اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فینال یورو 2012 را چه کسی گزارش میکند؟


حسین ذکایی که این شب ها تهیه کنندگی برنامه جام چهاردهم را بر عهده دارد درباره نحوه انتخاب گزارشگران و برخی نکات قابل توجه دیگر برنامه اش توضیحاتی داد

همشهری جوان: حسین ذکایی همان گوینده اخبار ورزشی شبکه سه است که این شب ها تهیه کنندگی برنامه جام چهاردهم را بر عهده دارد. با ذکایی درباره این صحبت کرده ایم که نقش تهیه کننده برنامه ای که نود دقیقه اش را خارجی ها روی آنتن می فرستند و از طریق دیگری خریداری می شود چیست.

او درباره نحوه انتخاب گزارشگران و برخی نکات قابل توجه دیگر برنامه اش توضیحاتی داد که اهمش را تیتروار در ادامه می خوانید.



- وظیفه تهیه کننده در یک برنامه ورزشی این است که فضایی ایجاد کند تا تماشاچی از تصاویر ناب و زیبای استادیوم، وارد فضایی خشک و بی روح و غیر شکیل نشود تا ارتباط تصویری و روحی اش با برنامه برقرار باقی بماند. خوشبختانه استقبال مخاطب از دکور خیلی خوب بود و احتمالا همین دکور با تغییراتی برای برنامه های المپیک هم استفاده خواهد شد.

- استفاده از مهمان های مناسب، حضور دائمی دکتر صدر، مرور فوتبال های قدیمی و معرفی کشورها، انتخاب موضوعات، مرور اخبار و استفاده از مجری های با ریتم تند در کنار تجربه و پختگی رضا جاودانی باعث می شد مخاطب دوست داشته باشد همین مباحث را دنبال کند و فقط پیگیر نود دقیقه فوتبال نشود.



پیشنهادهای نویسندگان برنامه و دوستان مطبوعاتی برای دعوت از بازیکنان ایرانی مرتبط با تیم های خارجی مثل طباطبایی و مهدوی کیا، دعوت از سفیر کشورها و حتی ارتباط با کارشناس هواشناسی بعد از قطع بازی به علت بارش باران، از جمله ریزه کاری هایی بود که نظیرش را در برنامه های ورزشی دیگر ندیده ایم و باعث ایجاد فضایی متنوع و دیدنی در برنامه شد.

- گزارشگرهای هر بازی با قرعه کشی انتخاب نمی شوند اما اینطور هم نیست که از اول مسابقات بدانیم هر بازی به چه کسی می رسد. البته بچه هایی که در حوزه گزارش فعالیت می کنند اینقدر خوب هستند که اگر دو ساعت قبل از بازی هم به آنها بگوییم برای گزارش بیایند، خودشان را آماده می کنند.

با این حال سعی مان بر این است که 36 یا نهایتا 24 ساعت قبل از مسابقه، گزارشگر را قطعی کنیم. بر اساس توانایی های هر گزارشگر، اهمیت بازی، نظرات مردم و مطبوعات و مدیران بعد از هر بازی و اینکه گزارشگر تذکرات و راهنمایی های قبلی تهیه کننده را چقدر در گزارش مورد نظر قرار دهد، به یک برآیند می رسیم که هر بازی را چه کسی گزارش کند.

البته من به عنوان تهیه کننده، علایق گزارشگرها را هم در نظر می گیرم و حتی نظرشان را جویا می شوم؛ مثلا سعی می کنم بازی های ایتالیا را به مزدک بیشتر پیشنهاد کنم. البته او امسال اسپانیا و فرانسه را هم دوست داشت. خودش حتی به گزارش بازی های فرانسه از ایتالیا راغب تر بود.

- جواد خیابانی هم جزو 9 گزارشگری است که در برنامه از آنها استفاده می شود. با فرض 27 بازی، اگر بخواهیم به گزارشگران تعداد مساوی بازی بدهیم به هر کدام سه گزارش می رسد. همین الان هم جواد دوتا بازی را گزارش کرده است.

- احتمالا فینال بازی ها را مزدک یا عادل گزارش خواهند کرد.


ویدیو مرتبط :
بازی فینال یورو 2012

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش فینال یورو 2012 به فردوسی‌پور رسید


عادل فردوسی‌پور دیدار فینال مسابقات فوتبال یورو 2012 بین اسپانیا و ایتالیا را گزارش می‌کند.

خبرگزاری مهر: عادل فردوسی‌پور دیدار فینال مسابقات فوتبال یورو 2012 بین اسپانیا و ایتالیا را گزارش می‌کند.

 تیم‌های فوتبال ایتالیا و اسپانیا ساعت 23:15 امشب (یکشنبه) و در چارچوب فینال رقابت‌های جام ملت‌های اروپا به مصاف هم می‌روند که عادل فردوسی‌پور از شبکه سوم کار گزارش این بازی را بر عهده دارد.

این ششمین مسابقه‌ای است که فردوسی‌پور در این دوره از مسابقات یورو آنرا گزارش می‌کند.