اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فیلتر واتس‌اپ، لاین و تانگو صحت دارد؟


دقایقی پس از آن که برخی منابع در کمیته تبیین مصادیق مجرمانه از صدور دستور قضایی فیلترینگ نرم افزار های ارتباطی واتس اپ ، تانگو و لاین خبر داد، یک عضو این کارگروه از صدور چنین حکمی ابراز بی اطلاعی کرد.

ایرنا: دقایقی پس از آن که برخی منابع در کمیته تبیین مصادیق مجرمانه از صدور دستور قضایی فیلترینگ نرم افزار های ارتباطی واتس اپ ، تانگو و لاین خبر داد، یک عضو این کارگروه از صدور چنین حکمی ابراز بی اطلاعی کرد.

رمضانعلی سبحانی فر عصر چهارشنبه گفت تاکنون چیزی در این زمینه به کارگروه نرسیده و اطلاعی از این موضوع نداریم.

وی ادامه داد: جلسات کمیته تعیین مصادیق براساس آیین نامه هر دو هفته یکبار برگزار می شود و پرونده هایی که دارای شاکی خصوصی هستند و پرونده های دارای تخلفات مجرمانه یا مصادیق مجرمانه را طبق روال مورد بررسی قرار می دهد، این در حالی است که تاکنون مطلبی در این زمینه به کمیته اعلام نشده است.

یک منبع دقایقی پیش به ایرنا گفت: دستور قضایی، فیلترینگ نرم افزارهای ارتباطی تلفن همراه شامل لاین، واتس آپ و تانگو صادر شده است و نرم افزارهای یاد شده به طور کامل فیلتر می شوند.

مسئولان وزارت ارتباطات تاکنون اعلام داشته اند که سیاست دولت فیلتر کردن شبکه های اجتماعی نیست بلکه محتوای مجرمانه این شبکه ها باید فیلتر شود.


ویدیو مرتبط :
فیلتر شدن (لاین- واتس اپ - تانگو ) تا ساعاتی دیگر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولتیماتوم 1 ماهه محسنی اژه‌ای به وزیر ارتباطات برای فیلتر واتس‌اپ ،تانگو و وایبر



اخبار, فیلتر واتس‌اپ ،تانگو و وایبر


اخبار سیاسی - اولتیماتوم 1 ماهه محسنی اژه‌ای به وزیر ارتباطات برای فیلتر واتس‌اپ ،تانگو و وایبر

معاون اول قوه قضاییه با ارسال نامه‌ای به وزیر ارتباطات از او خواست که ظرف حداکثر یک ماه نسبت به فرآهم آوری زمینه و بستر فنی مورد نیاز مسدودسازی و کنترل اطلاعاتی موثر شبکه های اجتماعی نظیر وآتس آپ، وایبر و تانگو اقدام کند، در غیر این صورت قوه قضائیه نسبت به این امر اقدام خواهد کرد..

 متن نامه حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای به وزیر ارتباطات به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر واعظی
وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات
سلام علیکم
نظر به انتشار گسترده محتوای مجرمانه و ارتکاب انواع جرائم علیه عفت و اخلاق اسلامی و امنیت عمومی و ... بالاخص انتشار وسیع مطالب مهم علیه بنیانگذار انقلاب اسلامی علیه حضرت امام خمینی (ره) در هفته های اخیر از طریق برخی شبکه های اجتماعی نظیر واتس آپ، وایبر و تانگو که بعضا توسط دولت های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مدیریت فنی و محتوایی می شود و با عنابت به این که علی رقم استمهال سه ماهه جنابعالی و همکاران محترم مبنی بر اعلام آمادگی در خصوص فرآهم آوری امکان مسدود سازی و پالایش هوشمند محتوای مجرمانه در شبکه های موصوف و ارائه شبکه های اجتماعی داخلی هم سطح با شبکه های مذکور، مع الاسف تا کنون اقدام موثری به عمل نیامده است.

لذا در اجرای دستور ریاست محترم قوه قضائیه حضرت آیت الله آملی ظرف مدت حداکثر یک ماه نسبت به فرآهم آوری زمینه و بستر فنی مورد نیاز مسدودسازی و کنترل اطلاعاتی موثر شبکه های یاد شده اقدام عاجل صورت پذیرد، در غیر این صورت قوه قضائیه در راستای وظایف ذاتی خود نسبت به مسدودسازی شبکه های اجتماعی دارای محتوای مجرمانه اقدام مقتضی به عمل آورده و با متخلفین از دستورات قضایی در هر رده ای طبق قانون برخورد خواهد نمود.» 

اخبا سیاسی  - تیک