اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فوت 4 نفر بر اثر ریزش آوار در پاکدشت




اخبار حوادث - فوت 4 نفر بر اثر ریزش آوار در پاکدشت

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مرگ چهار تن در پی ریزش آوار در منطقه پاکدشت خبر داد.

حسین درخشان در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح آخرین جزئیات امدادرسانی به افراد محبوس شده در پی ریزش ساختمان در حال ساخت در پاکدشت، گفت: در ساعت 17:24 روز گذشته (جمعه) وقوع ریزش آوار در محدوده پشت ساختمان فرمانداری از طریق تماس مردمی به سامانه امدادی 112 اعلام شد.

وی با بیان اینکه با توجه به نوع گزارش دریافتی، بلافاصله 24 امدادگر به محل حادثه اعزام شدند، گفت: بررسی‌ها نشان داد بر اثر ریزش این ساختمان در حال ساخت، هفت نفر در میان آوار محبوس شدند که تلاش امدادگران برای نجات این افراد آغاز شد و خوشبختانه امدادگران توانستند در لحظات اولیه، چهار نفر از این افراد را نجات دهند که دو تن از این افراد به علت نیاز بیشتر به درمان، به بیمارستان منتقل شدند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه با توجه به حجم آوار، امدادگران نجات خود را بر یافتن سه مفقود شده دیگر متمرکز کردند، عنوان کرد: به علت تاریکی هوا و حجم آوار، بلافاصله یک تیم آنست (سگ‌های جستجو و نجات) به محل حادثه فرا خوانده شدند که با کمک امدادگران، سه نفر دیگر از زیر آوار بیرون کشیده شدند که متاسفانه این افراد جان خود را از دست داده بودند.

درخشان با بیان اینکه امدادگران پس از هفت ساعت عملیات جستجو و نجات، توانستند پیکر بی‌جان این سه کارگر را بیرون بکشند، گفت: متاسفانه یکی دیگر از مصدومان این حادثه نیز به علت شدت جراحات وارده، جان خود را از دست داده است.

اخبار حوادث - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
آمار قربانیان ریزش آوار ساختمان 8 طبقه در بنگلادش به بیش از 1000 نفر رسید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فوت 3641 نفر بر اثر آلودگی هوای تهران



فوت 3641 نفر بر اثر آلودگی هوای تهران

 

نوروزی، رئیس مركز معاینه فنی خودروهای تهران در وبلاگش، آوای سبز نوشت:این سه مطلب آخرین مطالب من در مورد آلودگی هوای تهران می باشند. لطفا حدس و گمان عجیب و غریب نزنید. خداوکیلی کسی هم به من امر نکرده که سخن نگویم . خودم دوست دارم و تصمیم گرفتم مدتی حرف نزنم. اگر هم در این چند روز مطالبی در رسانه ها دیدید همگی مربوط به مصاحبه های قبلی من می باشند. به امید هوای پاک....

 

مطلب اول: امروز ظهر به اتفاق دکتر رشیدی مهمان تعدادی از نماینگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بودیم.موضوع بحث هم آلودگی هوای تهران بود.دکتر زارع نماینده تهران جمله جالبی گفتند.ایشان محیط زیست را خطاب قرار داده و ضمن انتقاد جدی از وضعیت بوجود آمده گفتند متاسفانه این یک ماهی که هوای شهر به این وضع دچار شده است با حیثیت کشور بازی شده است.

خانم لاله افتخاری هم در مورد آلودگی شدید هوا در جنوب تهران که تقریبا همیشگی است نکانی را گفتند.آقای کوثری اشاره مهمی داشتند به این نکته که طبق قانون توسعه چهارم که به اتمام رسیده است آلودگی هوای تهران باید رفع می شد که این اتفاق نیفتاده است.نمایندگان دیگر هم نکاتی را گفتند و استاندار تهران هم بیست دقیقه ای به اقدامات کمیته اضطراری آلودگی هوا اشاره کردند.

بعد از مدیر کل محیط زیست تهران من به نمایندگی از شهرداری صحبت کوتاهی کردم و یادآور شدم خواسته ما فقط اجرای قانون است.حال که قوانین مصوب هم در حوزه آلودگی هوا و حمل و نقل عمومی اجرا نمی شود خواهش می کنیم یک فکر اساسی شود.پیشنهاد ابطال تمام قوانین و مصوبات مرتبط با آلودگی هوا و پیشنهاد تصویب قانون جامع کاهش آلودگی هوای کشور با ذکر بودجه،مجری، ناظر و زمان اجرا را مطرح کردم با این توضیح که در کنار این قانون جدید باید عزم ملی جزم شده و فعل خواستن هم صرف شود در غیر اینصورت ۱۵ سال دیگر هم بگذرد هیچ اتفاقی نمی افتد.

مطلب دوم: همانطوری که دکتر رشیدی مدیر عامل کیفیت هوا در جلسه دوشنبه کمیته اضطراری آلودگی هوا در محل سازمان محیط زیست تاکید داشتند متاسفانه پیش بینی هواشناسی غلط از آب در آمد و سه شبه و چهارشنبه شاخص استاندارد آلاینده ها بهتر نشد که بدتر هم شد.به راستی الان چه کسی باید یقه هواشناسی رابگیرد؟ وقتی نماینده وزارت بهداشت التماس می کرد تا آخر هفته شهر را تعطیل کنیم رییس جلسه با استناد به پیش بینی هواشناسی با این کار مخالفت کرد. نماینده وزارت بهداشت بعد از جلسه به یکی از خبرگزاری ها اینگونه گفتند:

" با توجه به تداوم وضعیت آلاینده‌های هوای تهران، پیشنهاد وزارت بهداشت آن بود كه دو روز پایانی هفته جاری تعطیل شود اما از آنجا كه سازمان هواشناسی وضعیت جوی روزهای آینده را مناسب و ناپایداری‌های جوی را پیش بینی كرد، جمع‌بندی جلسه بر آن شد كه این ناپایداری‌های جوی طی روزهای آینده سبب كاهش غلظت آلاینده‌های هوا شده و نیازی به اعمال تعطیلی در پایتخت نیست."

بیچاره دکتر رشیدی که پیش بینی آلودگی هوا را روی صفخه مانیتور لپ تاپش به من نشان می داد و فریاد می زد هوا آلوده تر خواهد شد اما در نهایت پیش بینی هواشناسی ملاک عمل قرار گرفت.

مطلب سوم: اگر اشتباه نکنم پارسال نماینده وزارت بهداشت در جلسه ای که در مجلس داشتیم آماری از مرگ و میر شهروندان در اثر آلودگی هوا را دادند ولی تاکید کردند محرمانه است و این آمار نباید منتشر شود.برای همین هم تا امروز این آمار را شخص من جایی مطرح نکرده ام.

امروز دکتر ندافی از وزارت بهداشت در جلسه با نمایندگان تهران آمار مرگ و میر سالیانه شهروندان در اثر آلودگی هوا را در شهر تهران به تفکیک آلاینده بیان کردند ولی نگفتند این آمار جایی مطرح نشود و برای همین این آمار را اینجا ذکر می کنم.حداقل فوتی در اثر ذرات معلق در سال در تهران ۲۶۵۸ نفر، منوکسید کربن۱۵ نفر، ازون ۷۲ نفر و دی اکسید گوگرد ۸۹۶ نفر می باشد.../وبلاگ آوای سبز