اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فوت 22 نفر بر اثر بیماری آنفلوآنزا



اخبار,اخبار اجتماعی,بیماری آنفلوآنزا


اخبار اجتماعی - فوت 22 نفر بر اثر بیماری آنفلوآنزا

وی با اشاره به اینكه موج اول آنفلوآنزا، سنگین‌تر از دو موج دیگر آن بود، افزود: « طی این سه موج، 680 مورد قطعی شناسایی شده در بیمارستان داشتیم.»

رییس مركز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از فوت 22 نفر بر اثر بیماری آنفلوآنزا خبر داد. محمد مهدی گویا با اعلام این خبر گفت: «سه موج آنفلوآنزا از اواسط پاییز و زمستان داشتیم كه موج اول آن از 25 آبان تا 25 دی ماه، موج دوم آن تا اواخر بهمن ماه ادامه داشت و موج سوم آن در حال حاضر ادامه دارد.»

به گزارش ایلنا، وی با اشاره به اینكه موج اول آنفلوآنزا، سنگین‌تر از دو موج دیگر آن بود، افزود: « طی این سه موج، 680 مورد قطعی شناسایی شده در بیمارستان داشتیم.»

گویا با اشاره به اینكه 22 مورد فوت ناشی از بیماری آنفلوآنزا داشتیم، افزود: «اكثر آنان كسانی بودند كه سن بالا و بیماری قلبی و ریوی و سایر بیماری‌های زمینه‌یی دیگر داشتند یا اینكه واكسینه نشده بودند. فكر می‌كنیم موج سوم بیماری آنفلوآنزا درحال فروكش كردن است. اینكه موج دیگری از بیماری آنفلوآنزا درراه باشد بعید می‌دانم اما ما آمادگی‌ها مقابله با آن را خواهیم داشت.»
اخبار اجتماعی - ایلنا

 


ویدیو مرتبط :
فوت 57 نفر براثر آنفلوآنزا - پیشگیری را جدی بگیریم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکذیب فوت یک نفر بر اثر آنفلوآنزا در کنگاور


رئیس مرکز بهداشت و درمان کنگاور شایعه فوت یک نفر بر اثر بیماری آنفلوآنزا در این شهر را تکذیب کرد.

خبرگزاری ایرنا: رئیس مرکز بهداشت و درمان کنگاور شایعه فوت یک نفر بر اثر بیماری آنفلوآنزا در این شهر را تکذیب کرد.

دکتر طاهره خزایی عصر شنبه در گفت و گویی وضعیت بهداشت شهرستان کنگاور را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: در مورد بیماری آنفلوانزا هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: تعداد محدودی موارد مشکوک به آنفلوانزا داشتیم که پس از بررسی آزمایشگاهی چند مورد مثبت شناسایی شد که این افراد تحت مراقبت و درمان هستند و وضعیت جسمانی همه آنها خوب است.

دکتر خزایی ادامه داد: آمادگی کامل برای مقابله و پیشگیری از انتشار و شیوع بیماری آنفلوآنزا در این شهرستان را داریم و تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: به مردم اطمینان کامل می دهم که هیچ گونه فوتی از آنفلوانزا در این شهرستان گزارش نشده و از همه می خواهیم که به اخبار کذب گوش ندهند.

رئیس مرکز بهداشت و درمان کنگاور در پایان با اشاره به اینکه آنفلوانزای فصلی هر سال رخ می دهد افزود: افراد با ریسک خطر بالا شامل زنان باردار و افراد مسن همچنین کودکان زیرشش سال بیشتر در معرض خطر این بیماری هستند و رعایت اصول بهداشتی برای این افراد الزامی است.

روز شنبه شایعه فوت یک زن جوان مشکوک به آنفلوآنزای حاد در کنگاور شنیده شد که با پیگیری های صورت گرفته، این شایعه از سوی رئیس مرکز بهداشت و درمان این شهرستان تکذیب شد.

شهرستان کنگاور با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 85 هزار نفر در شرق استان و 90 کیلومتری شهر کرمانشاه واقع شده است.