اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فیس‌ بوک شخصیت شما را فاش می کند


اگر فکر می‌کنید که می‌توانید در فیس‌بوک شخصیت خود را پنهان کنید سخت در اشتباهید.

خبرگزاری ایسنا: اگر فکر می‌کنید که می‌توانید در فیس‌بوک شخصیت خود را پنهان کنید سخت در اشتباهید.

گروهی از محققان در دانشگاه میسوری توانسته‌اند از روی صفحه فیس‌بوکی افراد به شخصیت آنها پی ببرند.

این گروه متوجه شده‌اند که میان عملکرد افراد در صفحه فیس‌بوک و ریسک‌پذیری آن‌ها رابطه مستقیمی وجود دارد. بر این اساس افرادی که تمایل به انجام فعالیت‌های با ریسک بالا دارند اغلب مطالب زیادی همچون نوشته و عکس در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند و با دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی بیشتر در ارتباط هستند.

از طرف دیگر کسانی که در فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی از به اشتراک گذاشتن مطلب و عکس اجتناب می‌کنند، از شخصیت محافظه‌کارتری نیز برخوردارند و به فعالیت‌های با ریسک کمتر تمایل بیشتری نشان می‌دهند.

این محققان برای انجان این بررسی عملکرد فیس‌بوکی افراد را تحت نظر گرفته و از آن‌ها تست شخصیت گرفتند. این محققان افراد شرکت‌کننده در بررسی را بر اساس تمایل آنها به ریسک‌پذیری به دو دسته تقسیم کردند و این در حالی بود که هر دو گروه اغلب از فیس‌بوک استفاده می‌کرده‌اند. آن‌ها متوجه شدند که در نحوه استفاده این دو گروه از فیس‌بوک تغییر زیادی وجود دارد.    


ویدیو مرتبط :
فیس بوک چیست؟ کمک به اسرائیل با ورود به فیس بوک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راز استخدام در فیس بوک فاش شد!


تنها راه استخدام در فیس‌بوک این است که مدیرعامل این شرکت از متقاضی خوشش بیاید.

خبرگزاری فارس: تنها راه استخدام در فیس‌بوک این است که مدیرعامل این شرکت از متقاضی خوشش بیاید.
 
 مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک که در یک جلسه پرسش و پاسخ در کنگره جهانی موبایل شرکت کرده بود تنها قانون این شرکت برای استخدام افراد جدید را اعلام کرد.
 
وی در این مورد گفت: من تنها کسی را استخدام می کنم که به طور مستقیم با من کار کند که خودم حاضر باشم برای او کار کنم. این یک آزمایش بسیار خوب است.
 
البته این بدان معنا نیست که این میلیاردر 30 ساله آمریکایی حاضر باشد شغلش به عنوان رییس فیس بوک را به کسی دیگر واگذار کند. بلکه بدان معناست که اگر فیس بوکی وجود نداشت یا قرار بود به هر علت منحل شود، زاکربرگ باید از کار کردن برای آن فرد خرسند می‌بود.
 
زاکربرگ افزود که این شرط برای تمام افرادی که در این شرکت استخدام شده اند و از جمله مدیران ارشد آن مانند شریل سندبرگ و خاویر اولیوان وجود داشته است. وی مدعی شد تا زمانی که استخدام های فیس بوک بر اساس این قانون صورت بگیرد، اشتباهی نیز صورت نمی گیرد.
 
زاکربرگ تصریح کرد: بسیار مهم است که همکاران شما از ارزش‌هایی مشابه با شما برخوردار باشند. فیس بوک شرکتی برای همه جهانیان نیست و ما از نظرات بسیار قدرتمندی برای متحول کردن دنیا برخورداریم.