اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فیروزآبادی: مسئول جنگ هستم نه مذاکره


رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مذاکرات انجام می‌شود چون مقام معظم رهبری اجازه داده‌اند و من مسئول جنگ با آمریکا هستم نه مذاکره.

خبرگزاری فارس: سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه شانزدهمین همایش پیشگیری از وقوع جرم در استان تهران که صبح امروز برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به توان هسته‌ای کشورمان گفت: انرژی هسته‌ای موضوعی فناورانه است و یک پیشرفت علمی و گام بلندی در میان گام‌های بلند دانشمندان و نوآوران جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

وی افزود: مقطع فعلی انقلاب، مقطع تحول علمی و فناوری است، ما از مرحله تحول انسانی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی گذر کرده‌ایم و به مرحله تحول علمی و فناوری رسیده‌ایم.

فیروزآبادی همچنین با اشاره به جریان تروریستی داعش گفت: پدیده داعش یک حرکت تروریستی است که بر علیه همسایگان ما در عراق، سوریه و سایر کشورهای اسلامی بوجود آمده و اصولاً آفتی است که توسط صهیونیسم، انگلیسی ها و آمریکایی‌ها در جهان اسلام ایجاد شده است و به خاطر نداشتن مبانی مستحکم علمی، عقلی و رفتار بسیار خشونت بار فعلاً به عنوان یک ابزار استکباری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین به موضوع مذاکرات اشاره و تصریح کرد: ما می‌توانیم مذاکره داشته باشیم زیرا مقام معظم رهبری اجازه داده‌اند و این یک امر سیاسی مرسوم در دنیا و در دیپلماسی جهانی است که صورت می‌گیرد و وزارت خارجه به میزانی که تعیین شده و آقا اجازه داده‌اند مذاکره می‌کند.

فیروزآبادی در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا امکان توافق با آمریکا وجود دارد یا خیر، گفت: من مسئول جنگ با آمریکا هستم نه مذاکرات و راجع به آنها نمی‌توانم نظر دهم.


ویدیو مرتبط :
من مسئول انچه می گویم هستم نه آنچه تو برداشت میكنی!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کواکبیان: طرفدار مذاکره و رابطه با آمریکا هستم/در مورد موسوی و کروبی نظرم شبیه عسگراولادی است



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

کواکبیان: طرفدار مذاکره و رابطه با آمریکا هستم/در مورد موسوی و کروبی نظرم شبیه عسگراولادی است

دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: من طرفدار مذاکره و رابطه با آمریکا هستم اما در حال حاضر شرایط برای مذاکره و رابطه با آمریکا فراهم نیست. اصل 176 قانون اساسی بیان می‌کند که سیاست‌های دفاعی، امنیتی و خارجی با نظر شورای عالی امنیت ملی اتخاذ می‌شود که مصوبات این شورا باید به تایید رهبری برسد. به نظر من رهبری تشخیص دهنده زمان رابطه با آمریکا هستند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: من طرفدار مذاکره و رابطه با آمریکا هستم اما در حال حاضر شرایط برای مذاکره و رابطه با آمریکا فراهم نیست.

به گزارش ایسنا، مصطفی کواکبیان که ظهر امروز در دانشگاه شهید رجایی حضور یافته بود، با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر هفت قطعنامه علیه ایران صادر شده است و آمریکا نیز کشور را تحریم کرده، بنابراین شرایط برای مذاکره با آمریکا فراهم نیست.

وی ادامه داد: اصل 176 قانون اساسی بیان می‌کند که سیاست‌های دفاعی، امنیتی و خارجی با نظر شورای عالی امنیت ملی اتخاذ می‌شود که مصوبات این شورا باید به تایید رهبری برسد. به نظر من رهبری تشخیص دهنده زمان رابطه با آمریکا هستند.

کواکبیان در ادامه با اشاره به اینکه برای ایجاد رابطه و مذاکره با آمریکا باید قطعنامه‌هایی که علیه ایران صادر شده است بی‌اعتبار شوند، اظهار کرد: بازگشت به نقطه سر خط حدود شش ماه تا یک سال زمان نیاز دارد.

این فعال سیاسی همچنین افزود: من در زمانی که آلبرایت وزیر امور خارجه آمریکا بود گفته بودم که آن زمان بهترین موقع برای ایجاد رابطه با آمریکاست زیرا آلبرایت به خاطر انجام کودتای 28 مرداد سال 1332 از ایران عذرخواهی کرده بود.

وی با بیان اینکه زمانی شعار مرگ بر شوروی داده می‌شد ولی الان متوقف شده است، اظهار کرد: بنابراین در حال حاضر هم می‌توانیم شعار مرگ بر آمریکا را متوقف کنیم.

کواکبیان در پاسخ به این پرسش که "آیا تا آخر انتخابات حضور خواهید داشت یا در شرایطی از انتخابات کنار می‌کشید؟‌" گفت: ما برای انتخابات برنامه داریم و در انتخابات ثبت‌نام خواهیم داشت اما اگر اجماعی در میان اصلاح‌طلبان صورت بگیرد شرایط فرق می‌کند و در همان زمان برای حضور در انتخابات تصمیم می‌گیریم.

کواکبیان هدف از نامزد شدن خود را برای انتخابات برهم زدن وضع موجود بیان کرد و افزود: برای حفظ انقلاب باید در دستگاه اجرایی کشور یک تغییر جدی شکل بگیرد.

وی در برابر این پرسش که "موضع شما در قبال موسوی و کروبی چگونه است؟" پاسخ داد: بنده تا قبل از اعلام نتایج انتخابات سال 88 مسئول ستاد حامیان موسوی بودم و اکنون نیز از این سمت خود پشیمان نیستم اما بعد از انتخابات مایل نبودم که مسائل ادامه پیدا کند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری خاطرنشان کرد: من لویی‌جرگه ایرانی را برای حل مشکلات پس از انتخابات را مطرح کردم که مورد استقبال قرار نگرفت. من معتقدم که باید بین براندازها و کسانی که به نتیجه انتخابات اعتراض داشتند تفکیک قائل شویم و در مورد موسوی و کروبی نظر من شبیه نظر عسگراولادی است.

این فعال سیاسی در پاسخ به دانشجویی که پرسید "شما در انتخابات مجلس در شهر خود رای نیاوردید پس با چه امیدی به انتخابات ریاست جمهوری وارد شدید؟ گفت: احمدی‌نژاد هم در شورای شهر رای نیاورد اما در انتخابات ریاست جمهوری رای آورد. رای من در انتخابات مجلس 30 درصد افزایش داشت اما عده‌ای در آن دوران پیامکی در شهر فرستادند که مردم برای شادی امام زمان به من رای ندهند با این حال ملاک ما فرد نیست بلکه حزب است حزب مردم‌سالاری در انتخابات مجلس یک لیست 80 نفره معرفی کرده‌ایم که 40 نفر از آنها به مجلس راه پیدا کردند.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که "آیا اصلاح‌طلبان امیدی به بازگشت به صحنه سیاسی کشور دارند؟" اظهار کرد: اگر حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات جدی باشد و موفق به اجماع شوند، مطمئن هستم که پیروز هستند.

کواکبیان همچنین درباره حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات گفت:‌ ایشان به عنوان نامزد در انتخابات حضور نخواهند داشت اما شاید به عنوان هدایتگر جریان‌ها در انتخابات فعالیت کند.

این نماینده پیشین مجلس در پاسخ به این پرسش که "موضع شما در برابر اصل ولایت فقیه چیست؟‌" اظهار کرد: من با شدت با کارهایی که مجلس ششم در رابطه با رهبری انجام داد مخالف بودم و کسانی که به رهبری نامه نوشتند خودشان باید در این زمینه پاسخگو باشند و اظهارنظرهای دیگران در رابطه با ولایت فقیه به من ربط ندارد من تاکنون یک بار هم درباره اصل ولایت فقیه تخلف نکردم و اگر شما یک نمونه بیاورید به شما جایزه می‌دهم.

وی با بیان اینکه "ولایت فقیه در امتداد ولایت رسول و ائمه است"،‌ تاکید کرد: مشروعیت حکومت رسول اکرم(ص) و ائمه(ع) با مشروعیت ولایت فقیه در عصر غیبت فرق می‌کند. رهبری هم بر این اعتقاد هستند که در جمهوری اسلامی ایران مشروعیت، هم الهی است هم مردمی.

کواکبیان در ادامه این برنامه در برابر این پرسش که "موضع جدید وزیر اطلاعات در مورد محمد خاتمی درست است؟" پاسخ داد: وزیر اطلاعات مرجع تصمیم‌گیر نیست و در مورد تایید صلاحیت افراد شورای نگهبان است که باید تصمیم بگیرد.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری در پاسخ به این پرسش که "آیا حضور شما در عرصه انتخابات یک بازی سیاسی نیست؟" با خنده گفت: نمی‌دانم چه کسی می‌خواهد ما را بازی بدهد اما اگر خودمان تصمیم‌گرفته باشیم که در انتخابات مشارکت کنیم، ممکن است دیگران را هم بازی دهیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره برنامه‌های دولت احتمالی وی در مناطق محروم و حضور اهل سنت در مقام‌های سیاسی گفت: واقعیت این است که عدالت توزیعی باید به گونه‌ای باشد که استان‌های کمتر برخوردار به امکانات توسعه‌ای دست پیدا کنند. من معتقدم اشکالی ندارد که در استان‌هایی مثل سیستان و بلوچستان بومی‌گزینی کنیم و به طور مثال استاندار از همان استان انتخاب شود.

کواکبیان درباره اینکه "چرا رهبری در برابر برخی اقدامات دولت سکوت کرده‌اند؟" گفت: رهبری مصالحی را در نظر می‌گیرند که ما از آن بی‌خبریم. من خودم طرحی را برای استیضاح رییس‌جمهور در مجلس هشتم ارائه دادم که به عمر آن به مجلس نرسید. مجلس نهم اشتباه کرد که از رییس‌جمهور سوال پرسید. درباره استیضاح، نظر رهبری هم باید مورد توجه قرار می‌گرفت. طبق قانون اساسی رهبری باید رییس‌جمهور را پس از اینکه مجلس رای به عدم کفایت می‌داد عزل کند. بنابراین مجلس نهم می‌توانست در این زمینه نظر رهبری را جویا شود.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری درباره برنامه‌های دولت احتمالی خود نیز خاطرنشان کرد: باید سیستم اقتصادی کمیته امدادی متوقف شود که این امر نیاز به برنامه‌ریزی دارد. همچنین باید برای حل رشد نقدینگی کشور تلاش کرد که راهکار آن صدور کارت اعتباری برای مردم است. دولت بعدی باید قرض‌های این دولت را بپردازد.

در ادامه این برنامه و در پی برخی انتقادات کواکبیان از دولت، یکی از دانشجویان خطاب به وی گفت: مشکل شما این است که مانند موسوی در سال 88 فقط در حال انتقاد و تخریب دولت هستید و برنامه‌های خود را اعلام نمی‌کنید. کواکبیان نیز پاسخ داد که مطمئن باشید من مانند موسوی در حبس قرار نمی‌گیرم.

وی همچنین در پاسخ به اینکه "شما مطرح کرده‌اید در انتخابات تخلف صورت گرفته است نه تقلب؛ بنابراین چه تضمینی وجود دارد که تخلف مجددی در انتخابات پیش رو صورت نگیرد و با این وجود چرا می‌خواهید در انتخابات شرکت کنید؟" گفت: تجربه نشان داده است که شرکت نکردن در انتخابات به نفع اصلاح‌طلبان نیست و ما در مورد انتخابات پیش‌رو نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم.

کواکبیان افزود: معتقدم در سال 88 تخلف‌های زیادی صورت گرفته است اما اعتقاد ندارم که در انتخابات پیش رو از هم‌اکنون رییس‌جمهور مشخص شده است. البته اصولگرایان به راحتی قدرت را به اصلاح‌طلبان نمی‌دهند ولی اصلاح‌طلبان باید از طریق مجاری قانونی قدرت را از دست آنها خارج کنند.

این فعال سیاسی همچنین اعلام کرد: این آمادگی را دارم که با دیگران مناظره داشته باشم تا اینکه صحبت‌ها یکطرفه نشود.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری در ابتدای صحبتهای خود در این نشست نیز گفت: برای اینکه بتوانیم در انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشیم باید اخلاق انتخاباتی و قانون اساسی را رعایت کنیم و از سوءاستفاده از امکانات بیت‌المال و جنجال‌آفرینی پرهیز کنیم. /خبرگزاری ایسنا