اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فیروزآبادی: ترکیه پاتریوت‌هایش را جمع کند



فیروزآبادی: ترکیه پاتریوت‌هایش را جمع کند

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به استقرار موشکهای پاتریوت آمریکا در ترکیه، این سامانه را تهدیدزا دانست و گفت: عاقلان و نخبگان اروپا و آمریکا و ترکیه باید زودتر از اینکه آتشی برافروخته شود، پاتریوت‌ها را از این منطقه جمع کنند و ببرند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش «تابناک» سرلشگر بسیحی سیدحسن فیروزآبادی طی سخنانی در جمع فرماندهان عالیرتبه نظامی در دانشگاه دفاع ملی با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح اظهار کرد: امام بزرگوار ما فرمودند صلاح و فساد جامعه از دانشگاه و حوزه است. وحدت حوزه و دانشگاه وحدت چشم‌انداز، وحدت اهداف، وحدت راهبردهای اصلی است و در واقع این دو مرکز علمی و مقدس که مزارع دانش در کشور عزیز ما ایران اسلامی هستند و اگر در چشم‌انداز، اهداف و راهبردها با هم وحدت داشته باشند، محصولش بسیار پرثمر و نیکویی خواهد بود.

وی با بیان اینکه "امروز مهمترین پروژه مشترک حوزه و دانشگاه باید راهبرد تحول در علوم انسانی باشد"، افزود: امروز یعنی روز اول ماه صفر را هرگز نباید در تاریخ فراموش کنیم.

در سال 61 هجری در چنین روزی دروازه‌های شام را گشودند که خاندان پیامبر اسلام را که به اسارت گرفته بودند از این دروازه‌ها وارد جشن باشکوه مسلمین برای پیروزی بکنند. این حادثه بسیار تلخ و عبرت آموز برای بشریت است. صرف نظر از سوز و گدازی که رد این حادثه عظیم بر دل مومن و مسلم می‌نشیند، بیان این حادثه تاریخی و عبریت راهبردی که باید از او گرفت نبایستی فراموش بشود و باید یادآوری و به آن پرداخته شود.

این عضو شورای عالی امنیت ملی کشور در ادامه صحبتهای خود، به تناض‌گویی‌های اوباما اشاره کرد و گفت: به غفلت انداختن مردم و جامعه همیشه روش طاغوت‌ها در طول تاریخ بوده است.

همین رئیس‌جمهور آمریکا آقای اوباما بار اول که کاندیدای ریاست جمهوری شد گفت من جنگ را تمام می‌کنم و زندان گوانتانامو را می‌بندم و به مسائل مردم آمریکا توجه می‌کنم، بعد که رئیس جمهور شد دیدیم که صدای جنگ و مسائل جهانی را آنقدر بلند کرد که از هر سه موضوعی که وعده داده بود مردم آمریکا را به فراموشی کشاند.

فیروزآبادی ادامه داد: در دور دوم، دوباره مردم آمریکا با سخت‌ترین فشارها هم مواجه هستند، وزارت خزانه داری آ‌مریکا هم رسما اعلام می‌کند که بیش از هزار ترلیون دلار کسری بودجه آمریکاست و باز به جای اینکه آقای اوباما به مسائل داخلی آ‌مریکا توجه بکند، می‌آید پشت تلویزیون و دستور حمایت از تروریست‌ها در سوریه را می‌دهد و حمایت رسمی خودش و آمریکا را از تروریست‌ها در سوریه اعلام می‌کند. یا اینکه رویارویی‌ها مساله نصب پاتریوت در مرز سوریه و ترکیه را مطرح می‌کنند اینها برای در غفلت گذاشتن ملت‌های خودشان است از مسائل و مشکلاتی که در داخل کشورهایشان دارند، یک صداهای بلندتری در جاهای دیگر ایجاد می‌کنند که مردم را از آنجا غافل بکنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط با موضع غرب نسبت به کشور سوریه نیز گفت: همین رویه طاغوت‌ها در طول تاریخ همیشه بشریت را از حقوق اصلی‌اش محروم کرده است. امروز سوریه به عنوان کشوری که سالها در جبهه مقاومت نقش مهمی ایفا کرده است و ملتش در برابر تروریست‌ها ایستاده‌اند و تروریست‌ها را به شکست کشانده‌اند و همسایه‌ها را از دخالت دتر کشورشان مایوس کرده‌اند.

حالا آمریکا و اروپا از آن طرف دنیا می‌آیند وارد می‌شوند برای حمایت از تروریست‌ها، البته همان طور که مدتی قبل هم صحبت شد استراتژی جدید آمریکا و غرب به جا سرمایه گذاری در جنگهای سنگین و اعزام نیرو و هزینه‌های سنگین برای خودشان برای ایجاد جنگ در کشورهای اسلامی به استراتژی تروریست پروری و حمایت از تروریست‌ها روی آورده‌اند و می‌خواهند مسلمان کشی را توسط مسلمان‌ها پی شببرند و با وجود آنکه همه‌شان اعتراف کرده‌اند که القاعده دارد در سوریه می‌جنگند با وجود این آمریکا که معتقد است که در پاکستان و افغانستان رفته برای ایجاد امنیت و سرکوب القاعده، در سوریه دارد القاعده را تقویت می‌کن دو حمایت می‌کند.

وی افزود: تروریست مثل میکروب بیماری‌زا می‌ماند و هرکس تروریست را پرورش دهد این تروریست به جان خودش می‌افتد. مثل میکروب‌های بیماری‌زایی که پرورش می دهند و بعد به همه جا سرایت می‌کند و باید برای مقابله‌اش هزینه‌ سنگین‌تری پرداخت شود.

حمایت امروز آمریکا و غرب از تروریست‌ها در سوریه موجبات هزینه‌های بسیار سنگین‌تر در سالهای آینده برای سرکوب تروریست‌ها خواهد شد. البته پرداخت آن هزینه‌ها هم درمان درد تروریست نخواهد شد و در واقع آمریکا و غرب که در آتش بحران اقتصادی دارند می‌سوزند با برافروختن آتش تروریسم در بین مسلمان‌ها دارند زمینه را برای خرمن سوزی آینده خودشان آماده می‌کنند و ما از این وضعیت متاسفیم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح به استقرار موشکهای پاتریوت آمریکا در ترکیه اشاره کرد و گفت: ما دوست ترکیه هستیم و برای ترکیه امنیت می‌خواهیم نه اینکه از طریق سوریه به ترکیه حمله شود که بخواهند در آنجا پاتریوت بچینند،‌ ولی می‌بینیم پاتریوت‌ها،‌ خط دفاعی برای صهیونیست‌ها و نگرانی از موشک‌های ایران و نگرانی از حضور روسیه برای دفاع از سوریه است.

بسیار نگران کننده است؛ هر کدام از این پاتریوت‌ها یک نقطه سیاه روی نقشه جهان و برای ایجاد یک جنگ جهانی است و متاسفانه هر روز یکی از کشورهای غربی دارند تصویب می‌کنند که پاتریوتی را به مرز سوریه و ترکیه بفرستند، در حالی که آنها دارند نقشه‌ یک جنگ جهانی را می‌چینند و این برای آینده بشریت و برای آینده خود اروپا هم بسیار خطرناک است.

فیروزآبادی در پایان اظهار کرد: در هر حال نه اینکه پاتریوت‌ها امنیت آفرین باشند، بلکه پاتریوت‌ها تهدیدزا هستند. یک نظامی با تجربه و یک استراتژیست به راحتی می‌تواند این صحنه را بخواند و چنین آینده دردناکی را پیش‌بینی کند. عاقلان و نخبگان اروپا و آمریکا و ترکیه باید زودتر از اینکه آتشی برافروخته بشود که کسی قادر به خاموش کردنش نباشد، خودشان این آتش را خاموش بکنند و پاتریوت‌ها را از این منطقه جمع کنند و ببرند./تابناک

 


ویدیو مرتبط :
همت نیوز/ترکی حرف زدن احمدی نژاد در جمع مردم ترکیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ناتو استقرار سیستم دفاع موشکی پاتریوت در ترکیه را تایید کرد/نماینده صربستان در ناتو خودکشی کرد



ناتو استقرار سیستم دفاع موشکی پاتریوت در ترکیه را تایید کرد

وزیران امور خارجه ناتو درخواست ترکیه برای استقرار سپر دفاع موشکی پاتریوت در مرز ترکیه با سوریه برای مقابله با حملات احتمالی از سوی سوریه را به تصویب رساندند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، وزیران امور خارجه 28 کشور عضو ناتو در نشست یک روزه‌ای اعلام کردند: بنا به درخواست ترکیه، ناتو تصمیم گرفته تا ظرفیت‌های دفاع هوایی این کشور را برای مقابله با حملات احتمالی از جانب سوریه و دفاع از ساکنان ترکیه افزایش دهد.

در ادامه بیانیه وزیران خارجه 28 کشور ناتو آمده است: ما از تمایل آلمان، آمریکا و هلند برای تامین موشک‌های پاتریوت برای ترکیه استقبال می‌کنیم. این سامانه دفاع موشکی تنها برای مقاصد دفاعی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

براساس این بیانیه، سامانه دفاع موشکی پاتریوت تحت فرماندهی عملیاتی نیروهای ائتلافی مستقر در اروپا، یکی از فرماندهی‌های استراتژیک ناتو عمل می‌کند.

وزیران امور خارجه 28 کشور عضو این ائتلاف نظامی افزودند: ما خواستار خاتمه ناآرامی‌ها در سوریه هستیم که نشانگر تهدیدی جدی علیه ثبات و امنیت در منطقه است. ما کاملا از اقدامات جامعه بین‌المللی برای یافتن یک راه حل صلح آمیز حمایت می‌کنیم.

آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو نیز در کنفرانس خبری خود گفت، این یک تصمیم سیاسی است و وزیران امور خارجه 28 کشور عضو ناتو در خصوص مسایل تکنیکی نظیر چگونگی استقرار این موشک‌ها و مدت زمان استقرارشان به بحث نمی‌پردازند.

دبیرکل ناتو افزود: ما تمایلی به مداخله نظامی نداریم. این روند هیچ تغییری در جایگاه و موضع ما نمی‌دهد اما با این کار ما تنها از متحد خود ترکیه حمایت می‌کنیم.

راسموسن پیشتر اعلام کرده بود که استقرار این سامانه دفاع موشکی ظرف چند هفته صورت می‌پذیرد.

شبکه خبری دویچه وله نیز گزارش داد، گوییدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان گفت، پس از رایزنی‌ با سیاستمداران ارشد، وی انتظار حمایت گسترده از سوی پارلمان را در خصوص استقرار این موشک‌ها در ترکیه از سوی برلین را دارد.

"فرانس تیمرمان"، همتای هلندی وستروله نیز اعلام کرد که پارلمان کشورش حمایت خود را از این طرح اعلام کرده است.

وی در این باره گفت: این یک امر الزام آور برای ناتو است تا از کشورهای عضو در برابر تهدیدهای احتمالی حمایت کند. البته هنوز مشخص نیست که آلمان، آمریکا و هلند خواستار تامین چه تعداد موشک پاتریوت هستند.

همچنین ترکیه از ناتو خواسته تا یک منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه ایجاد کند اما ناتو اعلام کرده که این درخواستی است که نیازمند دستور سازمان ملل است.

قرار است که آلمان، هلند و آمریکا موشک‌های پاتریوت را طی چند هفته دیگر به ترکیه بفرستند.

در باره شمار دقیق موشک‌ها و محل استقرار آن‌ها تا کنون تصمیمی اتخاذ نشده است.

بنا بر اظهارات دیپلمات‌ها از بروکسل، وزاری خارجه ناتو در بیانیه‌ای اعلام کردند، این سامانه موشکی دفاعی تنها به دلیل حفاظت و دفاع از خاک ترکیه، متحد ناتو مستقر می‌شود. طبق این بیانیه، ترکیه حق ندارد از این سامانه برای اهدافی دیگر، نظیر کنترل منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه استفاده کند.

سامانه موشکی پاتریوت به سامانه‌ای دفاعی گفته میشود که توانایی مقابله با موشک‌های دوربرد تاکتیکی، موشک‌های کروز، موشک‌های بالدار و همچنین هواپیماهای پیشرفته را دارا است. این سامانه توسط شرکت آمریکایی ریتون (Raytheon) ساخته شده است.

رویترز در گزارشی در این مورد مینویسد، به نظر میرسد که موشک‌های پاتریوت با توجه به ویژگی آنها چندان برای دفاع در برابر حملات توپخانه‌ای که تاکنون به عنوان خطر اصلی در مناطق مرزی ترکیه با سوریه مطرح شده مناسب نباشند.

این سامانه موشکی در سال ۱۹۹۱ توسط آمریکا در جنگ عراق به کار گرفته شد تا ارتش این کشور بتواند موشک‌های اسکاد عراق را شکار کند.

آلمان نیز باتری‌های پاتریوت خود را که ساخت سال‌های دهه ۸۰ است، برای هدفی مشابه به رژیم صهیونیستی ارائه کرده است.

بخش‌های مختلف سامانه موشکی پاتریوت بر روی کامیون سوار می‌شود. این بخش‌ها شامل باتری پاتریوت، رادار برای کشف و رهگیری هدف و حدود ۸ سکوی پرتاب شامل ۸ موشک است. پاتریوت میتواند یکباره۵۰ هدف را کنترل کند و ۵ شلیک انجام دهد.

موشک‌های پاتریوت این قابلیت را دارند که فرمان‌های اصلاحی را در نیمه‌راه از مرکز کنترل دریافت کنند.

ناتو در سال ۲۰۰۳ باتری‌های پاتریوت را در ترکیه مستقر کرد. علت این اقدام تنش‌های فزاینده در مناطق مرزی ترکیه به دلیل جنگ عراق بود. آلمان در آن زمان تنها موشک پاتریوت را در اختیار ترکیه قرار داد و هلند نیز سکوهای پرتاب، بقیه اجزا و شماری سرباز آموزش‌دیده را راهی ترکیه کرد.

آلمان، هلند و آمریکا تنها اعضای ناتو هستند که در حال حاضر از پیشرفته‌ترین انواع این سامانه دفاعی برخوردارند. نرم‌افزار این انواع، اصلاح شده و رادار آن‌ها دقیق‌تر است. سامانه‌های پیشرفته‌تر قابلیت استفاده از موشک‌های بهسازی شده Pac-2 و Pac-3را دارند. در این دو سیستم حساسیت جستجوگر برای یافتن هدف بیشتر شده است.

در نوع Pac-3 تخریب کامل هدف با استفاده از انرژی جنبشی ناشی از برخورد دماغه موشک به هدف نیز میسر شده است. 

نماینده صربستان در ناتو خودکشی کرد

سفیر صربستان در ناتو در پارکینگ فرودگاه بروکسل اقدام به خودکشی کرد.

به گزارشایسنا، به نقل از شبکه خبری بی‌.بی‌.سی، وزارت خارجه صربستان با تایید این خبر اعلام کرد: برانیسلاو میلینکوویچ 52 ساله کشته شده است. با این حال این وزارتخانه از ذکر جزئیات بیشتر در خصوص این حادثه خودداری کرد.

شبکه‌های خبری اعلام کردند که میلینکوویچ سه شنبه شب در مقابل چشم نمایندگان صربستان خود را از بالای پارکینگ طبقاتی فرودگاه بروکسل به پایین پرتاب کرد.

در حال حاضر صربستان از اعضای ناتو نیست.

آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو گفت: برانیسلاو میلینکویچ، یک نماینده عالی‌قدر و قابل احترام بود و جای وی در مقر ناتو خالی است./ایسنا