اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فوت یکی دیگر از حجاج ایرانی تکذیب شد


رییس سازمان حج و زیارت اعلام کرد که حسن گلشنی که پیش از این نام او جزو درگذشتگان فاجعه منا اعلام شده بود، امروز( جمعه ) در بین مجروحان این حادثه در یکی از بیمارستانهای عربستان زنده پیدا شد.

خبرگزاری ایرنا: رییس سازمان حج و زیارت اعلام کرد که حسن گلشنی که پیش از این نام او جزو درگذشتگان فاجعه منا اعلام شده بود، امروز( جمعه ) در بین مجروحان این حادثه در یکی از بیمارستانهای عربستان زنده پیدا شد.

سعید اوحدی امروز ( جمعه ) گفت :حسن گلشنی یکی از زائران ایرانی است که پیش از این نام او در فهرست 121 زائر ایرانی که در فاجعه منا از بین رفته بودند، در پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت اعلام شده بود ولی اکنون وی زنده است.

در فاجعه مصیبت بار صحرای منا که روز گذشته (پنج شنبه) به علت ازدحام جمعیت هنگام انجام مراسم رمی جمرات رخ داد، حدود دو هزار نفر جان خود را از دست دادند و بیش از این تعداد نیز مجروح شدند.

131 نفر از جان باختگان ایرانی هستند اما حدود 365 ایرانی هنوز مفقود هستند، حدود 85 ایرانی نیز به عنوان مصدومان این حادثه در بیمارستان هستند که از این تعداد 55 نفر در بیمارستان های هیات پزشکی حج و زیارت هلال احمر ایران و 30 نفر در بیمارستانهای عربستان بستری هستند.


ویدیو مرتبط :
تکذیب خبر فوت ابوالفضل پورعرب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکذیب شیوع «کرونا» در بین حجاج ایرانی


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه تاکنون 730 نفر از زائران کشور به سرزمین وحی اعزام شدند، گفت: حتی یک مورد ابتلا به بیماری کرونا بین حجاج ایرانی گزارش نشده و شیوع این بیماری بین حجاج کشور شایعه و کذب است.

خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه تاکنون 730 نفر از زائران کشور به سرزمین وحی اعزام شدند، گفت: حتی یک مورد ابتلا به بیماری کرونا بین حجاج ایرانی گزارش نشده و شیوع این بیماری بین حجاج کشور شایعه و کذب است.

حجت الاسلام سید علی قاضی عسگر سه‌شنبه شب در گفتگو با خبرنگاران با رد ابتلای شیوع بیماری کرونا بین حجاج ایرانی درباره ابتلای یک فرد کرمانی به بیماری کرونا یادآور شد: مبتلایان به این بیماری جزو حجاج نبوده‌اند.

حجت الاسلام قاضی عسگر همچنین شایعه بیماری یک از خبرنگاران به بیماری کرونا را نیز تکذیب کرد و شیوع بیماری کرونا بین حجاج شایعه است.

وی با اشاره به فروکش کردن بیماری کرونا در عربستان اظهار داشت: اگر خطری از بابت بیماری کرونا احساس شود اطلاع رسانی خواهیم کرد  و مدیران کاروانها باید اطلاع رسانی مناسبی در این زمینه انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به شایعه بروز بیماری آنفلونزا در دوره ریاست جمهوری احمدی‌نژاد یادآور شد: با توجه به فشارهای که وارد شد مجبور شدیم که از اعزام بیش از 30 هزار نفر جلوگیری شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات رفاهی حجاج اشاره کرد و از رده خارج شدن 20 درصد از ساختمان‌های فرسوده در اماکن حج و زیارت خبر داد.

وی انجام اصلاحات در زمینه حمل و نقل، برنامه ریزی در بخش تغذیه و سلامت را از دیگر اقدامات بیان کرد.