اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فیلمبرداری یک مستند با آیفون 6s


زمان زیادی از ارائه جدیدترین مدل موبایل آیفون نمی‌گذرد که به نظر می‌رسد این گوشی به سینمای مستند نیز راه پیدا کرده است. البته این کار یک دلیل مهم دارد و آن هم امکان فیلم‌برداری ۴k اولترا اچ دی این گوشی است.

هنر و تجربه: زمان زیادی از ارائه جدیدترین مدل موبایل آیفون نمی‌گذرد که به نظر می‌رسد این گوشی به سینمای مستند نیز راه پیدا کرده است. البته این کار یک دلیل مهم دارد و آن هم امکان فیلم‌برداری ۴k اولترا اچ دی این گوشی است.

حالا پس از اینکه یک هفته از عرضه این گوشی به بازار می‌گذرد یک کمپانی فیلم‌سازی کوچک ادعا کرده که اولین مستندی که تماماً با دوربین این تلفن همراه تصویربرداری شده را ساخته است. این مستند با نام «نقاش جالوزی» داستان دووال، مردی در یکی از بزرگ‌ترین زاغه‌های کشور هائیتی را به تصویر می‌کشد که با کمک همسایگانش تمام منطقه را با رنگ‌های روشن، رنگ آمیزی می‌کند تا از این جهت بتواند روحیه منطقه فقر زده خود را بهبود ببخشد.

سابق بر این، تصویربرداری ۴k نیاز به ابزار سنگین و گرانی داشت. تیم سازنده «نقاش جالوزی» با آیفون ۶s (که با قیمت کمتر از ۳۰۰ دلار خرده فروشی می‌شود) در کمتر از یک هفته و با استفاده از لنزهای مخصوص آن را ساخته‌اند. استفاده از اسمارت‌فونها در بین فیلم‌سازان در حال تبدیل به امری رایج شدن است اما هنوز در فیلم‌سازی حرفه‌ای به گجت پراستفاده‌ای تبدیل نشده است. در ماه ژانویه نیز فیلم «نارنگی » اولین فیلم بلندی که با موبایل ۵s فیلم‌برداری شده بود در جشنواره ساندنس به نمایش درآمد.


ویدیو مرتبط :
مقایسه فیلمبرداری Z5 آیفون 6S در حالت 4K

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بررسی آیفون 6 اس اپل (Apple iPhone 6S)


آیفون همان گوشی هوشمندی است که تمام تولیدکنندگان مطرح دنیا قصد رقابت با آن را دارند و تا اینجای کار نیز آیفون از نظر آمارهای فروش همیشه برنده بوده است.