اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فیدل کاسترو: با سخنان اوباما نزدیک بود سکته کنم



 اخباربین الملل,خبرهای   بین الملل,فیدل کاستر

چند روز پس از سفر تاریخی، رئیس‌جمهوری آمریکا به کوبا، فیدل کاسترو، رهبر سابق و انقلابی این کشور از سخنان باراک اوباما در این سفر انتقاد کرد.

به گزارش  آنا به نقل وب‌سایت انگلیسی «گرانما»، فیدل کاسترو، در مقاله‌ای با عنوان «برادر اوباما» در این وب‌سایت نوشته است: «اوباما در سخنرانی خود از واژه‌های نامانوس استفاده کرد. هیچکس نباید تصور این را داشته باشد که مردم کوبا شکوه و جلال خود را که به واسطه آموزش، علم و فرهنگ به دست آمده، کنار می‌گذارند.»

رییس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی‌ای که از تلویزیون دولتی کوبا نیز پخش شد، گفته بود: «رای دهندگان کوبایی باید قادر باشند تا دولت‌های خود را در انتخاباتی آزاد و دموکراتیک انتخاب کنند.»

کاسترو همچنین در این مقاله نوشته است که «ما تمام آنچه را نیاز داریم به کمک مردم کوبا به دست می آوریم و نیازی به پاداش از سوی امپراتوری آمریکا نداریم. تلاش‌های ما مشروع و قانونی هستند، زیرا ما متعهد به صلح هستیم.»

او همچنین نوشت: «تصور می‌کنم همه ما به هنگام شنیدن سخنان رئیس‌جمهوری آمریکا در معرض سکته قلبی بودیم. پس از 60 سال تحریم ظالمانه، انواع و اقسام تحرکات برای ضربه زدن به کوبا (شنیدن این سخنان سخت بود.)»

 

 اخبار بین الملل  -  آنا


ویدیو مرتبط :
سخنان جالب استاد رایفی پور درباره فیدل کاسترو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اوباما با فیدل کاسترو دیدار نمی‌کند


کاخ سفید اعلام کرد که اوباما در جریان سفر ماه آینده خود به کوبا با فیدل کاسترو،‌ رهبر سابق این کشور دیدار نخواهد کرد.

خبرگزاری ایرنا: باراک اوباما،‌ نخستین رییس جمهوری این کشور خواهد بود که پس از تقریبا یک قرن به کوبا سفر می‌کند.

کاخ سفید که امید دارد این سفر مانند لحظه فرو ریختن "دیوار برلین" عمل کند، آن را یکی از مهمترین دستاوردهای مهم اوباما در عرصه سیاست خارجی در نظر می‌گیرد.

اوباما در حساب کاربری توییتر خود نوشت: من ماه آینده به کوبا سفر می‌کنم تا در اقدامات برای بهبود زندگی مردم این کشور پیشرفت ایجاد کنیم.

اوباما و همسرش در تاریخ 21 و 22 مارس به کوبا سفر خواهند کرد.

اوباما از زمان حضور خود بر مسند ریاست جمهوری آمریکا از سال 2009 اعلام کرده که اقدامات بیشتری برای ایجاد رابطه با کوبا به جای اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور انجام خواهد داد.

بن رودز، مشاور ارشد سیاست خارجی اوباما اعلام کرد: ما این مساله را برای 50 سال امتحان کرده‌ایم. ما تحریم‌هایی علیه کوبا اعمال کرده‌ایم و برای دموکراسی آنجا هزینه کرده‌ایم اما نتوانستیم پیشرفت حقوق بشر را در این کشور نظاره‌گر باشیم.

اوباما هم‌چنین وعده گرفته که بتواند با مخالفان این کشور دیدار و گفت‌وگو داشته باشد. این امر یکی از شروط اوباما برای سفر به کوبا بود.