اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فیلم‌های خانوادگی بهانه‌ای برای اخاذی سارق از پیرزن



اخبار,اخبار حوادث,سرقت به عنف

 

اخبار حوادث - فیلم‌های خانوادگی بهانه‌ای برای اخاذی سارق از پیرزن

ماموران پلیس آگاهی تهران سارق جوانی را که ضمن ضرب و شتم پیرزنی، قصد انتشار فیلم‌های خصوصی این فرد را داشت را دستگیر کردند.

به گزارش ایسنا ، در دهم آذرماه امسال، خانم 60 ساله‌ای از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 ، وقوع یک فقره سرقت بعنف از منزلی در خیابان بهشتی به کلانتری 174 قیام دشت اعلام کرد که برابر اظهارات شاکیه، جوانی ناشناس که به بهانه خوردن آب وارد حیاط خانه وی شده ،

 

پس از اطمینان از تنها بودن شاکیه در داخل منزل، وارد ساختمان شده و ضمن ضرب و شتم شدید مالباخته و در حالی که قصد داشته تا وی را به قتل برساند اقدام به سرقت طلاجات داخل خانه کرده است که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت بعنف و به دستور رئیس شعبه 101 داددگاه بخش خاوران، پرونده جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکیه پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در حال ورود به منزل خود واقع در قیام دشت بودم که ناگهان جوانی حدودا 20 ساله به بهانه خوردن آب از من درخواست کرد تا به او اجازه دهم تا وارد حیاط شود؛ به این بهانه، به این جوان اجازه ورود به حیاط خانه را دادم و حتی از وی خواستم تا در زمان خروج، در خانه را پشت سر خود ببندد

 

و حتی من صدای بسته شدن در خانه را نیز شنیدم اما چند دقیقه‌ای از این ماجرا نگذشته بود که من داخل آشپزخانه، در حال درست کردن شام بودم که ناگهان احساس سایه‌ای سنگین را در پشت سر کردم و وقتی به پشت سر نگاه کردم همان جوان را دیدم که دقیقا در مقابلم ایستاده بود؛ قصد جیغ کشیدن و درخواست کمک داشتم که ناگهان این جوان به جانم افتاد و مرا به شدت مورد ضرب و شتم قرار داد

 

و همزمان شال روسری را که از روی مبل برداشته بود به دور گردنم انداخت و آنقدر فشار داد که چشمانم سیاه شد؛ دیگر هیچ چیزی را به خاطر ندارم؛ تنها زمانی که به هوش آمدم خود را در داخل آشپزخانه مشاهده کرم و تمام بدنم سیاه و کبود شده و گردنم نیز به علت شدت فشار وارد شده بسیار درد می کرد؛ متوجه شدم که علاوه بر طلا و جواهراتم، تمامی وجوه نقد داخل خانه و گوشی تلفن همراهم سرقت شده است.

با گذشت مدتی از آغاز رسیدگی به پرونده در پلیس آگاهی ، مالباخته مجددا در پایگاه نهم پلیس آگاهی حاضر و به کارآگاهان اعلام کرد که سارق از طریق تلفن همراه سرقت شده با بستگان وی تماس گرفته و تهدید کرده که در صورت عدم پرداخت پول مورد درخواست وی، فیلم های خصوصی و خانوادگی داخل گوشی تلفن همراه شاکیه را در شبکه های اجتماعی منتشر خواهد کرد .

مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : در داخل گوشی تلفن همراهم ، عکس های و فیلم‌هایی از عروسی پسرم و همچنین تعدادی دیگر از بستگانم وجود دارد که همگی آنها خانواده‌هایی محترم و دارای جایگاه اجتماعی ممتاز هستند

 

که با توجه به حساسیت ایجاد شده در پرونده، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان تحقیقات و اقدامات پلیسی خود را برای شناسایی متهم آغاز و همزمان آموزش‌های پلیسی را به مالباخته و بستگانش ارائه کردند تا به هیچ عنوان، هیچگونه اقدامی بدون هماهنگی پلیس از سوی آنها صورت نگیرد؛ سرانجام با انجام اقدامات پلیسی و همکاری شاکی پرونده ، محل تردد متهم در محدوده حوالی حضرت عبدالعظیم (ع) شناسایی و کارآگاهان موفق به دستگیری وی شدند.

با دستگیری متهم و در بازرسی از وی ، گوشی تلفن همراه مالباخته کشف و متهم 22ساله به نام «داود» نیز پس از انتقال به پایگاه نهم پلیس آگاهی صراحتا به سرقت بعنف از منزل مالباخته و تلاش برای اخاذی اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه حسین زارع ، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه با اعلام کشف طلا و جواهرات مسروقه از مخفیگاه متهم در پایان این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به سرقت بعنف و تلاش برای اخاذی، قرار بازداشت برای متهم صادر و تحقیقات تکمیلی جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در دستور کار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.
اخبار حوادث - ایسنا


ویدیو مرتبط :
برداشتن کیف پول و انکار آن از سوی پیرزن سارق!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برخی به بهانه تخلیه ناراحتی دست به قتل خانوادگی می زنند



 

  برخی به بهانه تخلیه ناراحتی دست به قتل خانوادگی می زنند

 

برخی افراد به بهانه تعصبات خانوادگی این اجازه را به خود می دهند كه یكی از اعضای خانواده را از بین ببرند. برخی افراد به بهانه تعصبات خانوادگی این اجازه را به خود می دهند كه یكی از اعضای خانواده را از بین ببرند.

دكتر غنچه راهد در گفت وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این كه قتل یكی از اشكال افراطی خشونت است، گفت: هر پرونده قضایی درباره قتل های خانوادگی علت و علل مشخصه خود را دارد و نمی توان علت خاصی را برای همه قتل های این چنینی عنوان كرد.

وی با بیان این كه به طور كلی می توان خشونت پنهان در فرد را عامل اصلی بروز قتل های این چنینی عنوان كرد ، افزود: كنترل كلیه رفتارها، انزوای اجتماعی، عدم حمایت اجتماعی، می توانند زمینه های بروز قتل را مهیا كند.

راهد با بیان این كه اعتیاد و مصرف مشروبات الكلی می تواند یكی از علل مهم در بروز قتل های خانوادگی باشد، گفت: فرد با مصرف مواد مخدر در حالت عادی قرار ندارد و جرات بسیاری از كارها حتی قتل یكی از اعضای خانواده در وی زنده می شود.

وی با اعلام این كه مسایل ناموسی و سوءظن هایی كه افراد خانواده نسبت به یكدیگر دارند، نیز یكی از دلایل اصلی بروز قتل های خانوادگی است، تصریح كرد: با وجود تغییراتی گسترده ای كه در سطح فرهنگی مردم جامعه ایجاد شده است، اما همچنان سلطه گری مردان در روابط خانواده های ایرانی وجود دارد.

این روانشناس به ایسنا گفت: بسیاری از افراد به بهانه دفاع از ارزش های خانوادگی و وجود تعصبات بیجا كه از توجه بیش از حد خانواده ها به این فرد نشات گرفته است، دست به جنایات به ویژه قتل های خانوادگی می زند.

وی با بیان این كه پرخاشگری و خشونت در خانواده ناشی از ناامیدی است، افزود: گاهی فشار اجتماع و خانواده به قدری زیاد است كه فرد تنها راه حل برای برون رفت از این فشارها را ازبین بردن یكی از اعضای خانواده می داند.

وی افزود: گاهی سرپرست خانواده تصور می كند كه چون منابع اقتصادی و حمایتی در دسترس او قرار دارد و می تواند با این بهانه در زندگی تمام افراد خانواده دخالت كنند.

دبیر انجمن سلامت روان ایران با استناد به مطالعاتش مدعی شد كه در سال های اخیر قتل های خانوادگی افزایش یافته و اظهار كرد: متاسفانه مشكلات اجتماعی و فشارها موجب شده است كه افراد خانه را امن ترین مكان برای بروز خشونت بدانند.

وی در مورد چرایی خشن بودن برخی از قتل های خانوادگی، خاطرنشان كرد: هنگامی كه فرد از مساله ای ناراحت باشد به بهانه تخلیه خود دست به حداكثر خشونت می زند تا از لحاظ روحی ارضاء شود و به همین دلیل ممكن است دست به جنایات هولناك همچون مثله كردن یا آتش زدن بزند.

عضو هیات مدیره انجمن ملی مددكاری ایران درباره عدم انتشار این گونه اخبار، تاكید كرد : انتشار چنین مسایلی به دلیل این كه موجب الگوبرداری دیگران و رواج خشونت در جامعه می شود، صحیح نیست.

وی با بیان این كه افراد مایل نیستند مسایل درون خانواده به صحنه عمومی جامعه كشانده شود، ادامه داد: انتشار چنین اخباری احساس ناامنی را افزایش می دهد .... / تحلیل : خبرگزارى ایسنا