اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قاتل ستایش در كانون اصلاح و تربیت


دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورامین با تاكید بر رسیدگی ویژه و خارج از نوبت به پرونده قتل دختربچه شش ساله افغانستانی، گفت: متهم این پرونده(نوجوان 17 ساله) به كانون اصلاح و تربیت تحویل داده شده است.

خبرگزاری ایرنا: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورامین با تاكید بر رسیدگی ویژه و خارج از نوبت به پرونده قتل دختربچه شش ساله افغانستانی، گفت: متهم این پرونده(نوجوان 17 ساله) به كانون اصلاح و تربیت تحویل داده شده است.  

ابوالقاسم مراد طلب افزود: از نخستین لحظات وقوع این جنایت ، رسیدگی به این پرونده به طور ویژه و خارج از نوبت در دستور كار دستگاه قضایی قرار گرفته است.

وی اظهار كرد: قتلی اتفاق افتاده و متهم به جرم خود اقرار كرده و دستگاه قضا منتظر اظهار نظر پزشكی قانونی در خصوص این اتفاق می باشد.

مرادطلب تصریح كرد: به محض اعلام نظر پزشكی قانونی حداكثر ظرف دو روز پرونده جهت رسیدگی نهایی به دادگاه كیفری یك استان تهران ارجاع داده می شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورامین افزود: با توجه به این كه متهمین كمتر از 18 سال در زندان بزرگسالان نگهداری نمی شوند، متهم به قتل این پرونده نیز به كانون اصلاح و تربیت تحویل داده شده است.

وی تأكید كرد: هیچ گونه كوتاهی در رسیدگی به این پرونده صورت نخواهد گرفت و خارجی بودن مقتوله در روند رسیدگی عادلانه به این پرونده كمترین تأثیر را ندارد.

ستایش قریشی دختربچه شش ساله افغانستانی ساكن منطقه خیرآباد ورامین روز یكشنبه 22 فروردین وقتی از خانه خارج شده بود از سوی پسر 17 ساله ای (ا - پ) ربوده و وی پس از هتك حرمت ، به قتل می رسد.

قاتل در روز جنایت توسط نیروی انتظامی دستگیر شده و پرونده قضایی این حادثه در مراجع ذیصلاح درحال رسیدگی است.

شهرستان ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 كیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.


ویدیو مرتبط :
تربیت و اصلاح مزاج چگونه است؟ آیا اصلاح مزاج واقعی و انجام شدنی است؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس كانون عالی شوراهای اسلامی كار:ورود به موضوع دستمزدها پیش از اصلاح قانون كار زود است



 

 

رییس كانون عالی شوراهای اسلامی كار:ورود به موضوع دستمزدها پیش از اصلاح قانون كار زود است

 

با توجه به اینكه هنوز موضوع اصلاح قانون كار در شورای عالی كار مطرح است، وارد شدن به مسئله دستمزد زود است.

اولیا علی بیگی ـ رییس كانون عالی شوراهای اسلامی كار سراسر كشور ـ در گفت وگو با خبرنگار كار و اشتغال خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این كه شورای عالی كار تا پایان سال جاری جلسات رسمی مزد را برگزار می كند، اظهار كرد: این شورا بر اساس واقعیت های موجود شرایطی را محیا می كند تا در پایان سال در مورد دستمزد به یك اجماع دست یابیم.

وی ادامه داد: نباید تا پایان اسفند ماه اظهار نظرهای قطعی در زمینه مزد صورت گیرد و پس از سرانجام رساندن اصلاح قانون كار به موضوع تعیین حداقل دستمزد پرداخته شود.

رییس كانون عالی شوراهای اسلامی كار سراسر كشور گفت: از آنجایی كه اصلاح قانون كار مطرح است و ماده ۴۱ قانون كار نیز بسیار چالش برانگیز است نباید زود به موضوع مزد ورود پیدا كرد.

به گزارش ایسنا وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی پیش از این تعیین حداقل مزد را جزو سازوکار شورای عالی کار اعلام كرده و گفته بود که این موضوع به صورت سه جانبه با حضور نمایندگان دولت، کارگر و کارفرما انجام می شود.

به گفته وی نظر دولت بر این است که مزد بر اساس بهره وری باشد و یکی از محورهای اصلی اصلاح قانون کار مزد منعطف و داشتن رابطه با بهره وری نیروی کار است.

همچنین برخی از كارشناسان نیز معتقدند همزمان با اصلاح قانون كار دبیرخانه شورای عالی كار و كمیته های مزد استانی باید كارهای كارشناسی خود را آغاز و به بررسی نرخ تورم در ماه های جاری، سبد معیشتی خانوار و تعیین خط فقر بپردازند.

در مقابل نیز برخی از فعالای كارگری و كارفرمایی معتقدند تا پایان نیافتن و مشخص نشدن سرانجام اصلاح قانون كار نباید وارد موضوع اصلاح قانون كار شد.

این در حالی است كه به گفته وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی و همچنین نمایندگان تشكل های كارگری سرانجام اصلاح قانون كار ظرف ۱۰ روز آینده مشخص شده و پیش نویس اصلاح قانون كار یا برای تصویب به هیات دولت رفته و یا شاید در جهت بررسی بیشتر توسط شركای اجتماعی در جلسات شورای عالی كار در بوته نقد و بررسی قرار گیرد.

البته به گفته نمایندگان كارگری قرار است ظرف ۱۰ روز آینده جلسات شورای عالی كار در راستای اصلاح قانون كار برگزار شود.... /  خبرگزارى ایسنا