اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فوت مصدوم آتش سوزی هتل هرمز بندرعباس


مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با فوت محمد سالارحسینی یکی دیگر ازمصدومان حادثه آتش سوزی هتل هرمز در بیمارستان ، تعداد فوت شدگان این حادثه به دونفر و مصدمان به سه نفر رسید.

خبرگزاری ایرنا: مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با فوت محمد سالارحسینی یکی دیگر ازمصدومان حادثه آتش سوزی هتل هرمز در بیمارستان ، تعداد فوت شدگان این حادثه به دونفر و مصدمان به سه نفر رسید.  
 
فاطمه نوروزی افزود: این فرد که به همراه سه نفر دیگر به عنوان مصدوم به بیمارستان منتقل شده بود براثرآتش سوزی دچار مرگ مغزی شده بود و حدود ساعت 16 امروز در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس جان خود را ازدست داد.

وی ادامه داد: نامبرده مامورانتظامات هتل هرمز بود که به هنگام آتش وسوزی درطبقه دوم هتل به همراه گروه آتش نشانی برای کمک به حادثه دیدگان در صحنه حضور پیدا کرده بود .

در جریان آتش سوزی هتل هرمز ساعت دو ونیم بامداد روز جمعه گذشته ابتدا برکت جوذری مامورآتش نشانی به هنگام خاموش کردن آتش ونجات مصدومان جان خود را ازدست داد ونفر دوم هم مامورانتظامات هتل هرمز نیز فوت کرد.

این حادثه 50میلیارد ریال به هتل هرمز خسارت مالی نیز زده است . 


ویدیو مرتبط :
4 فوتی و 2 مصدوم در آتش‌سوزی مرگبار در البرز قزوین | ویدیو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آتش‌سوزی در ستاره جنوب و هتل هرمز / آنچه بندرعباسی‌ها دیروز و امروز به خود دیدند(+تصاویر)



طی کمتر از 24 ساعت بندرعباسی‌ها با دو آتش‌سوزی غافلگیر شدند که علت آن تا کنون اتصال برق عنوان شده است. آتش سوزی که در آن تعدادی باز هم به دلیل "نبود تجهیزات ایمنی" مصدوم شده و یا جان باختند از جمله یک آتش‌نشان که با فداکاری‌اش نامی نیک از خود به جای گذاشت.

اولین آتش‌سوزی در ساعت 7 و 30 دقیقه بامداد روز پنج‌شنبه در مجتمع تجاری ستاره جنوب که در بازار سنتی شهر واقع است، شروع شد که بنابر گفته علیپور، مدیر روابط عمومی اورژانس بندرعباس 17 مصدوم داشت که به دلیل گازگرفتگی ناشی از حریق به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل شدند.

به گفته وی، در ساعات اولیه، آمار دقیقی از تعداد مصدومان وجود نداشت و از این رو 12 آمبولانس با تیم کامل امداد و نجات به محل وقوع حادثه اعزام شدند که به این ترتیب تمامی کدهای شهری بندرعباس درگیر این سانحه شدند.

فرجام دانش، مدیرعامل سازمان و خدمات ایمنی آتش‌نشانی بندرعباس نیز گفت: نبود تجهیزات ایمنی در مجتمع ستاره‌جنوب باعث طولانی شدن زمان آتش‌سوزی شده است.

آتش‌سوزی که بعد از تلاش بی‌وقفه ماموران آتش‌نشانی با 27 مصدوم و سه کشته و خسارات مالی پایان یافت.

بهروز اکرمی، معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان درباره این آتش‌سوزی اظهارکرد: آتش‌سوزی ابتدا از شهربازی آغاز شد و دود ناشی از آن به طبقات بالایی سرایت کرد و باعث بروز مشکلات و خسارات برای ساکنان طبقات مسکونی این مجتمع شد.

وی افزود: برخی از ساکنان قسمت مسکونی مجتمع به موقع از آتش‌سوزی خبردار شدند و محل وقوع حادثه را ترک کردند اما تعدادی که نتوانستند منازل خود را ترک کنند بر اثر دود زیاد دچار گازگرفتگی شدند.

اکرمی با بیان این‌که بیشتر مصدومان این حادثه به صورت سر پایی درمان شدند، افزود: در سرکشی که از مصدومان حادثه داشتیم بیشتر آنها به صورت سرپایی مداوا شدند و متاسفانه یک نفری که خود را از طبقه چهارم مجتمع به پایین انداخته بود در حال حاضر به گفته پزشکان وضعیت بدی به سر می‌برد و سطح هوشیاری او پایین است.

عبدالرضا نادری‌پور، مدیر بیمه معلم استان هرمزگان نیز اعلام کرد که در صورت فراهم شدن امکان ورود کارشناسان شرکت بیمه به مجتمع تجاری و مسکونی ستاره جنوب، پس از تشکیل پرونده و برآورد خسارت، زیان آسیب دیدگان در کمترین زمان ممکن پرداخت می‌شود.

اما دومین آتش‌سوزی در فاصله‌ای کمتر از 24 ساعت به وقوع پیوست و هتل هرمز از بزرگترین و زیباترین هتل‌های کشور در ساعت 3 بامداد امروز(جمعه) دچار حریق شد که با حضور به موقع آتش نشانان این حریق خاموش شد.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

آتش سوزی در هتل هرمز بندرعباس

 

به گفته حیدری، مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی بندرعباس 58 نفر از این حادثه نجات یافتند که 40 نفر از این افراد، میهمانان خارجی بودند.

حیدری با اشاره به این‌که این حریق در طبقه اول هتل هرمز رخ داده است، از جان‌فشانی یک آتش‌نشان به نام برکت جوذری دراین حادثه خبر داد و گفت که او در راستای نجات جان یکی از مصدومان در صحنه آتش‌سوزی، ماسک خود را در اختیار افراد نجات یافته قرار داد که نهایتا خود او به دلیل استنشاق بیش از حد گاز کربنیک جانش را از دست داد.

برکت جوذری، آتش‌نشان 42 ساله بندرعباسی پدر چهار فرزند است که بعد از 17 سال سابقه کار در آتش نشانی بندرعباس به دلیل استنشاق بیش از حد گاز کربنیک دچار خفگی و ایست قلبی شد و با وجود تلاش‌های فوریت‌های پزشکی حاضر در صحنه و حتی ادامه تلاش در بیمارستان، جان باخت.

قرار است پیکر این آتش‌نشان قهرمان بعدازظهر فردا(شنبه) در بهشت زهرای بندرعباس تشییع شود.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

آتش نشان، جوذری

 

در همین حال فرماندار بندرعباس علت بروز آتش‌سوزی‌ها در هتل هرمز را اتصال برق عنوان کرد و افزود: آتش سوزی از یکی از اتاق‌های طبقه دوم این هتل آغاز و به قسمتی از راهروی طبقه دوم سرایت کرده که موجب گستردگی آن شده است.

وی در خصوص علت حادثه آتش سوزی روز گذشته مجتمع ستاره جنوب نیز تصریح کرد: این حادثه در پی اتصال برق اتاق سرور طبقه سوم این مجتمع یا همان شهربازی رخ داده است که براساس گفته‌های مسئولان ذی ربط کابل کولر ضعیف بوده و موجب بروز اتصال برق و آتش سوزی شده و این آتش به تمامی طبقه سوم این مجتمع سرایت کرده است.

عالی‌ترین مقام دولت در شهرستان بندرعباس خاطرنشان کرد: هنوز از میزان خسارت شهربازی و سینما مجتمع ستاره جنوب بندرعباس اطلاع دقیقی در دسترس نیست و در آینده‌ای نزدیک میزان این خسارت به اطلاع عموم می‌رسد.

به دنبال این دو حادثه تاسف‌انگیز،‌ به دستور استاندار هرمزگان کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌ها و نهادهای مختلف تشکیل شد تا ضمن بررسی دقیق و همه جانبه، نتایج اقدامات خود را جهت واکاوی علل بروز این حوادث برای هماهنگی و عدم تکرار چنین اتفاقات ناگواری ارائه دهند.

آیت‌الله غلامعلی نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان نیز برخورد جدی با مجتمع‌های تجاری فاقد ایمنی لازم را خواستار شد.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

آتش سوزی در هتل هرمز بندرعباس

 

بنابر این گزارش، آتش‌سوزی‌ جزو حوادثی است که به نظر می‌رسد شاید برخی علل پدیدآورنده آن انسانی نباشد اما مطمئنا مهار آن به عوامل انسانی و تدابیر آن بستگی دارد و در این میان می‌توان با تجهیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی به وسایل مهار آتش و تجهیز ساختمان‌های مسکونی و تجاری، بازارها و دیگر اماکن به ابزارها و تجهیزات مدرن مانع از پیشرفت و زیان جانی و مالی شد.

 

اخبار اجتماعی - ایسنا