اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فوت پادشاه عربستان قیمت نفت را افزایش داد



اخبار,اخباراقتصادی,بازار نفت

بعد از اعلام فوت پادشاه عربستان بهای نفت در بازار نیویورک افزایش یافت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در بازار معاملات نیویورک هر بشکه نفت وست تگزاس اینتر مدییت برای تحویل در ماه مارس با افزایش 93 سنتی (دو و یک دهم درصد) 47 دلار و 24 سنت معامله شد.

نفت برنت دریای شمال نیز برای تحویل در همین ماه بدون تغییر باقی ماند و بشکه ای 49 دلار معامله شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، کاخ سلطنتی عربستان فوت ملک عبدلله و انتخاب شاهزاده سلمان را به عنوان جانشین او اعلام کرد.

عربستان که در سازمان کشورهای صادر کننده نفت (‌اوپک) عضویت دارد طبق آمارهای آژانس انرژی آمریکا نخستین صادر کننده جهان است و بالاتر از روسیه و امارات عربی متحده قرار دارد و دومین تولید کننده بعد از آمریکا است.

نفت از ژوئن 2014 بیش از 50 درصد ارزش خود را بر اثر عرضه فراوان از دست داده است.
این وضع با افزایش تولید آمریکا تشدید شده است.

بازار نفت بر روی اوپک برای حمایت از قیمت ها با کاهش تولید خود حساب باز کرده بود اما چند عضو با نفوذ این سازمان از جمله عربستان با کاهش سقف تولید این سازمان مخالفت می کنند.


12 کشور عضو اوپک که یک سوم نیاز جهانی را تامین می کنند آخر نوامبر تصمیم گرفتند سقف تولید 30 میلیون بشکه در روز را برای شش ماه آتی حفظ کنند.
 
اخبار بین الملل - واحد مرکزی خبر


ویدیو مرتبط :
افزایش قیمت نفت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش قیمت نفت صادراتی ایران، عراق، کویت و عربستان



 

افزایش قیمت نفت , نفت صادراتی

 

خبرگزاری فارس: رویترز از افزایش قیمت نفت صادراتی ایران، عراق، کویت و عربستان در آسیا خبر داد.

خبرگزاری فارس: افزایش قیمت نفت صادراتی ایران، عراق، کویت و عربستان

به گزارش خبرگزاری فارس، تازه ترین نظرسنجی رویترز از پالایشگاهها و تجار بزرگ بازار نفت نشان می دهد عربستان قیمت اکثر انواع نفت صادراتی خود برای تحویل در ماه جولای را افزایش داده است .

بر اساس این گزارش ، عربستان تنها قیمت نفت فوق سبک خود را افزایش نداده است .

بر این اساس ، یک تاجر آگاه بازار نفت در این باره تاکید کرد با توجه به افزایش تقاضای جهانی برای نفت سبک ، عربستان قیمت نفت سبک خود را برای تحویل در ماه جولای افزایش داده است .

این گزارش افزود ، اختلاف بین قیمت نفت صادراتی عربستان و قیمت نفت پایه دوبی از 56 سنت در هر بشکه در 30 آوریل به بیش از 80 سنت در 31 ماه می رسیده است .

عربستان همچنین قصد دارد قیمت نفت سنگین خود برای تحویل در ماه جولای را یک دلار افزایش دهد .

به اعتقاد کارشناسان انرژی افزایش قیمت نفت صادرات عربستان موجب افزایش قیمت نفت ایران عراق و کویت نیز خواهد شد و این مساله بر صادرات 7 میلیون بشکه در روز نفت کشورهای مذکور به بازارهای آسیایی تاثیر گذار خواهد بود.... /تحلیل : خبرگزاری فارس