اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قاتل زندانی مبتلا به ایدز محاکمه شد



قاتل زندانی مبتلا به ایدز محاکمه شد

قاتل یک زندانی مبتلا به ایدز، دیروز در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

به گزارش فرهیختگان، روز سیزدهم دی ۱۳۹۰ قاچاقچی ۳۵ ساله‌ای به نام «فریدون- س» در زندان «خورین» ورامین به خواب ابدی رفت. سر و صورت این مجرم، کبود بود و شواهد نشان می‌داد وی با چند زندانی دیگر درگیر شده بود. در آن بین، مرد ۲۷ ساله‌ای به نام «محمد- ک» به اتهام کشتن «فریدون» تحت بازجویی قرار گرفت.

«محمد- ک» به ماموران گفت: سه روز پیش شماری از زندانیان با «فریدون» درگیر شدند و کتکش زدند. برای آرام کردن زندانیان میله به دست گرفتم و یک ضربه به پشت «فریدون» زدم. به این ترتیب دعوا تمام شد و «فریدون» روی تختش دراز کشید اما دیگر از جایش بلند نشد. «فریدون» مبتلا به ایدز بود و به همین خاطر جان سپرد.

یک ماه بعد، پزشکی‌قانونی علت مرگ «فریدون» را ضربه مغزی و شکستگی دنده‌ها عنوان کرد. زندانیان همان بند نیز گفتند «محمد- ک» به بهانه‌های مختلف آنان را کتک می‌زد. «فریدون» چند بار به بدرفتاری «محمد- ک» اعتراض کرده بود و این دو نفر دل خوشی از هم نداشتند.

 

به گفته زندانیان، روز دهم دی ۱۳۹۰ «محمد- ک» آنان را مجبور کرده بود تا «فریدون» را کتک بزنند. در همان گیر و دار «محمد- ک» با میله بر سر «فریدون» زده و با قلدری اجازه نداده بود مرد زخمی به بهداری برده شود.

با افشای این ماجرا «محمد- ک» به دادسرای ورامین احضار و بازجویی از سر گرفته شد. این مجرم پیشینه‌دار وقتی با همبندی‌هایش روبه‌رو شد لب به اعتراف گشود. به دنبال بازسازی صحنه جرم برای «محمد- ک» و شش زندانی دیگر کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

در نشست رسیدگی به این ماجرا که دیروز به ریاست قاضی «نورالله عزیزمحمدی» و با حضور چهار مستشار تشکیل شد ابتدا نماینده دادستان پایتخت، کیفرخواست را خواند. «کرمی» اظهار داشت: با توجه به مدرک‌های موجود برای «محمد- ک» اشد مجازات می‌خواهم. برای متهمان ردیف‌های دوم تا هفتم نیز تقاضای تعیین کیفر دارم.

نوبت دفاع به «محمد- ک» که رسید، گفت: من «فریدون» را نکشتم. وقتی وارد بند شدم دیدم زندانیان روی سر «فریدون» ریخته‌اند و کتکش می‌زنند. من هم برای آرام کردن آنان میله به دست گرفتم اما ضربه‌ای که به «فریدون» زدم کشنده نبود.

سپس متهمان ردیف‌های دوم تا هفتم به ترتیب در جایگاه ویژه ایستادند و «محمد-ک» را قاتل «فریدون» خواندند. در پایان این نشست، هیات قضایی با اعلام تنفس وارد شور شد تا رای صادر کند./فرهیختگان

 

 


ویدیو مرتبط :
درمان زنان مبتلا به ایدز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قاتل قذافی محاکمه می شود



 

قاتل قذافی محاکمه می شود

 

درخواست دادگاه بین المللی از نیجر برای بازداشت مقامات رژیم سابق و جنایتکار خواندن معمر قذافی توسط وزارت دفاع لیبی از مهمترین تحولات لیبی است.

به گزارش پایگاه الیوم السابع، "فادی العبدالله" سخنگوی دادگاه بین المللی کیفری گفت: نیجر باید با دادگاه بین المللی همکاری کند و در صورت حضور سیف الاسلام فرزند معمر قذافی و عبدالله السنوسی رئیس اطلاعات لیبی  در این کشور وی را سریعا تحویل دهد.

از سوی دیگر سرهنگ خلبان "احمد البانی" سخنگوی وزارت دفاع لیبی اعلام کرد: معمر قذافی جنایتکار جنگی است و گواه این مطلب تحت پیگرد بودن آن از سوی دادگاه بین المللی است و وی نمی تواند به عنوان اسیر جنگی تلقی شود.

وی با تاکید بر این که جسد قذافی و فرزندش معتصم و ابوبکر یونس وزیر دفاعش در مکانی نامعلوم در صحرای لیبی به خاک سپرده شده، افزود: برخی اعضای شورای انتقالی لیبی در مراسم تدفین حضور داشتند تا مطمئن شوند که وی به خاک سپرده شده است.

البانی بیان کرد: سلاحها از سطح شهرها جمع آوری خواهد شد و مقامات لیبی از هیچ جنایتی که در حین انقلاب رخ داده است چشم پوشی نخواهند کرد و رفتار بدی با اسیران صورت نخواهد گرفت.

از سوی دیگر "عبدالحفیظ الغوقه" معاون رئیس شورای انتقالی لیبی گفت: درباره قذافی ما نمی خواهیم که به ما دستور بدهند چه کار کنیم، زیرا ما کمیته تحقیقی را تشکیل داده ایم و منشور اخلاقی درباره برخورد با اسیران جنگی تنظیم کرده ایم.

وی افزود: با قاتل قذافی به صورت عادلانه برخورد می شود و رفتاری که با قذافی شده اقدامی شخصی بوده است..../خبرآنلاین