اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قاتلان مادر و ٢کودک در انتظار محاکمه دوباره



پرونده دوقاتل که زنی را همراه دوکودکش به‌کام مرگ کشانده‌اند، باردیگر مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

متهمان پیش از این به قصاص محکوم و حکم صادره به تایید دیوان‌عالی کشور نیز رسیده بود اما با درخواست قاتلان برای اعاده دادرسی موافقت شد و پرونده بار دیگر به جریان افتاد.

 

  رسیدگی به این پرونده از روز ٢٧خرداد دوسال قبل در پی شکایت مردی جوان به پلیس آگاهی استان فارس به جریان افتاد.

 

این مرد گفت: «وقتی از محل کار به خانه برگشتم، دیدم همسر و دو فرزندم در خانه نیستند. کمی منتظر ماندم، اما خبری از آنها نشد به‌همین‌دلیل از اقوام و آشنایان پرس‌وجو کردم،  ولی هیچ فایده‌ای نداشت، به‌همین‌دلیل تصمیم گرفتم موضوع را به پلیس اطلاع بدهم.»

 

کارآگاهان بعد از گرفتن مشخصات همسر، دختر ٩ساله و پسر شش‌ساله شاکی تلاش خود را برای یافتن سرنخی از آنها آغاز کردند.

 

آنها پیش از هراقدامی به بررسی زندگی خانوادگی این افراد پرداختند و فهمیدند شاکی با همسرش هیچ اختلافی نداشت، به‌همین‌دلیل احتمال اینکه زن جوان همراه فرزندانش خانه را ترک کرده باشد هم وجود نداشت.

 

پس از آن تحقیقات برای پیداکردن این سه‌نفر به نتیجه‌ای نرسید تا اینکه حدود دوهفته بعد افرادی با پلیس تماس گرفتند و گفتند از چاهی که نزدیکی خانه‌شان است، بوی تعفن به مشام می‌رسد.

 

ماموران آتش‌نشانی به‌دنبال اعلام این گزارش به محل موردنظر رفتند و بعد از ورود به چاه اجساد زن جوان و دوفرزند او را پیدا کردند.

 

شواهد نشان می‌داد این افراد به‌دلیل وارد‌شدن ضربات جسمی سخت به سرشان کشته شده‌اند.

 

جست‌وجو در چاه، کشف یک قفل‌فرمان خودرو را نیز به‌دنبال داشت و پلیس این وسیله را به‌عنوان آلت قتاله ضبط کرد.

 

پس از آن پدر این‌خانواده تحت بازجویی قرار گرفت و مشخص شد با دونفر از همکارانش که دو مرد ٢٨ و ٣٤ساله هستند، اختلاف داشته است. 

 

دومظنون بازداشت شدند، اما در بازجویی‌های اولیه اتهام قتل را رد کردند. پس از آن اثر انگشت یکی از این افراد روی قفل‌فرمان کشف شد و متهمان در بن‌بست قرار گرفتند.

 

آنها اعتراف کردند به‌دلیل اختلاف مالی با پدر خانواده، همسر و فرزندان او را به قتل رساندند.

 

متهمان درباره انگیزه‌ خود از جنایت گفتند: «سال٩٠ مبلغ یک‌میلیون‌تومان به همکارمان قرض دادیم تا دستگاه تراشکاری بخرد.

 

قرار بود او این پول را تا پیش از عید پس بدهد، اما به وعده‌اش عمل نکرد و بعد از آن طوری رفتار می‌کرد که انگار اصلا بدهکار نیست.ما هم هیچ سند و مدرکی از او در دست نداشتیم، به‌همین‌دلیل تصمیم گرفتیم با این کار از وی انتقام بگیریم.»

 

متهمان توضیح دادند روز حادثه مقابل خانه این مرد کشیک دادند و وقتی او به قصد رفتن به محل کار خانه را ترک کرد، آنها به زور وارد آنجا شدند و زن و فرزندان او را ربودند.

 

سپس با توسل به زور، طلا‌و‌جواهر همراه مادر خانواده و دختر ٩ساله را از آنها گرفتند و هر‌دو را با ضربات پی‌درپی به‌قتل رساندند و بعد برای اینکه شاهدی باقی نگذارند، کودک خردسال را نیز به کام مرگ کشاندند.

 

پرونده بعد از تکمیل تحقیقات مقدماتی به دادگاه کیفری استان فارس فرستاده شد و دو‌متهم پای میز محاکمه رفتند.

 

از‌آنجا‌که هر‌دو در ارتکاب جنایت مشارکت داشتند، هیات قضات آنها را باتوجه به درخواست اولیای‌دم به قصاص محکوم کردند.

 

سپس این حکم در دیوان‌عالی کشور نیز به تایید رسید، اما چون درباره پرداخت تفاضل دیه از سوی اولیای‌دم ابهاماتی وجود داشت، متهمان خواستار اعاده دادرسی شدند که این درخواست پذیرفته شد. به‌این‌ترتیب متهمان باید یک‌بار دیگر پای میز محاکمه بروند.
اخبار حوادث - شرق

 


ویدیو مرتبط :
انتظار مادر .تقدیم به مادران چشم انتظار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قاتلان مادر و دختر در انتظار محاکمه



اخبارحوادث - قاتلان مادر و دختر در انتظار محاکمه

پسری جوان که مادر و خواهرش را به‌دلیل سوءظن با اجیرکردن مردی به قتل رسانده‌ است درحالی پای میز محاکمه می‌رود که اولیای‌دم نسبت به وی و عامل اصلی جنایت اعلام گذشت کرده‌اند.

به گزارش شرق، مردی جوان به نام صدرا، شهریورماه دوسال قبل با ماموران پلیس تهران تماس گرفت و مدعی شد خواهر و مادرش به قتل رسیده‌اند. وقتی پلیس به محل رسید متوجه شد ثریا دختر 25ساله خفه شده و مادرش نرگس نیز با ضربات چاقو از پا درآمده‌ است. صدرا درباره اینکه چطور اجساد را پیدا کرد، گفت: «وقتی از محل کارم برگشتم دیدم جسد مادر و خواهرم در خانه رها شده‌ است. اصلا خبر ندارم این اتفاق چطور افتاد و آنها چه زمانی کشته ‌شدند. من و پدرم هرروز صبح از خانه بیرون می‌رفتیم و مادر و خواهرم در خانه تنها بودند.»

اجساد به دستور بازپرس به پزشکی‌قانونی انتقال یافت و تحقیقات درباره زندگی اعضای این خانواده آغاز شد. پلیس دریافت درگیری‌های شدیدی میان صدرا و خانواده‌اش وجود داشت و او نسبت به آنها بدبین بود. وقتی پلیس مکالمات تلفنی صدرا را مورد بررسی قرار داد متوجه شد او از مدتی قبل با مردی افغان ارتباط داشته و روز حادثه نیز آنها چندین ‌بار با هم تلفنی صحبت کرده‌ بودند. کارآگاهان همچنین متوجه شدند آخرین تماس این دو نفر دقایقی بعد از وقوع قتل بود.

وقتی صدرا توسط ماموران مورد بازجویی قرار گرفت لب به اعتراف گشود و گفت مردی را اجیر کرده تا مادر و خواهرش را به قتل برساند. او گفت: «مدت‌ها بود درباره مادر و خواهرم حرف‌های زیادی می‌شنیدم. هربار به آنها می‌گفتم درست رفتار کنید تا حرفی در موردتان نباشد اما گوش نمی‌کردند. حرف‌ها درباره آنها زیاد شد وقتی موضوع را پیگیری کردم متوجه شدم آنها با کارگری که در ساختمان روبه‌رویی ما کار می‌کند رابطه دارند. آبروریزی بزرگی اتفاق افتاده‌ بود و من باید کاری می‌کردم که آبروی رفته دوباره برگردد.

متهم ادامه داد: تصمیم گرفتم مادر و خواهرم را بکشم هرچه فکر کردم نتوانستم خودم را راضی کنم که قتل را شخصا انجام بدهم به همین دلیل تصمیم گرفتم با مردی افغان صحبت کنم و به او پولی بدهم تا ثریا و مادرم را به قتل برساند. آن مرد هم پیشنهاد مرا قبول کرد. من به مرد افغان گفته ‌بودم مادر و خواهرم چه ساعاتی از روز در خانه تنها هستند و او هم از فرصت استفاده کرده، وارد خانه شده و آنها را به قتل رسانده‌ بود. بعد از قتل هم موضوع را به من خبر داد. به مرد افغان قول داده ‌بودم پلیس چیزی متوجه نشود و من هم موضوع را برای کسی بازگو نکنم.

مرد افغان پس از اعترافات صدرا بازداشت شد. او به قتل مادر و دختر اقرار کرد و گفت: من از فساد اخلاقی مقتولان خبر نداشتم و نمی‌دانم چه کار می‌کردند. صدرا به من گفته ‌بود اگر آنها را بکشم به من 50میلیون‌تومان می‌دهد به او گفتم باید بخشی از پول را قبل از قتل بدهد اما او به من اعتماد نکرد و گفت اگر پول را می‌خواهی باید هردو نفر را بکشی و بعد پول را بگیری. من هم قبول کردم.

متهم به قتل ادامه داد: روز حادثه در خانه را زدم دختر جوان در را باز کرد ابتدا او را خفه کردم و بعد هم به سمت مادرش رفتم و او را با ضربات چاقو به قتل رساندم. بعد هم موضوع را به صدرا گفتم. البته او هنوز پولی به من نداده ‌است و گفته ‌بود بعد از اینکه موضوع حل شد و دیگر پلیس به دنبال ما نبود پول را می‌دهد.


من هیچ انگیزه‌ای برای قتل نداشتم و اگر صدرا به من نمی‌گفت آنها را بکش این کار را نمی‌کردم من حتی چهره مقتولان را هم نمی‌شناختم. قرار بود بعد از قتل و وقتی پول را گرفتم به کشور خودم برگردم اما صدرا پول را به من نمی‌داد و می‌گفت باید صبر کنی تا سروصداها بخوابد.

اولیای‌دم مقتولان در ادامه علیه صدرا و مرد افغان اعلام شکایت و درخواست قصاص کردند. شکایت اولیای‌دم باعث شد ماموران درباره انگیزه قتل تحقیقات بیشتری انجام بدهند اما مدرکی که نشان بدهد این مادر و دختر فساد اخلاقی داشتند پیدا نشد. خانواده مقتولان بعد از صدور قرار مجرمیت علیه متهمان اعلام کردند رضایت می‌دهند و شکایتی از هیچ‌کدام از متهمان ندارند. با این حال پرونده با صدورکیفرخواست به اتهام قتل عمدی و به لحاظ جنبه عمومی جرم به زودی در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران مورد محاکمه قرار خواهد گرفت.
 اخبار حوادث - شرق