اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فیلمی برای «لیلا حاتمی» و همسرش


به گفته صفی یزدانیان کارگردان فیلم سینمایی «در دنیای تو ساعت چند است»، وی از ابتدا فیلمنامه این کار را بر اساس بازی و توانایی زوج علی مصفا و لیلا حاتمی نوشته بوده است.

خبرگزاری مهر: به گفته صفی یزدانیان کارگردان فیلم سینمایی «در دنیای تو ساعت چند است»، وی از ابتدا فیلمنامه این کار را بر اساس بازی و توانایی زوج علی مصفا و لیلا حاتمی نوشته بوده است.

صفی یزدانیان کارگردان فیلم سینمایی «در دنیای تو ساعت چند است» که نخستین فیلم بلند سینمایی اوست گفت: تدوین فیلم سینمایی «تو دنیای تو ساعت چند است؟» به تازگی توسط فردین صاحب زمانی به پایان رسیده است و وارد مراحل فنی شده و قرار است صداگذاری این فیلم سینمایی را امیرحسین قاسمی انجام دهد.

این کارگردان درباره فضا و حال و هوای فیلمش توضیح داد: واقعیت این است که من بسیار وسواس دارم تا درباره این فیلم به مخاطب پیش‌آگاهی ندهم از همین رو نمی توانم فضای فیلم را توصیف کنم و به همین نکته بسنده می کنم که فیلم درباره زنی به نام گلی است که بعد از بیست سال زندگی در فرانسه تصمیم می‌گیرد به ایران بیاید و به زادگاه خود در شهر رشت سفر کند.



وی درباره دلیل انتخاب لیلا حاتمی و علی مصفا برای بازی در این فیلم سینمایی گفت: جدا از رابطه دوستانه ای که بین ما وجود دارد، از ابتدا فیلمنامه این فیلم سینمایی را بر اساس  توانایی‌های لیلا حاتمی و علی مصفا در عرصه بازیگری نوشتم. ضمن اینکه ما سالهای سال است یکدیگر را می شناسیم و در بسیاری از پروژه های سینمایی با یکدیگر فعالیت کرده ایم.

یزدانیان که پیش از این در فیلم کوتاه «قایق های من» با بازی علی مصفا و روایت لیلا حاتمی همکاری کرده بود درباره حضور علی مصفا گفت: علاوه بر اینکه علی مصفا در این فیلم سینمایی بازی کرده است، کمک های بسیاری در جهت تهیه و تولید این فیلم سینمایی به خرج داد و به عنوان مشاور کارگردان کنار من ایستاد. اگر همت علی مصفا نبود این فیلم ساخته نمی‌شد.

این کارگردان که تجربه نخستین فیلم بلند سینمایی خود را با «در دنیای تو ساعت چند است؟» کسب کرده است درباره این تجربه بیان کرد: ساخت این فیلم تجربه خوبی بود البته من پیش از این فیلم‌های کوتاه و مستند بسیاری کارگردانی کرده بودم.

کارگردان «در دنیای تو ساعت چند است؟» درباره مراحل پیشرفت ساخت موسیقی این فیلم گفت: موسیقی این فیلم سینمایی توسط کریستف رضاعی ساخته خواهد شد و هنوز در مراحل ابتدایی کار و مشغول گپ و گفت های اولیه درباره موسیقی هستیم.



وی در ادامه افزود: من برخلاف برخی از منتقدان که معتقدند فیلم نباید موسیقی داشته باشد و یا نباید موسیقی در فیلم شنیده شود، اتفاقا دوست دارم موسیقی در فیلم شنیده شود از همین رو در حال حاضر مشغول گپ زدن درباره این موضوع و مسائلی از این دست برای موسیقی فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» هستیم.

صفی یزدانیان در پایان عنوان کرد: موضوع فیلم درباره یک ایرانی است که در فرانسه زندگی می کرده و بعد از سالها به ایران برمی گردد و موسیقی برای در آورن حال و هوا و حس های موجود در فیلمنامه مهم است و هیچ گزینه ای جز کریستف رضاعی که چنین فضایی را تجربه کرده برای ساخت موسیقی این فیلم مناسبت نبود.

صفی یزدانیان نویسنده و کارگردان این فیلم علاوه بر سابقه نویسندگی و ترجمه در زمینه سینما فیلم‌های مستند «در جست‌ و جوی شهرزاد»، «نفس» و فیلم‌های کوتاه «آنتراکت»، «قایق‌های من» و چندین فیلم کوتاه دیگر را نیز ساخته است.

همایون پایور مدیر فیلمبرداری، ایرج رامین‌فر طراح صحنه و لباس، جهانگیر میرشکاری و مهدی ابراهیم‌زاده صدابرداران، افروز بوجاریا طراح گریم، الهام راد منشی صحنه، سهراب دادگستر مدیر تدارکات، صبا سیاهپوش عکاس، افشین رضایی برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان، رضا مسعودی دستیار دوم کارگردان و پیمان جعفری مدیر تولید از دیگر عوامل دیگر فیلم سینمایی «در دنیای تو ساعت چند است؟» هستند.


ویدیو مرتبط :
خدا روزی رسونه[حرف های تکان دهنده لیلا حاتمی به همسرش]

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تازه‌ترین عکس از فیلمی با بازی لیلا حاتمی و علی مصفا



اخبار فرهنگی - تازه‌ترین عکس از فیلمی با بازی لیلا حاتمی و علی مصفا

نخستین فیلم سینمایی صفی یزدانیان روزهای پایانی مراحل فنی را طی می‌کند و تا 10 روز دیگر «در دنیای تو ساعت چند است؟» این بخش از کار به پایان می‌رسد.

 یزدانیان از منتقدان سرشناس سینمای ایران اولین فیلم سینمایی خود را با حضور دو بازیگر مطرح سینما، لیلا حاتمی و علی مصفا در رشت کلید زد. علاوه بر این دو بازیگر مطرح، برخی از بازیگران بومی نیز مقابل دوربین همایون پایور رفتند تا بعد از پایان یافتن فیلمبرداری، فردین صاحب‌الزمانی تدوین فیلم را آغاز کرد.

 

کریستف رضاعی مسئولیت ساخت موسیقی این فیلم را برعهده داشت که کار او به تازگی به پایان رسیده است و صداگذاری «در دنیای تو ساعت چند است؟» را امیرحسین قاسمی انجام داده است. در 10 روز آینده مراحل فنی فیلم به پایان می‌رسد.

 

اخبار , اخبار فرهنگی , لیلا حاتمی و علی مصفا

 

فیلم یزدانیان روایتی از بازگشت گلی بعد از 20 سال به زادگاهش است. این زن که 20 سال در فرانسه زندگی می‌کرد، تصمیم می‌گیرد به رشت بازگردد و این بازگشت شروعی برای داستان است. فیلمنامه «در دنیای تو ساعت چند است؟» را خود یزدانیان نوشته است و مصفا علاوه بر بازیگری تهیه‌کننده این فیلم نیز هست. امیرحسین احدزاده از سرمایه‌گذاران و مجری طرح این فیلم است.

 

اخبار , اخبار فرهنگی , لیلا حاتمی و علی مصفا

 

ابراهیم ضمیر، کریستف رضاعی، لی‌لی سمیعی، پیام یزدانی، زینب شعبانی، اردشیر کاظمی، آیدین بهنامی، عفت جمالی پور، محمد فتحی، حبیب پورسیفی، محمد دزفولی زاده،سیده نیلوفر یزدان پرست، سیده نرگس یزدان پرست، اِلدار اَرکاک، کتایون صابر فخر و آرمین زائر ثابت بازیگران این فیلم هستند. صبا سیاهپوش عکاس این فیلم سینمایی است.
اخبار فرهنگی - خبرآنلاین