اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فیلم‌ های سینمایی تلویزیون در آخر هفته


در تعطیلات آخر هفته پنجشنبه و جمعه هفته جاری (13و14 مهر ماه)، مجموعه‌ای از فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی ایرانی و خارجی و انیمیشن از شبکه‌های سیما پخش می‌شود.

تابناک: در تعطیلات آخر هفته پنجشنبه و جمعه هفته جاری (13و14 مهر ماه)، مجموعه‌ای از فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی ایرانی و خارجی و انیمیشن از شبکه‌های سیما پخش می‌شود.

بینندگان می‌توانند در روزهای پایانی هفته فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن «گذرگاه مرزی»، «تعبیر خواب»، «خرس قهوه‌ای»، «رابطه»، «موریسون خواهردار می‌شود»، «مهر بی پایان»، «روستای مرزی»، «خداحافظ»، «وایات ارپ»، «آن سوی تخته سیاه»، «فولاد سرد»، «برگرد به خانه (قسمت اول)»، «بندرآور»، «بچه‌های شهرگونی»، «کره اسب»، «فصل سرد»، «موج»، «سنگ و سودا» و «بلمی بسوی ساحل» و «پنگوئن‌ها پرواز می‌کنند» را تماشا کنند.

شـبـکـه یــک

پنجشنبه 13 مهرماه ساعت 22 فیلم سینمایی «گذرگاه مرزی» از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم آمده: سرگرد رهگذر كه از ماموران با سابقه مرزبانی می‌باشد درگیر یك پرونده پیچیده می‌شود. او در خصوص پرونده قاچاقچیان سوخت، مواد مخدر و انسان فعالیت می‌كند. وی به همراه یكی از همكارانش به نام ستوان حسینی به داخل باند قاچاقچیان نفوذ كرده و به دنبال به دام انداختن افراد شرور می‌باشد.

آزیتا تركاشوند، روح ا.. كمانی، حسن سحر خیز و حسین خانی بیگ در فیلم سینمایی «گذرگاه مرزی» به کارگردانی حسین سحر خیز و تهیه کنندگی سید محمدرضا قربانزاده بازی کرده‌اند.

شبکـه یک سیما برای ساعت 16 روز جمعه 14 مهر ماه فیلم تلویزیونی «تعبیر خواب» به کارگردانی رضا دادویی و تهیه کنندگی ابراهیم رضایی را برای پخش در نظر گرفته است.

داستان فیلم سینمایی «تعبیر خواب» از این قرار است که: یک افسر پلیس کلانتری در تهران در مسیر خدمت و گرفتاری‌های شخصی در یک دو راهی سخت قرار می‌گیرد. انتخاب هر راهی تبعات خود را دارد.

در این فیلم شهاب حسینی، حمید ابراهیمی، مهران نائل، رضا آشتیانی و الهه حسینی به ایفای نقش‌ می‌‌پردازند.

شـبـکـه دو


انیمیشن «خرس قهوه‌ای» به کارگردانی بن گلاک و تهیه کنندگی جیم بالانتین، محصول سال 2006 آمریکا، پنجشنبه 13 مهرماه ساعت 14: 30 از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

در این انیمیشن خواهید دید: در درون قبیله نیتا، قرار است جشن عروسی نیتا با مردی به نام «آتکا» برگزار شود، اما در روز عروسی، سنگی از کوه سقوط و بین نیتا و آتکا شکاف ایجاد می‏کند. همه افراد قبیله معتقدند که این یک نشانه است.

فیلم سینمایی «رابطه» به کارگردانی پوران درخشنده و تهیه کنندگی پوران درخشنده و امیر سلطان زاده، پنجشنبه 13 مهر ماه ساعت 21 از شبکه دو سیما روی آنتن خواهد رفت.

داستان فیلم در مورد ناصر، نوجوانی ناشنوا و لال است که قادر به ایجاد رابطه با اطرافیان خود نیست. پدر و خواهرش به او بی توجه‌اند و دل سوزاندن مادر به حال او بی فایده است.

ناصر تحت فشار اطرافیان و خانواده از همه كس و همه چیز دلزده است، اما پس از آن كه معلمش او را در عدم برقراری رابطه با اطرافیان مقصر می‌داند به خود می‌آید.


پرویز پورحسینی، زنده یاد خسرو شكیبایی، پوراندخت مهیمن، منیژه آقایی و شهرام شمس در فیلم سینمایی «رابطه» به عنوان بازیگران اصلی حضور داشتند.

فیلم سینمایی «موریسون خواهردار می‌شود» جمعه 14 مهر ماه ساعت 17: 30 از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود.

داستان فیلم در مورد موریسون پسر 5 ساله‌ای است که مادرش باردار است و فکر می‌کند وقتی مادرش بچه را به دنیا آورد، او باید اتاقش را به خواهر کوچکش داده و خود به خانه خاله پدرش برود. موریسون که می‌بیند والدینش به دلیل مشغله کاری و وضعیت مادر به او توجه کافی ندارند، سرناسازگاری می‌گذارد تا اینکه مادر یک هفته زودتر بچه را به دنیا می‌آورد. موریسون تصمیم می‌گیرد از خانه فرار کند تا به خانه خاله پدرش نرود.

توبیاس لامبرتس، باری آتسما و براچا ون دوئسبرگ در فیلم سینمایی «موریسون خواهردار می‌شود» به کارگردانی باربارابردرو و تهیه کنندگی بانی بوس و مایکل دروجی، محصول سال 2008 هلند ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «مهر بی‌پایان» به کارگردانی محسن منشی‌زاده و تهیه کنندگی سعید پورفرج جمعه 14 مهرماه ساعت 23 ازشبکه دو سیما پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم آمده: زوج جوانی به نام «رضا» و «فاطمه» در جبهه با هم آشنا شده و ازدواج کرده‌اند. در آن زمان "فاطمه" به عنوان بهیار داوطلب در جبهه حضور داشت و بعد از ازدواج با "رضا" به فعالیت خود تا زمان وضع حمل ادامه می‌دهد. اما بچه او به علت شیمیایی بودن فاطمه قبل از به دنیا آمدن می‌میرد. آنها سعی می‌کنند کودکی را به فرزند‌خواندگی خود بپذیرند. ‏

از جمله بازیگران فیلم «مهر بی‌پایان» می‌توان حمیدرضا پگاه، روناک یونسی، فرناز رهنما، سیروس کهوری‌نژاد، شهین تسلیمی را نام برد.

شـبـکـه سـه

فیلم تلویزیونی «روستای مرزی» به کارگردانی منوچهر هادی از تولیدات سال 1390 گروه معارف و دفاع مقدس مرکزسیما فیلم، پنجشنبه 13 مهرماه ساعت 19 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

«روستای مرزی» داستان زن جوان معلمی را روایت می‌کند که برای تدریس به روستایی مرزی فرستاده می‌شود. او برای نجات گاو بیمار پیرزنی از اهالی روستا که تنها دارایی اوست. رهسپار شهر می‌شود تا دامپزشکی را همراه خود بیاورد اما در این مسیر برای او اتفاقاتی می‌افتد.

یکتا ناصر، مهدی سلوکی و محمدرضا داوود نژاد در این فیلم به تهیه کنندگی اسداله نصیری و رحیم چگینی بازی کرده‌اند.


فیلم سینمایی «خداحافظ» به کارگردانی فردینالدو بالدی محصول سال 1967 ایتالیا و اسپانیا، پنجشنبه 13 مهرماه ساعت 23: 30 از شبکه سه سیما پخش خواهدشد.

در این فیلم با بازی فرانکو نرو و آلبرتو دلاکومی بینیم: برتس سالیوان كلانتر است و با وجود او شهر در آرامش است. روز اول اطلاع پیدا می‌كند كه قاتل راهی مكزیك می‌شود. او برادری كوچكتر دارد كه اول نمی‌خواهد او را ببرد، ولی با اصرار او مجبور می‌شود او را با خود به مكزیك ببرد و آنها به دنبال فردی به نام سسكا دلگادو هستند ولی مردم با شنیدن نام او سكوت می‌كنند و نشانی از او نمی‌دهند.

فیلم سینمایی «وایات ارپ» به کارگردانی لارنس کاسدان، محصول سال 1994 کشور آمریکا، جمعه 14 مهرماه ساعت 9: 30 از شبکه سه سیما بازپخش می‌شود.
داستان این فیلم با بازی کوین کاستنر و دنیس کوئید درباره زندگی «وایت ارپ» و خانواده‌اش است.

فیلم سینمایی «آن سوی تخته سیاه» به کارگردانی جف بلکنر، محصول سال 2011 آمریکا، جمعه 14 مهرماه ساعت 14: 30 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

این فیلم با بازی امیلی وان کامپ واستیو تلی، برگرفته از زنی جوان به نام استیسی بس است که از کودکی سودای معلم شدن را در سر داشت. او که در خانواده فقیر بزرگ شد. توانست به سختی با تلاش خود معلم شود. او خانواده‌ای گرم و صمیمی داشت (همسری مهربان و دو کودک) پس از گذراندن دوران آموزشی تربیت معلم، اداره آموزش و پرورش برایش تعیین مرکز می‌کنند و او با ذوق و شوق فراوان قدم در مسیری می‌گذارد که سال‌ها در انتظارش بود اما در نهایت تعجب در اولین روز کاری خود سر از قرارگاهی در می‌آورد که در آنجا آوارگان زندگی می‌کردند.

فیلم تلویزیونی «فولاد سرد» به کارگردانی شاهرخ دولکو و تهیه کنندگی حسین طاهری، جمعه 14 مهرماه ساعت 19 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی مریم کاویانی، افشین سنگ چاپ و مینا جعفرزاده خواهید دید: جابر قرض پدر زن خود را که به یک مرد ربا خوار به نام خسرو بدهکار بوده به گردن می‌گیرد. اوکه در پس دادن اصل پول و بهره آن مشکل دارد به ناچار سند خانه خود را به خسرو می‌دهد. به همین دلیل جابر که چند سال است می‌خواهد با مرضیه ازدواج کند به علت عدم توانایی مالی و مشکل پیش آمده دیگر نمی‌تواند این امر را به انجام برساند. از طرفی برادر جابر که پلیس است در یک ماموریت به جابر به خاطر حمل مواد مخدر مشکوک می‌شود.

شـبـکـه چـهـار

فیلم سینمایی «برگرد به خانه (قسمت اول)» به کارگردانی آندریس لینک و با بازی سرجی مویا و هربرت ناپ، محصول سال 2011 آلمان، پنجشنبه 13 مهر ماه ساعت 16 از شبکه چهار سیما بازپخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم آمده: دو پسر نوجوان عاشق سفر به دور دنیا هستند و در رویای خود با رها و بارها برای این سفر نقشه کشیده‌اند تا اینکه آنها تصمیم می‌گیرند. قبل از سن قانونی اقدام به خروج از کشور کنند و آرزوی خود را تحقق بخشند، یکی از دوستان آنها به نام فرانک با این کار مخالف است، اما قرار است او با ماشین پدرش که پلیس است آنها را تا شهر مرزی همراهی کند اما ناگهان پلیس به قاچاقچیان حمله می‌کند و این پسرها نیز مجبور به فرار می‌شوند.

فیلم سینمایی «بندرآور» به کارگردانی آکی کوریسماکی، جمعه 14مهرماه ساعت 20: 30 در قالب برنامه «سینما 4» از شبکه چهار سیما برای علاقه مندان می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم آمده: پسربچه‌ای سیاه پوست، به طور غیر قانونی از کشورش به فرانسه مهاجرت می‌کند تا مادرش را پیدا نماید. او در خاک فرانسه از دست پلیس فرار کرده، در پناه پیرمردی که روزهایش را با واکس زدن کفش مردم سپری می‌کند؛ می‌رود. او که به سختی تا فرانسه خود را رسانده تا مادرش را مجبور به بازگشت به کشور خودشان نماید؛ به کمک پیرمرد اطلاعات لازم را به دست می‌آورد.

آندره ویلم، کتی اوتینن و زان پیر داروسون درفیلم سینمایی «بندر آور» محصول سال 2011 فرانسه، فنلاند و آلمان به ایفای نقش پرداختند.

شـبـکـه تـهــران


انیمیشن «بچه‌های شهرگونی» به کارگردانی ریچارد دونر، محصول سال 1985 آمریکا، پنجشنبه 13 مهرماه ساعت 13:30 در قالب برنامه «تماشاخانه» مهمان بچه‌های شبکه تهران می‌شود.

در این انیمیشن با بازی شان آستین، جاش برولین، جف کوهن و کوری فلدمن خواهید دید: مایکی و برند از بچه‌های شهر گنی دچار مشکلی مالی شده‌اند. پدر آنها توانایی بازپرداخت قرضش را ندارد و مجبور است خانه اش را به جایی واگذار کند تاروی آن زمین گلف بسازد. دیتا، ماوت، چانگ و بچه‌های دیگری که با مایکی و برند دوست هستند به خاطر اینکه آنها به زودی باید شهر گنی را ترک و خانه شان را واگذار کنند ناراحت هستند.

40 دقیقه بامداد روز جمعه 14 مهر ماه فیلم سینمایی «کره اسب» به کارگردانی یلنا لانسکانا از شبکه تهران بازپخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم آمده: زمان جنگ شمال و جنوب در آمریکا یکی از سربازان شمالی که برادرش را در جنگ از دست داده در میدان جنگ مجبور به نگهداری از کره اسبی می‌شود که توسط اسب خودش به دنیا آمده است. ویپ جوان بر خلاف تمام دستورات که برای کشتن این کره اسب صادر شده نمی‌تواند کره اسب را بکشد و در طول مبارزات اسب کوچک همراه سربازان شمالی است.

رایان مریمن، استیو بسیک، ویلیام مک دونالد و اسکات هیندی درفیلم سینمایی«کره اسب» محصول سال 2005 آمریکا بازی کرده‌اند.

ساعت 13:30 روز جمعه 14 مهر ماه فیلم تلویزیونی «فصل سرد» به کارگردانی و تهیه کنندگی محسن آقاخان از شبکه تهران پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم آمده: داستان زوجی است که در اثر یک تصادف با هم آشنا شده و ازدواج می‌کنند. دختر که قبلاً معتاد بوده و ترک کرده به همسرش نمی‌گوید و زمان وضع حمل بچه اشان مرده به دنیا می‌آید و مرد پس از اینکه می‌فهمد ناراحت شده و با فشار مادرش که نوه می‌خواهد، تصمیم می‌گیرد دوباره ازدواج کند. ولی باز شدن پای یک دختر بچه یتیم به زندگی شان آنها را منصرف کرده و تلاش می‌کنند که کانون خانواده را حفظ نمایند.

لیلا بوشهری، كاظم افرندنیا، علی فرحی و آرمان فرحی در فیلم تلویزیونی «فصل سرد» ازت ولیدات سال جاری مرکزسیما فیلم به ایفای نقش پرداختند.

شـبـکـه شمـا


فیلم تلویزیونی «موج» به کارگردانی و تهیه کنندگی حسین ریگی، پنجشنبه 13 مهرماه ساعت 23 از شبکه شما پخش می‌شود.

در این فیلم خواهید دید: سروان بالاج بزرگ زاده که اخیرا همسر و دخترش در عملیات تروریستی دشمنان کشور در منطقه سیستان و بلوچستان شهید شده‌اند. به دنبال قاچاقچیان سازمان یافته است، که مدتی است به چابهارآمده‌اند. یکی از قاچاقچیان به نام مهران ثابتی خود را به عبدالرحمان که از صیادان قدیمی منطقه است نزدیک و او را برای همراهی با خود رازی سازد.

رامبد شکرابی، حسین خانی بیک، رهام تربت و حشمت آرمیده در این فیلم بازی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «سنگ و سودا» به کارگردانی مجید تربتی فرد و تهیه کنندگی هادی افشار، جمعه 14مهر ماه ساعت 13: 30 از شبکه شما پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی حسین رجایی دوست، رضا آحادی، محمد هادی قمیشی و محمد اعلایی می‌بینیم: سرگرد سجودی به شکل اتفاقی وارد ماجرای یک قتل و پرونده آن می‌شود. او به تفحص پرداخته و سرنخ ماجرای این قتل و قتل کارگری دیگر را کشف می‌کند که به مساله قاچاق عتیقه در زیر پوشش صادرات سنگ معدن مرتبط است.

شـبـکـه آمـوزش


فیلم سینمایی «پنگوئن‌ها پرواز می‌کنند» به کارگردانی ماساهیکا تسوگاوا جمعه 14 مهر ماه ساعت 10 از شبکـه آموزش سیما پخش می‌شــود.

در خلاصه داستان فیلم آمده: «یاشیدا» مرد جوانی است که برای کار در باغ وحش معروف و قدیمی «آساهی یاما» به آنجا می‌رود و به عنوان متصدی حیوانات مشغول به کار می‌شود و خیلی زود با کمک رئیس باغ وحش «تاکی زاوا» اطلاعات خود را در زمینه نگهداری و برقراری ارتباط با حیوانات افزایش می‌دهد.

فیلم سینمایی «پنگوئن‌ها پرواز می‌کنند» محصول سال 2008 کشور ژاپن در ژانر خانوادگی ساخته شده است.

شـبـکـه قرآن و معارف سیما

شبکه قرآن و معارف سیما جمعه 14 مهرماه ساعت 15 فیلم سینمایی «بلمی به سوی ساحل» ساخته زنده یاد رسول ملاقلی پور را برای پخش درنظر گرفته است.

در خلاصه داستان این فیلم 90 دقیقه‌ای آمده: در زمان جنگ ایران و عراق در خرمشهر جنگ خانه به خانه جریان دارد. مرتضی فرمانده یک گروه پاسدار خواهان یک فروند هلی کوپتر برای رساندن قوای کمکی به خرمشهر است. نماینده بنی صدر، رییس جمهور و فرمانده کل قوا با درخواست او مخالفت می‌کند. مرتضی و افرادش به ناچار با لنج حرکت می‌کند و...

عطاء اله سلمانیان، بهزاد بهزادپور، جعفردهقان، فریدکشن فلاح و اکبر منصور فلاح در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

شـبـکـه نمـایـش

فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن «زمانی برای درنگ»، «بابالنگ دراز (قسمت 3)»، «سوپر استار»، «زمستان عمیق»، «اهانت» و «راه آهن» پنجشنبه 13 مهر ماه ساعت13، 15، 17، 19، 21 و 23 از شبکه نمایش روی آنتن می‌رود.

فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن «مانگرو»، «بابالنگ دراز (قسمت4)»، «همسرایان»، «هالک شگفت انگیز 2»، «انجمن نجیب زادگان» و «خواب لیلا» جمعه 14مهرماه ساعت13، 15، 17، 19، 21 و 23 از شبکه نمایش پخش می‌شود.


ویدیو مرتبط :
فیلم سینمایی پله آخر part 1

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیلم‌های سینمایی آخر هفته در تلویزیون



 

 

 

فیلم‌های سینمایی آخر هفته در تلویزیون

 

در  با فیلم سینمایی و تلویزیونی شبکه‌های سیما همراه شوید

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «پرواز فونیکس»، «زندگی خصوصی امیر»، «من و پسر»، «دردهای فانتومی»، «فرزندان افتخار»، «سیزده سردار قهرمان»، «سنگین وزن ها»، «شهر داغ»، «غریبه ای در شهر»، «راه افتخار»، «بدروردبنا پارت»، «ظرفیت نقصان یافته»، «جزیره»، «حق السکوت» و«گنج خانه سفید» پنجشنبه و جمعه 28 و29 بهمن ماه ازشبکه‌‌های یک، دو، سه، چهار، تهران و سیمای استان‌ها پخش می‌شود.

شبکه یک

به گزارش روابط عمومی سیما، فیلم سینمایی «پرواز فونیکس» ساخته رابرت آلد ریچ درسال 1965 آمریکا، پنجشنبه 28 بهمن ساعت 22 ازشبکه یک سیما پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی جیمزاستوارت و پیتر فینچ می‌بینیم: «فرانک» خلبان کهنه کاری است که در شرکت نفت مسئول پرواز یک منطقه نفتی در دل کویر می‌باشد. هواپیمایی که او با آن پرواز می‌کند، بسیار کهنه و قدیمی است و او با توجه به تجربه و مهارت خود قادر به اداره پروازهایش می‌باشد. تا اینکه در یکی از سفرها، هواپیمای قدیمی با طوفان شن مواجه شده و از کار می‌افتد.

*******************

فیلم تلویزیونی «زندگی خصوصی امیر» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری و نویسندگی سعید دولتخوانی جمعه 29 بهمن ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی یکتا ناصر، مهدی سلوکی، حدیثه تهرانی، حمید رضا هدایتی، پورانداخت مهیمن، مرتضی کاظمی، مجید سعیدی، نیلوفر هوشمند و یزدان جمشیدی می‌بینیم: تنها ساعتی به برگزاری جشن عروسی «امیر و آیدا» باقی مانده است. امیربه گل فروشی می‌رود تا دسته گل مخصوص را تحویل گرفته و به دنبال عروس برود. اما دو مامور با در دست داشتن حکم جلب امیر، درگل فروشی حاضر شده و او را به جرم چک برگشتی بازداشت می‌کنند، همه درباغ عروسی منتظرند.

از دیگرعوامل فیلم می‌توان به: منشی صحنه: محسن بهاری، دستیاراول کارگردان:سیدعلی صالحی، عکاس:پریسا افخمی، مدیر تدارکات: آرش صالحی، مدیر برنامه ریزی: برزو نیک نژاد، طراح صحنه و لباس: آرزو غفوری، صدابردار: سید سعید احمدی، مدیر تولید: سید رسول حاتمی، تدوین: خشایار موحدیان، موسیقی: آرش هژیرآزاد و مدیر فیلمبرداری: هادی شلالوند اشاره کرد.

شبکه دو

فیلم سینمایی «من و پسر» جمعه 29 بهمن ماه ساعت 30/ 18از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم آمده: پدر و مادری پولدار فرزند خردسال خود را در خانه می‌گذارند و به سفر می‌روند. در زمان سفر آنها با آنکه پسربچه پرستار دارد؛ اما خانه‌شان مورد سرقت قرار می‌گیرد. دزد‌ها که از تاریخ سفر این پدر و مادر خبر داشته‌اند؛ وقتی وارد خانه می‌شوند به سراغ گاو صندوق می‌روند. از قضا در این میان پسربچه نازپرورده وارد اتاق می‌شود و دزدان در حالی که از گاو صندوق مأیوس شده‌اند؛ به سراغ پسربچه می‌روند.

دنی آیلو، الکس ذاکرمن و جوپانتو لیانو در فیلم سینمایی «من و پسر» محصول سال 1993 آمریکا به کارگردانی دن کارتیس وتهیه کنندگی لین لورینگ به ایفای نقش پرداختند.

**********************

فیلم سینمایی «دردهای فانتومی» به کارگردانی میتاس امسک و تهیه کنندگی هنینگ فربر جمعه 29 بهمن ماه ساعت 23 از شبکه دو سیما روی آنتن ‌می‌رود.

داستان فیلم سینمایی «دردهای فانتومی» در مورد زندگی مارک دوچرخه سوار حرفه‌ای است که در اثر تصادف یک پای او قطع می‌شود. مارک از همسرش جدا شده و سارا دخترش نیز با مادرش زندگی می‌کند و گهگاه به دیدن پدرش آمده و ساعاتی را با او می‌گذراند. مارک تنها زندگی می‌کند و در زندگی خود چندان نسبت به خانواده خود احساس مسئولیت نمی‌کند.

فیلم سینمایی «دردهای فانتومی» با بازی تیل اسچویگر، جام پالاسک و استپ ارسج محصول سال 2009 کشورآلمان بازی کرده‌اند.

شبکه سه

صبح روز پنجشنبه 28 بهمن ماه ساعت 10:30 فیلم سینمایی «فرزندان افتخار» به کارگردانی گودا کریستینا ازشبکه سه سیما پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم خواهید دید: در سال 1956 مسابقه واترپولویی بین کشور شوروی و مجارستان روی می‌دهد که شوروی آن مسابقه را با ناجوانمردی برنده می‌شود و باعث تحریک دانشجویان مجارستان که در جنگ جهانی دوم کشوری بی طرف بودند، می شود و مجارستان به طرفداری از کشور لهستان علیه شوروی متحد می‌شود و این دشمنی در ورزش واترپولو نمود پیدا می‌کند.

فتایو ایوان، دوبو کاتا و سانی ساندور در فیلم سینمایی «فرزندان افتخار» محصول کشور مجارستان به ایفای نقش پرداختند.

***********************

فیلم سینمایی «سیزده سردار قهرمان» به کارگردانی چه چانگ پنجشنبه 28 بهمن ماه ساعت 16:30 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم خواهید دید: فرمانده کی لی یونک، 13 نفر از سرداران خود را برای مبارزه با راهزنی به نام خوان پای اعزام می‌کند و سیزدهمین سردار به نام شیائو قوی‌ترین و بهترین است و رابطه دوستی خاصی با فرمانده دارد، این دوستی باعث حسادت دوتن از سرداران می‌شود.

دیوید چیانگ و هان چین در فیلم سینمایی «سیزده سردار قهرمان» محصول سال 1970 کشور هنگ کنگ به ایفای نقش پرداختند.

************************

فیلم سینمایی «سنگین وزن‌ها» محصول سال 2006 آلمان، پنجشنبه 28 بهمن ماه ساعت 20 ازشبکه سه سیما پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم به کارگردانی فیلیپ روت می‌بینیم: سنگین وزن‌ها یک فیلم طنز ـ ورزشی است که بیشتر ماجراهای این فیلم در یک دهکده کوهستانی آلمان اتفاق می‌افتد. همه جوانان این دهکده عاشق ورزش «لوژسواری» یا «بوب سواری» هستند و هر ساله مسابقات محلی برگزار می‌کنند، اما از میان این جوانان تنها قهرمان همیشگی پسری به نام «دورفلر» است. دورفلر قهرمانی بین‌المللی است که همه چشم‌ها به او دوخته شده است.

************************

فیلم سینمایی «شهر داغ» به کارگردانی کلینت ایستوود محصول سال 2000 آمریکا 30 دقیقه بامداد روز جمعه 29 بهمن ماه از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم خواهید دید: کلینت ایستوود با همکاری یک کاراگاه خصوصی که قبلا پلیس بوده و با هم رقابت می‌کنند. موفق می‌شود، کلیه اعضای باندهای خلافکار شهر را بر سر معامله اسناد خلاف خود با هم درگیر کنند.

**************************

فیلم سینمایی «غریبه ای در شهر» صبح روز جمعه 29 بهمن ساعت 30 /10 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

***************************

فیلم سینمایی «راه افتخار» به کارگردانی جیمز گارتنر جمعه 29 بهمن ماه ساعت 15/ 14 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم می‌بینیم: یک مربی بسکتبال در غرب تگزاس می‌خواهد برای یک آموزشگاه تیمی حرفه‌ای درست کند و درپی بازیکن است، ولی اکثربازیکنان دعوت او را نمی‌پذیرند و او ازسیاه پوستان استفاده می‌کند و این کار او با مخالفت زیادی روبرو می‌شود.

جاش لوکاس، درک لوک و آستین نیکولزدرفیلم سینمایی «راه افتخار» محصول سال 2006 آمریکا بازی کرده‌اند.

شبکه چهار

فیلم سینمایی «بدرود بناپارت» به کارگردانی یوسف چاهنی پنجشنبه 28 بهمن ماه ساعت 15:30 از شبکه چهارسیما پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم آمده: در سال‌های 1797 الی 1803 ارتش ناپلئون وارد مصر و قاهره شده، سرزمین‌هایی که از عثمانی باقی مانده است. مردم مصر به رهبری پیشوایان مذهبی خود به مبارزه علیه اشغالگران می‌پردازند، سه برادر که پدرشان نانوا است، در این مبارزه تمام تلاش خود را برای بیرون راندن اشغالگران می‌کنند.

فیلم سینمایی «بدرود بناپارت» محصول سال 1985 بابازی پاتریش شیرو، مایکل پیکولی و محسن مهییدین در کشورهای مصر و فرانسه ساخته شده است.

***********************

فیلم سینمایی «ظرفیت نقصان یافته» به کارگردانی تری کی نی جمعه 29 بهمن ماه ساعت 20:30 درقالب «برنامه سینما 4» از شبکه چهارسیما پخش می‌شود.

داستان در مورد کوپر است که در اثر یک ضربه مغزی دچار نقصان ظرفیت یا سندرم فراموشی است، سعی دارد به سراغ همسر سابق و فرزندش برود تا بتواند زندگی دوباره‌ای را آغاز کند. کوپر به خاطر اصرار مادرش برای مراقبت از عموی پیرش که او هم دچار همین عارضه است، به زادگاهش باز می‌گردد، عموی کوپر او را از یک ثروت پنهانی آگاه می‌کند.

آلن آلدا و ویرجینیا مدسن در فیلم سینمایی «ظرفیت نقصان یافته» محصول سال 2008 کشور آمریکا بازی کرده‌اند.

شبکه تهران

فیلم سینمایی «جزیره» به کارگردانی گبی ایبانز 30 دقیقه بامداد روزجمعه 29 بهمن ماه از شبکه تهران روی آنتن می‌‌رود.

داستان در مورد زنی جانورشناس و غواص است که با تنها پسرش زندگی می‌كند. او برای كار به همراه پسرش با كشتی به طرف جزیره‌ای راه می‌افتد. در بین راه خوابش می‌برد و پس از بیدار شدن هر چه به دنبال پسرش می‌گردد، او را نمی‌یابد.

النا آنایا، بئا سی گورا و مر سوداپه درفیلم سینمایی «جزیره» محصول سال2009 اسپانیا در ژانر معمایی، درام و اسرارآمیز به ایفای نقش پرداخته‌اند.

*************************

فیلم تلویزیونی «حق السکوت» به کارگردانی سعید سلطانی و تهیه کنندگی حمیدرضا مهدوی جمعه 29 بهمن ماه ساعت 13:30 از شبکه تهران پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم آمده: اسماعیل به همراه سهیل و سهیلا (فرزندانش) در روستایی به دامداری در مزرعه خانم بیات مشغول است. او زندگی موفقی دارد که گذشته‌ای نامشخص آن را در بر گرفته، در این میان پای اصلان که از گذشته اسماعیل مطلع است، به ماجرا باز می‌شود و خود را دوست اسماعیل معرفی می‌کند. او توجه اهالی و حتی بچه‌های اسماعیل را به خود جلب می‌کند به گونه‌ای که برای صندوق قرض الحسنه روستا که در دست اسماعیل است، کمک جمع آوری می‌کند.

حسن پورشیرازی، رضا خندان و فریبا متخصص در فیلم تلویزیونی «حق السکوت» در ژانردرام و حادثه‌ای بازی کرده‌اند.

سیمای استان ها

فیلم تلویزیونی «گنج خانه سفید» به کارگردانی شاهد احمدلو جمعه 29 بهمن ساعت 13:30 از سیمای استان‌ها پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم آمده: سه جوان برای به دست آوردن نقشه یک گنج با زحمت فراوان وارد خانه سالمندان می‌شوند. تا با نزدیک شدن به پیرمردی به نام دکترباستان که گمان می‌کند، نقشه نزد وی است، به هدفشان برسند.

سیاوش خیرابی و داریوش اسدزاده در فیلم تلویزیونی «گنج خانه سفید» به عنوان بازیگران اصلی حضورداشتند.

فیلم تلویزیونی «گنج خانه سفید» در ژانراجتماعی محصول مرکز سیما فیلم می‌باشد...../تحلیل:تابناک