اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فیلم تایوانی بهترین فیلم سال 2015 شد


درام هنرهای رزمی «آدمکش» به کارگردانی هو شیائوشن در نظرسنجی نشریه سینمایی «سایت اند ساوند» به عنوان بهترین فیلم سال 2015 برگزیده شد.

خبرآنلاین: درام هنرهای رزمی «آدمکش» به کارگردانی هو شیائوشن در نظرسنجی نشریه سینمایی «سایت اند ساوند» به عنوان بهترین فیلم سال 2015 برگزیده شد.

این محصول سینمای تایوان در این نظرسنجی با پشت سرگذاشتن «کارول» و «مکس دیوانه، جاده خشم» بهترین فیلم سال لقب گرفت. «آدمکش» که داستان آن در قرن نهم میلادی اتفاق می‌افتد، در جشنواره فیلم کن جایزه بهترین کارگردانی را نصیب هو شیائوشن کرده بود.

نشریه سینمایی «سایت اند ساوند» که یکی از معتبرترین نشریات سینمایی انگلیسی‌زبان است، که هر سال دست به نظرخواهی درباره انتخاب بهترین فیلم سال می‌زند.

فیلم تایوانی بهترین فیلم سال 2015 شد

در این نظرسنجی فیلم «شب‌های عربی» به کارگردانی میگوئل گومز پرتغالی در جایگاه چهارم ایستاد و «گورستان شکوه» به کارگردانی اپیچاتپونگ ویراستاکول پنجم شد.

به گفته بنیاد فیلم بریتانیا (ناشر سایت اند ساوند) درهفت فیلم از ده فیلم برتر سال 2015 از جمله «آدمکش» بازیگران زن ایفاگر نقش اصلی فیلم هستند.

نیک جیمز سردبیر مجله «سایت اند سوند» گفت : «چنین اثر باشکوهی از انتقام و جادو که کم لطفی است اگر آن را تنها اثری از سینمای هنرهای رزمی بدانیم، باید از سوی منتقدان به عنوان بهترین فیلم برگزیده می‌شد.» او در ادامه با ستایش از فیلم «کارول» به کارگردانی تاد هاینز گفت : «از سوی دیگر قرارگرفتن فیلم «مکس دیوانه، جاده خشم» جای شگفتی نبود و بسیاری از منتقدان مدت‌ها منتظر فیلمی این چنین تیز، صریح و خلاق در این سبک بودند.»

مستند زندگی خواننده سرشناس بریتانیایی ایمی واینهاوس به کارگردانی آصف کاپادیا در این فهرست رتبه نهم را به خود اختصاص داده است.

انیمیشن «آنومالیسا» به کارگردانی چارلی کافمن، انیمیشن «ظاهر و باطن» از شرکت پیکسار و فیلم «نارنگی» که کاملا با گوشی آیفون فیلمبرداری شده است، از دیگر فیلم‌های فهرست 20 فیلم برتر سال 2015 هستند.

فهرست 20 فیلم برتر سال 2015 :

1 - «آدمکش» به کارگردانی هوشیائو شن

2 - «کارول» به کارگردانی تاد هینز

3 - «مکس دیوانه، جاده خشم» به کارگردانی جرج میلر

4 - «شب‌های عربی» به کارگردانی میگوئل گومز

5 - «گورستان شکوه» به کارگردانی اپیچاتپونگ ویراستاکول

6 - «نه یک فیلم خانگی» به کارگردانی شانتال آکرمن

7 - «45 سال» به کارگردانی اندرو های

8 - «پسر شائول» به کارگردانی لاسلو نمش

9 - «ایمی» به کارگردانی آصف کاپادیا

10 - «خباثت ذاتی» به کارگردانی پل توماس اندرسون

11 - «آنومالیسا» به کارگردانی چارلی کافمن

11 - «او تعقیب می‌کند» به کارگردانی دیوید رابرت میچل

13 - «ققنوس» به کارگردانی کریستین پتزولد

14 - «دختربچگی» به کارگردانی سلین سیاما

14 - «خدا بودن دشوار است» به کارگردانی الکسی ژرمن

14 - «ظاهر و باطن» به کارگردانی پیت داکتر

14 - «نارنگی» به کارگردانی شان بیکر

14 - «تاکسی» به کارگردانی جعفر پناهی

19 - «پول اسب» به کارگردانی پدرو کاستا

19 - «چهره سکوت» به کارگردانی جاشوا اپنهایمر

«آدمکش» به تازگی در مراسم جوایز فیلم اسب طلایی تایوان پنج جایزه از جمله جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را از آن خود کرده بود.


ویدیو مرتبط :
برترین فیلم کسوف مشهور سال 2015

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

10 فیلم تماشایی سال 2015


نگاهی به بهترین های سینمای سال ۲۰۱۵ از جمله دو مستند عالی و اپیزودهای تازه ای از مجموعه های سینمایی پرفروش که کسی جای خالی آنها را حس نمی کرد.