می‌کنم که مقتول بچه خودم بوده است.

ایرانیان و افغانستانی‌ها در برابر قانون یکسانند

وی با تأکید براینکه من در اختیار قانون هستم و هرچه قانون بگوید می‌پذیرم، گفت: فرزند من اگر خلافی مرتکب شده است، بر اساس قانون عمل می‌کنیم، تفاوتی بین ما با افغانستانی‌ها نیست، تبعیضی بین ما وجود ندارد و من و پدر مقتول از اقشار ضعیف هستیم و هرچه قانون بگوید عمل می‌کنم.

پورجعفر ادعای برخی رسانه‌ها را مبنی بر اینکه من از خانواده شهید هستم را کذب دانست و گفت: این صحبت‌ها از سوی من گفته نشده است، ما با خانواده مقتول فرقی نداریم و بر اساس قانون عمل می‌کنیم.

وی اظهار داشت: فرزندی که خدا می‌دهد را خودش از ما پس می‌گیرد، خانواده مقتول خانواده خوبی هستند و به ما بدی نکردند، نمی‌دانم چرا فرزندم مرتکب این گناه شد، من شرمنده خانواده مقتول هستم، من یک کارگر ساده هستم و هیچ جایگاهی ندارم ،تحت فشار هم نیستیم و هر چه قانون بگوید عمل می کنم.

پدر مقتول همانند برادر من است

در ادامه این مصاحبه مادر امیر حسین پورجعفر با تأکید بر صحبت‌های همسرش گفت: شایعاتی که درباره اختلاف خانواده ما با مقتول گفته می‌شود درست نیست، چهار سال است همسایه هستیم و با هم به خوبی زندگی کردیم، حتی عموی ستایش زمانی که پسرم متولد شد، دسته گلی برای ما آورد ما در غم این خانواده شریک هستیم و انتظار نداشتیم که فرزند مان را این کار را کند.

وی خاطرنشان کرد: ما در غم این خانواده شریک هستیم و انتظار این را نداشتیم که فرزندمان این گناه را مرتکب شود، از پدر و مادر ستایش معذرت خواهی می‌کنیم و اینکه ما را در غم خود شریک بدانند، در مراسم دفن ستایش هم از دور شرکت کردم.

مادر متهم به قتل ستایش با بیان اینکه پدر مقتول همانند برادر من است، گفت: وقتی پدر ستایش می خواست که ماشین خود را نزدیک منزل ما پارک کند، به او می گفتیم که مزاحمتی برای ما ندارد، شایعات در مورد ما اشتباه است هرچه قانون بگوید رضایت می‌دهیم.

هیچ تجاوزی به مقتول نشده است

وی با بیان اینکه بعد از اینکه شنیدم پسرم مرتکب قتل شده است،گفت: وقتی فرزندم به ما اطلاع داد که مرتکب قتل شده به حدی حالم بد بود که در بیمارستان بستری شدم و گفتم که پسرم باید در زندان بماند.

وی تصریح کرد: او به من گفت که شیطان من را گول زده است به من گفت که عذاب وجدان دارد. پسرم آزارش به هیچ کس نرسیده بود، او 15 سال دارد و کارت ملی هنوز نگرفته است، اینکه رسانه‌ها می‌گویند او 20 سال دارد، دروغ است.

مادر متهم به قتل ستایش اظهار داشت: ما در غم این افراد شریک هستیم و با این خانواده هیچ کدورتی نداشتیم، غم آنها غم ما است و ما فکر می‌کنیم بین ایرانی و افغانستانی تفاوتی ندارد همه با هم همدل هستیم و قانون هرچه تصمیم بگیرد تابع قانون هستیم و با قانون پیش می رویم.

وی افزود: خدا شاهد است ما اطلاعی از این موضوع نداشتیم، فرزندم به من گفت که شیطان در پوست من رفته است.

مادر امیرحسین پورجعفر با بیان اینکه هیچ تجاوزی به مقتول صورت نگرفته است، گفت: پزشکی قانونی اعلام کرده که هیچ تجاوزی صورت نگرفته و به پدر مقتول اعلام شده است، از رسانه ها خواهش می‌کنیم به خاطر خدا این حرف‌ها را نزنند.


 اخبار حوادث  -  فارس