اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فولاد در رویای صدر؛ سپاهان به دنبال دومی


شش دیدار هفته بیست و سوم لیگ برتر روز پنج‌شنبه برگزار می‌شود و فولاد خوزستان شانس صدرنشینی دارد و سپاهان هم برای رسیدن به رده دومی تلاش می‌کند. یک بازی هم از جام حذفی برگزار خواهد شد.

خبرگزاری فارس: هفته بیست و سوم لیگ برتر زیر سایه دربی پایتخت قرار دارد و به همین دلیل هم سایر دیدارها یک روز زودتر و در روز پنجشنبه برگزار می‌شود.

فولاد هم شانس دارد که صدرنشینی موقت را تجربه کند. دیدار نفت و مس کرمان هم به دلیل حضور تیم زیر 22 سال به روز ششم بهمن موکول شده است.

البته مس کرمان در روز پنجشنبه در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی میزبان نفت آبادان است.

نگاهی به شش دیدار لیگ برتر و یک بازی جام حذفی در روز پنج‌شنبه می‌اندازیم.

داماش گیلان - فجرسپاسی: نبرد بحران‌زده‌ها

نتیجه دیدار رفت: فجرسپاسی 2 داماش 2

فجر آخرین تیم جدول لیگ برتر است و محمود یاوری نتوانست این مرتبه فجرسپاسی را تا این لحظه از بحران خارج کند. فجر اگر در این دیدار هم بازنده شود یکی از مدعیان اصلی سقوط خواهد بود. داماش گیلان هم که با مشکلات مالی فراوانی روبه‌روست باید در این دیدار خانگی سه امتیاز بگیرد تا حداقل خیالش بابت بقا در لیگ برتر راحت باشد. هر دو تیم بحران‌زده هستند اما فجر وضعت‌ وخیم‌تری دارد. البته جنس بحران داماش با جنس بحران فجر بسیار متفاوت است.

ذوب آهن - فولاد خوزستان؛ قرمزپوشان اهوازی به دنبال صدرنشینی

نتیجه دیدار رفت: فولاد یک ذوب‌آهن صفر

ذوب آهن هفته گذشته توانست نفت را در خانه‌اش شکست بدهد و تا رده سیزدهم صعود کند. ذوبی‌ها اگر می‌خواهند همچنان به بقا امیدوار باشند باید در این دیدار خانگی سه امتیاز از فولاد مدعی بگیرند. فولاد هم هفته گذشته پرسپولیس را شکست داده و در صورت پیروزی در نصف جهان می‌تواند صدرنشینی موقت را هم تجربه کند البته اگر استقلال در دربی پایتخت بازنده شود در آن‌صورت صدرنشینی آنها تمدید خواهد شد. این مسابقه یک دربی صنعتی هم محسوب می‌شود. دیداری بین باشگاه‌های صنعتی و تولیدی، باید دید کدام تیم برنده این مسابقه خواهد شد. آیا ذوب آهن مانعی برای صدرنشینی فولاد خواهد شد یا شاگردان حسین فرکی مزه صدرنشینی را می‌چشند؟

تراکتورسازی - صبای قم؛ آشتی جلالی با هواداران؟

نتیجه دیدار رفت: صبای قم یک - تراکتورسازی 3

تراکتورسازی در دیدار رفت توانست سه گل به صبا بزند اما اکنون وضعیت دو تیم نسبت به آن دیدار تفاوت‌های زیادی دارد. محمد مایلی‌کهن دیگر سرمربی صبا نیست و تراکتورسازی هم دچار مشکلات حاشیه‌ای شده و به رده ششم سقوط کرده و از کورس قهرمانی عقب مانده است. مجید جلالی اگر می‌خواهد در این بازی با تماشاگران تبریزی آشتی کند باید یک پیروزی خوب و دلچسب به دست بیاورد. صبا هم با مرفاوی دیگر آن تیم از پیش شکست خورده نیست و این تیم از نظر روحی اکنون در شرایط مناسب‌تری قرار دارد.

سایپا - ملوان؛ نبرد هفت و هشت جدول

نتیجه دیدار رفت: ملوان صفر - سایپا 3

نبرد تیم‌های هفتم و هشتم جدول شاید برای فوتبالدوستان خیلی حساس نباشد اما قطعا برای سرمربیان و بازیکنان دو تیم نتیجه‌اش مهم است. فیرات مربی آلمانی و ترک تبار سایپا باید مقابل اسکوچیچ کروات قرار بگیرد. اولین مربی خارجی تاریخ ملوان دوست ندارد شش امتیاز به یک مربی خارجی دیگر بدهد، به خصوص اینکه باشگاه ملوان به او پیشنهاد تمدید قراردادش را هم داده است. فیرات هم دغدغه‌ای برای ادامه کار در فصل بعد ندارد و ظاهرا قراردادی سه ساله با سایپا امضا کرده است. بنابراین دو مربی می‌خواهند تمام هنر مربیگری خود را برای اعاده حیثیت ارائه کنند.بازیکنان دو تیم هم استرس خاصی ندارند و همه انتظار دارند که در این بازی شاهد یک بازی زیبا از هر دو تیم باشیم. البته کاوه رضایی بازیکن تاثیرگذار سایپا همراه تیم زیر 22 سال در عمان است باید دید سایپا بدون این بازیکن جوانش می‌تواند رتبه هفتمی ملوان را بگیرد یا دو تیم به مساوی رضایت می‌دهند.

راه آهن - سپاهان؛ زردپوشان اصفهانی به صدر نزدیک‌تر می‌شوند؟

نتیجه دیدار رفت: سپاهان صفر - راه آهن صفر

زردپوشان اصفهانی آرام آرام خود را به جمع مدعیان رساندند و اگر در این بازی بتوانند سه امتیاز از راه آهن بگیرند شانس این را دارند که تا رتبه دوم هم صعود کنند. سپاهانی‌ها امیدوارند که ذوب‌آهن بتواند در اصفهان از فولاد امتیاز بگیرد و شرایط را برای رسیدن آنها به رده دوم فراهم کند. راه آهنی که بعد از دستگیری بابک زنجانی حسابی به هم ریخته به نظر می‌رسد و هفته گذشته نیز با 5 گل از تبریز بدرقه شد بعید است بتواند مقابل سپاهان حرفی برای گفتن داشته باشد و شاید گرفتن یک امتیاز هم برای منصور ابراهیم‌زاده از سپاهان نوعی برد محسوب شود. به هر حال سرمربی اصفهانی راه آهن می‌داند که به این سادگی نمی‌تواند از سپاهان مدعی امتیاز بگیرد و کار سختی پیش رو دارد و شاید با ادامه بد نتیجه گرفتنش رده چهاردهم را هم از دست بدهد و راه آهن هم جزو گزینه‌های اصلی سقوط قرار بگیرد.

استقلال خوزستان - گسترش فولاد تبریز؛ تارتار هت‌تریک می‌کند؟

نتیجه دیدار رفت: گسترش یک - استقلال یک

مهدی تارتار در دو بازی که روی نیمکت گسترش نشسته و سرمربی این تیم شده، توانسته دو برد متوالی کسب کند و تبریزی‌ها از جذب این مربی راضی هستند. تارتار در اهواز هم به دنبال سومین برد متوالی خود است تا رتبه نهمی خود را تثبیت کند و استقلال خوزستان هم نمی‌خواهد از رده دهم پایین‌تر برود. باید دید در نبرد دو مربی جوان لیگ کدام برنده است. مهدی تارتار یا عبدالله ویسی؟

مس کرمان - نفت آبادان؛ مظلومی به استقلال می‌رسد؟

مس کرمان که این هفته به دلیل حضور بازیکنان تیم نفت در تیم زیر 22 سال در لیگ برتر بازی ندارد روز پنجشنبه میزبان تیم نفت آبادان در مرحله یک چهارم جام حذفی است. این مسابقه هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد. ابراهیم‌ قاسمپور که زمانی در مس سرمربی بود دوباره به کرمان سفر کرده و می‌خواهد تیمش را به نیمه نهایی برساند. پرویز مظلومی هم اگرچه اولویتش بقای مس در لیگ برتر است اما نمی‌تواند جام حذفی را نادیده بگیرد. به خصوص اینکه اگر بتواند از سد نفت آبادان عبور کند در مرحله بعد به احتمال فراوان با استقلال بازی خواهد داشت و مظلومی دوست ندارد این فرصت خوب را از دست بدهد.

برنده این مسابقه در نیمه نهایی با برنده دیدار استقلال و ذوب آهن دیدار خواهد کرد.


ویدیو مرتبط :
گفتگو با مدیرعامل فولاد درباره فولاد نوین و سپاهان نوین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمله تراکتورسازی و سپاهان به فولاد صدرنشین/ پرسپولیس به دنبال دومی



هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال,پرسپولیس

هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال
حمله تراکتورسازی و سپاهان به فولاد صدرنشین/ پرسپولیس به دنبال دومی

هفته سیزدهم لیگ برتر روزهای پنجشنبه و جمعه آغاز می‌شود و در حساس‌ترین مسابقه تراکتورسازی تبریز میزبان فولاد است.

 به گزارش فارس، مسابقات هفته سیزدهم لیگ برتر در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار می‌شود و آخرین بازی هفته نیز روز شنبه بین دو تیم استقلال و نفت تهران برگزار می‌شود. نگاهی به دیدارهای روز پنجشنبه و جمعه می‌اندازیم؛

ذوب آهن - صبای قم: دیدار دو مربی با اخلاق‌های متفاوت
مدیران باشگاه ذوب آهن بارها حمایت خود را از لوکا بوناچیچ اعلام کرده‌اند و این بار نوبت این مربی کروات است که با یک برد پاسخ حمایت‌ها را بدهد. صبای قم هم که در 10 روز گذشته و بعد از تساوی خانگی مقابل پرسپولیس روزهای نسبتا آرامی! را پشت سرگذاشت و محمد مایلی‌کهن در این مدت تا توانست مصاحبه کرد و حرف‌هایش را در مورد پشت پرده فوتبال ایران هر روز صریح‌تر از روز گذشته بیان کرد.

 

از شرط‌‌بندی برخی گرفته تا ارتباط برخی از مربیان با نمایندگان، اکنون باید دید که دیدار این دو مربی با اخلاق‌های متفاوت به نفع چه کسی به پایان می‌رسد؟ آیا شاگردان مایلی‌کهن می‌توانند در اصفهان به برد برسند یا اینکه تیم بوناچیچ به پیروزی می‌رسد؟

 ملوان - گسترش فولاد تبریز؛ عبور ملوان از بحران؟
قوی سپید انزلی شرایط خوبی ندارد و بدترین دوران خود را با مربی خارجی پشت سر می‌گذارد. اسکوچیچ که یک‌بار از سوی مدیران باشگاه کنار گذاشته شد اکنون همچنان هدایت ملوان را بر عهده دارد و هیئت مدیره باشگاه به اولین مربی خارجی خود فرصت دیگری داده است. ملوان باید در این بازی خانگی سه امتیاز را بگیرد تا شاید از بحران عبور کند.

هرچند حریف آنها تیم شگفتی‌ساز گسترش فولاد تبریز است تیمی که بسیار خوب بازی می‌کند و در اولین حضورش در لیگ برتر در رده ششم قرار گرفته است. اسکوچیچ اگر دوست دارد همچنان سر کار باشد باید تیم برادران خطیبی را شکست بدهد، کاری که بسیار دشوار به نظر می‌رسد. ملوان اگر در این بازی هم امتیاز از دست بدهد همچنان قعرنشین لیگ خواهد بود و شاید فقط بالاتر از مس بتواند در رده پانزدهم بایستد.

استقلال خوزستان - راه آهن سورینت؛ دیدار پولدارها
دو تیم از نظر مالی شرایط ایده‌آلی دارند اما در جدول لیگ روزگارشان خوش نیست. آبی‌های اهوازی در رده یازدهم هستند و راه آهن بر روی پله سیزدهم قرار گرفته است. باید دید ویسی در تعطیلات 10 روزه لیگ چقدر توانسته نقاط ضعف تیمش را برطرف کند و آیا می‌تواند تیم منصور ابراهیم‌زاده را در خانه شکست بدهد یا این راه آهن است که از استقلال امتیاز می‌گیرد.

مس کرمان - فجرسپاسی؛ جدال منحصر به فرد و شش امتیازی قعر جدولی‌ها
این بازی یک دیدار منحصر به فرد در فوتبال است دیداری که سرمربی تیمی بعد از چند هفته رقیب تیمش شده است. محمود یاوری که لیگ سیزدهم را با مس آغاز کرد و شناخت خوبی از این تیم دارد و تلاش می‌کرد آن را از انتهای جدول جدا کند اکنون با فجر می‌خواهد مس را همچنان در انتهای جدول لیگ نگه دارد.

 

مس ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را دارد و اگر پرویز مظلومی بتواند فجرسپاسی را در کرمان شکست بدهد در آن‌صورت باز هم در انتهای جدول باقی می‌ماند اما به روزهای آینده امیدوار خواهد شد مگر اینکه بتواند بیش از سه گل به فجر بزند تا به رده پانزدهم صعود کند! البته به شرط شکست خانگی ملوان.
 
سایپا - سپاهان؛ نبرد زرد و نارنجی
نارنجی‌پوشان کرجی می‌خواهند همچنان رتبه تک رقمی خود را در لیگ برتر حفظ کنند و آنها یک دیدار معوقه مقابل استقلال هم دارند، فیرات می‌خواهد یک فصل رویایی را برای سایپا رقم بزند. بنابراین سایپایی‌ها می‌خواهند سپاهان را شکست بدهند. از سویی دیگر زرد پوشان اصفهانی که مدیرعاملش تغییر کرده و شانس صدرنشینی در لیگ برتر را دارند دوست ندارند این فرصت عالی را از دست بدهند.

 

سپاهان در صورت شکست فولاد در تبریز مقابل تراکتورسازی می‌تواند به صدر جدول برسند و بعد از هفته‌ها صدر جدول را زرد رنگ کنند. بنابراین دو تیم انگیزه فراوانی برای برد دارند و می‌توان انتظار یک برد زیبا را در کرج داشت.

تراکتورسازی - فولاد خوزستان؛ فینال شش امتیازی لیگ
دیدار شش امتیازی و فینال گونه نیم‌فصل اول از راه رسید. فولاد که هفته قبل در خانه مقابل نفت تهران شکست خورده می‌خواهد برای جبران آن باخت و همچنین حفظ صدرنشینی به میدان بیاید. شاگردان فرکی فقط امتیاز می‌خواهند و قرمزپوشان تبریزی هم با انگیزه برد وارد میدان می‌شوند. این بازی آنقدر حساس است که مجید جلالی و برخی از مربیان فولاد در روزهای گذشته علیه یکدیگر مصاحبه کردند.

فرکی می‌داند کار سختی مقابل تماشاگران پرشمار و پرشور تبریزی دارد ولی اگر بتواند از تراکتورسازی یک امتیاز هم بگیرد صدر جدول را حفظ کرده است اما جلالی دوست ندارد فرصت صدرنشین شدن در تبریز را از دست بدهد. بنابراین اوج هیجان فوتبال و لیگ برتر در تبریز است. تب فوتبال در این شهر به بالاترین درجه خود می‌رسد.

 پرسپولیس - داماش گیلان؛ سرخپوشان دوم می‌شوند؟
سرخپوشان تهرانی بعد از تساوی پر سر و صدا مقابل صبای قم در این هفته شانس رسیدن به رده دوم لیگ برتر را دارند و به هیچ عنوان نمی‌خواهند این فرصت ایده‌آل را از دست بدهند. البته سپاهان و تراکتورسازی نیز نباید پیروز شوند و مساوی آنها مقابل حریفان به سود شاگردان دایی است با این حال داماش گیلان حریفی به آسانی آب خوردن نیست و سرخپوشان می‌دانند که برای عبور از تیم سختکوش و جوان گیلانی باید تلاش زیادی انجام بدهند. به خصوص اینکه در هفته گذشته بدون ملی‌پوشان خود تمرین کرده‌اند.

 

داماش اما تمام نفراتش را در اختیار داشته و شاگردان ناظمی نشان داده‌اند که مقابل تیم‌های بزرگ خیلی خوب بازی می‌کنند. داماش برای رسیدن به رتبه ششمی تلاش می‌کند ولی شاید آبی‌پوشان رشتی در تهران مقابل پرسپولیس نتوانند به این آرزوی خود برسند.

برنامه مسابقات و اسامی داوران به شرح زیر است:

پنجشنبه 25/7/92
ذوب‌آهن- صبای قم در ساعت 15و 45 دقیقه ورزشگاه فولاد شهر اصفهان
قاسم واحدی – بابک داوری – بهروز برون – جواد شرفی – ناظر: محمد رضا فلاح
ملوان- گسترش فولاد ساعت 15و 45 دقیقه در ورزشگاه تختی انزلی
البرز حاجی‌پور – علیرضا ایلدروم – محمد راهی – محمد ملکی – ناظر: ابوطالب طاهریان
 
استقلال خوزستان - راه‌آهن در ساعت 17 در ورزشگاه تختی اهواز
بیژن حیدری – حسن یوسفی – حمزه علی سلیمی – فرشید افشار – ناظر : حسین عسگری

جمعه 26/7/92
مس کرمان- فجرسپاسی- ساعت 15و 30 دقیقه ورزشگاه امام علی کرمان
یدالله جهانبازی – محمدرضا منصوری – علی اکبر عظیم پور – رضا عادل – ناظر: حاتم بک‌پور

 سایپا- سپاهان ساعت 15 و 45 دقیقه ورزشگاه انقلاب کرج
حسین زرگر – سعید زارع – بهرام کیانی – رسول رهبرفام – ناظر: حیدر شکور
تراکتورسازی - فولاد خوزستان ساعت 15 و 45 دقیقه در ورزشگاه یادگار امام تبریز
تورج حق‌وردی – علی میرزابیگی – محمد عطایی – غلامرضا جباری – ناظر: مسعود عنایت
پرسپولیس - داماش ساعت 18 ورزشگاه آزادی
شاهین حاج بابایی – رضا سخندان – مهدی الوندی – حسن اکرمی – ناظر: نوید مظفری

شنبه 27/7/92  - ساعت 15:45
نفت تهران – استقلال – تختی تهران
علیرضا فغانی – محمدرضا ابوالفضلی – مصطفی فراهانی – موعود بنیادی فر – ناظر: محمد پیروزرام/فارس