اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فینیکس مانع حضور حامد حدادی در تیم ملی


باشگاه فینیکس به حامد حدادی گفته باید برای تمرینات پیش فصل در آمریکا بماند اما تیم ملی هم باید در جام ملت های آسیا شرکت کند. فدراسیون بسکتبال ایران برای داشتن حامد به فینیکس نامه زده و قانون فیبا را به آنها یادآوری کرده است

روزنامه تماشا: باشگاه فینیکس به حامد حدادی گفته باید برای تمرینات پیش فصل در آمریکا بماند اما تیم ملی هم باید در جام ملت های آسیا شرکت کند. فدراسیون بسکتبال ایران برای داشتن حامد به فینیکس نامه زده و قانون فیبا را به آنها یادآوری کرده است

فدراسیون بسکتبال در نامه رسمی از تیم فینیکس سانز خواسته که مقدمات حضور حامد حدادی سنتر ایرانی این تیم در تمرینات تیم ملی را فراهم کند. مسئولان فینیکس گفته اند که حدادی برای شرکت در کمپ تمرینی پیش از فصل آینده این تیم باید در آمریکا بماند اما مسئولان فدراسیون ایران با استناد به قوانین فیبا از فینیکس خواسته اند حدادی را برای شرکت در تمرینات تیم ملی و حضو ردر بازی های غرب آسیا به ایران بفرستند.

محمدرضا مشحون، رئیس سازمان تیم های ملی بسکتبال در این باره به تماشا می گوید: «رسما نامه زده ایم و به آنها تذکر داده ایم، چون این مسابقات زیر نظر فیبا برگزار می شود، نمی توانند این بازیکن را به تیم ملی کشورش ندهند. ما برای جام ملت ها به او نیاز داریم.»

حامد حدادی جام ملت ها را از دست می دهد؟

دیروز مهر در خبری نوشته بود که مسئولان فدراسیون نامه مشابه ای را هم برای حضور ارسلان کاظمی در ایران به رایس فرستاده اند. این خبر چند ابهام داشت اینکه رایس تیم قبلی ارسلان است و او چند ماهی می شود در اورگن بازی می کند. در این مدت هم بارها گفته شده که ارسلان به دلیل مشکل سربازی نمی تواند به ایران بیاید و از طرف باشگاهش منعی نشده است.

مشحون خبر ارسال این نامه را تکذیب می کند: «ارسلان مشکل حامد را ندارد. متاسفانه مشکل خدمت سربازی او هم پابرجاست و این مسئله است که باعث می شود نتواند به ایران بیاید. در حال رایزنی هستیم و امیدواریم هر چه زودتر این مشکل را حل کنیم. به ارسلان هم نیاز داریم.»

چند روز پیش بچیروویچ سرمربی تیم ملی گفته بود که بازیکنان تیم ملی مجبور نیستند از اول اردوها حاضر باشند و اگر دلیل موجهی داشته باشند، می توانند با هماهنگی کادر فنی در زمان مشخص دیگری به اردوها اضافه شوند اما دیروز مهر از قول رضا مشحون نوشت که اگر حامد و ارسلان به موقع نیایند خط می خورند.

رئیس سازمان تیم های ملی صحبت هایی را که از قول او نقل شده، تکذیب می کند: «من نگفتم خط می خورند. خبرنگار از من پرسید که اگر این بازیکنان در مانیل به تیم ملی اضافه شوند، آنها را می خواهید، من هم گفتم دیگر آن موقع به کار تیم ملی نمی آیند. گفتم بازیکن باید در سیستم تیمی جای بگیرد اما اینکه کادر فنی چه زمانی می خواهد که آنها حتما در اردو باشند، خودشان باید تعیین کنند نه من.»

بچیروویچ: باید با کاظمی کنار بیاییم


مهمت بچیروویچ بعد از اینکه همه چیز را بررسی کرده و برنامه هایش را داده، درباره این دو بازیکن صحبت می کند. او به باشگاه خبرنگاران می گوید: «من می خواهم همه بازیکنان را در کنار هم داشته باشم. آمدن یک بازیکن 2 هفته قبل از تمرینات برایم قابل قبول نیست. البته هنوز هنوز با ارسلان صحبت نکرده ام. قطعا آرزوی این بازیکن اول رسیدن به NBA است و من نمی خواهم این فرصت را از ارسلان بگیرم. از طرفی من هم برنامه هایی برای تیم ملی دارم و در نهایت باید با در نظر گرفتن شرایط 2 طرف با هم کنار بیاییم.»

در دوره قبلی جام ملت ها ارسلان کاظمی به خاطر مشکل خدمت سربازی اش اصلا به ایران نیامد و از آمریکا مستقیم به تیم ملی اضافه شد. ماتیچ او را به عنوان پست 4 اصلی تیم ملی انتخاب کرد و ناراحتی و اختلافات درون تیمی را شروع کرد.

سرمربی تیم ملی در این باره می گوید: «شیوه کار من به این شکل نیست. در این مورد هم به اوشینه ساهاکیان حق می دهم که بعد از 2 ماه تمرین در کنار تیم ملی از آمدن بازیکن دیگری بدون تمرین ناراحت شود.»


ویدیو مرتبط :
اختتامیه لیگ ملی بسکتبال؛ خداحافظی حدادی از تیم ملی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پول، مانع حضور نکونام در اردوی تیم ملی


جواد نکونام شانس کمی برای حضور در اردوی آفریقای جنوبی تیم ملی دارد.

خبرگزاری تسنیم: جواد نکونام شانس کمی برای حضور در اردوی آفریقای جنوبی تیم ملی دارد.

در حالی که جواد نکونام توانسته بود موافقت اولیه مسئولان باشگاه الکویت برای همراهی در اردوی آفریقای جنوبی را کسب کند اما اکنون این باشگاه با حضور کاپیتان تیم ملی در این اردو مخالفت کرده است.

بعد از صحبت‌های نکونام با فدراسیون فوتبال کویت او شرایط باشگاه الکویت که در میان آن خواسته‌های مالی هم وجود داشته را به اطلاع مسئولان فدراسیون ایران رسانده و پیگیری کارهای باقی مانده را به آنها سپرده اما در این میان فدراسیون فوتبال ترجیح داد مانند بازیکنان شاغل در قطر بحث را بجای مذاکره با باشگاه از طریق فدراسیون فوتبال کویت پیگیری کند.

بی‌پاسخ ماندن درخواست‌های باشگاه الکویت از سوی فدراسیون فوتبال ایران و تعلل‌ در این باره همزمان با تعطیلات نوروزی سبب شده این باشگاه اکنون با اعلام نیاز به نکونام در AFC کاپ مانع جدیدی را برای حضور این بازیکن در اردوی آفریقای جنوبی تیم ملی ایجاد کند.

در اینجا هم به نظر می‌رسد رویارویی فدراسیون فوتبال با درخواست مالی باشگاه کویتی زمینه‌ساز این مشکل و حتی باعث دلخوری نکونام از عدم پیگیری مسئولان فدراسیون فوتبال شده است.