اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فیلم: حالت غیر عادی وزیر خارجه فرانسه


وزیر امور خارجه فرانسه در نشستی خبری در پراگ، برای مدتی تعادل جسمی خود را از دست داد.

 
 
 

صبح بخیر: وزیر امور خارجه فرانسه در نشستی خبری در پراگ، برای مدتی تعادل جسمی خود را از دست داد.


برای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و ios در صورت بروز مشکل هنگام پخش و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیر کلیک کنید.


در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و یا Save target as را انتخاب کنید.


ویدیو مرتبط :
دیدار وزیر خارجه سابق فرانسه با علی شمعخانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر خارجه فرانسه: ایران می‌تواند با پذیرش هدف واقعی مذاکرات، در ژنو 2 شرکت کند



هدف مذاکرات ژنو دو, مذاکرات ژنو دو,روحانی ,سفر روحانی به نیویورک

وزیر خارجه فرانسه: ایران می‌تواند با پذیرش هدف واقعی مذاکرات، در ژنو 2 شرکت کند

وزیر امور خارجه فرانسه در اظهاراتی که نشان‌دهنده نرم‌تر شدن موضع غرب در قبال ایران است گفت که ایران تحت شروط مشخصی می‌تواند در کنفرانس ژنو درباره بحران سوریه شرکت کند.

 لورن فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه روز دوشنبه در دیدار با هیات تحریریه روزنامه نیویورک تایمز گفت که ایران باید هدف این کنفرانس را بپذیرد: برقراری یک دولت انتقالی در سوریه با اتفاق نظر جمعی که شامل بشار اسد، رییس جمهور فعلی سوریه نخواهد بود.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز فابیوس گفت که ایران علاوه برآن باید درک کند که برای همکاری در زمینه سوریه پاداشی‌ نخواهد گرفت و برای دنبال کردن برنامه هسته‌یی‌اش با انعطاف‌پذیری روبه رو نخواهد شد.

وزیر امور خارجه فرانسه با اشاره به مذاکرات درباره سوریه مدعی شد: حمایت‌های شدیدی از حضور ایران وجود دارد. وقتی قرار است صلحی صورت گیرد، این صلح باید بین دو طرف درگیر صورت گیرد و ایران در درگیری‌ها دخیل است.

فابیوس افزود: ولی دو "اما" وجود دارد. آنها باید هدف مذاکرات ژنو دو را بپذیرند و دوم اینکه ایرانیان باید بدانند که یک دیوار چین بین مساله سوریه و برنامه هسته‌یی ایران وجود دارد. نمی‌توانند بگویند که "اگر شما در زمینه سلاح هسته‌یی کوتاه بیاید ما موافقت می‌کنیم راه‌حلی برای مشکل سوریه ارائه کنیم". این دو مسئله کاملا متفاوت هستند.

وزیر امور خارجه فرانسه این اظهارات را در آستانه سخنرانی سران کشورهای جهان در مجمع عمومی سازمان ملل که انتظار می‌رود بحران داخلی سوریه یکی از موضوعات آن باشد، بیان کرد.

یکی از موانعی که برای مذاکرات ژنو پیرامون بحران سوریه مطرح شده است تصمیم‌گیری در مورد کشورهایی است که باید در‌ آن شرکت داشته باشند. برای مثال روسیه تاکید دارد که ایران باید بخشی از مذاکرات باشد و اخضر ابراهیمی،‌نماینده ویژه سازمان ملل در زمینه سوریه نیز خواستار شرکت ایران در این مذاکرات شده است.

آمریکا و متحدانش با دخیل شدن ایران در این مذاکرات مخالفند. گرچه مقامات آمریکایی اظهارات صریح و علنی درباره این مسئله نکرده‌اند و ظاهرا منتظرند ببینند در دیدار محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، انگلیس،‌فرانسه،‌روسیه و چین) به علاوه آلمان چه اتفاقی خواهد افتاد.

کاترین اشتون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با ظریف دیدار کرد و گفت‌وگوهایش با وی را سازنده دانست.

اشتون گفت که ظریف که تا پیش از آن هرگز رودرو با وی ملاقات نکرده بود "درباره پاره‌ای از مسائل صحبت کرد،‌ولی تمرکزش روی مسئله هسته‌یی بود".

ظریف پس از دیدار با اشتون با خبرنگاران صحبت نکرد،‌ ولی در حساب توییترش دیدار اولیه با اشتون را مثبت دانست و نوشت: روز پنج‌شنبه با وزرای 1+5 دیدار می‌کنم و دور بعدی در اکتبر خواهد بود. به آغازی جدید تحت شرایط جدید نیاز است.

وزارت امور خارجه آمریکا واکنش محتاطانه‌ای نشان داد و موضع دولت اوباما درباره اینکه ایران باید به حرف‌هایش عمل کند را تکرار کرد.

جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: همانطور که قبلا گفته‌ایم، امیدواریم دولت جدید ایران تعامل اساسی با جامعه بین‌المللی داشته باشد تا به یک راه حل دیپلماتیک برای موضوع هسته‌یی ایران برسیم و علاوه بر آن با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تحقیقاتش همکاری کامل کند. اگر دولت روحانی تعامل جدی را انتخاب کند ما همچنان برای کار با ایران آماده‌ایم.

ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس نیز روز دوشنبه پس از دیدار با ظریف در جمع خبرنگاران آن را " یک دیدار اولیه سازنده" دانست و گفت که ایران ممکن است در بحران سوریه "نقشی سازنده" را ایفا کند.

وی در عین حال تاکید کرد که انگلیس انتظار دارد ایران "گام‌هایی ملموس برای رفع نگرانی‌های جامعه بین‌المللی بردارد".

وزیر خارجه انگلیس گفت: اگر حرف‌های آنها واقعا جدی باشد بدون شک امکان این کار وجود خواهد داشت. /ایسنا