اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فوتسال ایران در رده ششم رنکینگ جهانی


طبق جدیدترین رنکینگ جهانی تیم‌های ملی فوتسال، ایران در رده ششم دنیا ایستاده است.

خبرآنلاین: طبق جدیدترین رنکینگ جهانی تیم‌های ملی فوتسال، ایران در رده ششم دنیا ایستاده است.

تیم ملی فوتسال ایران در آخرین رنکینگ جهانی در رده ششم قرار گرفته. ایران در حالی با 1589 امتیاز رده ششم را در اختیار دارد که آرژانتین با 1586 امتیاز و فاصله‌ای کم، در رده هفتم است. اسپانیا با 1975 امتیاز در رده اول این رنکینگ ایستاده و تیم‌های برزیل، ایتالیا، روسیه و پرتغال هم به ترتیب دوم تا پنجم هستند. در میان تیم‌های آسیایی، ژاپن با 1396 امتیاز رده دهم را در اختیار دارد.


ویدیو مرتبط :
مسابقه رده بندی جام جهانی کشتی فرنگی. ایران - ترکیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صعود یک پله ای فوتسال ایران در رنکینگ جهانی/ اسپانیا به ایران نمی آید



اخبار ,اخبار ورزشی,تیم ملی فوتسال ایران

 

اخبار ورزشی - صعود یک پله ای فوتسال ایران در رنکینگ جهانی/ تیم ملی در رده ششم جهان و اول آسیا

تیم ملی فوتسال ایران به دنبال کسب نتیجه مناسب مقابل روسیه در جدیدترین رنکینگ جهانی یک پله صعود کرد.

جدیدترین رده بندی تیم های ملی فوتسال دنیا اعلام شد و تیم ملی ایران با 1589 امتیاز در رده ششم قرار گرفت. شاگردان خسوس کاندلاس یک هفته پیش در دو دیدار دوستانه مقابل تیم ملی روسیه به یک برد و یک تساوی سدت یافته بودند و همین اتفاق کافی بود تا آن ها بعد از مدت ها آرژانتین را در رده بندی جهانی جای بگذارند.
 
تیم ملی فوتسال ایران به دنبال نتایج ضعیف خود در جام جهانی 2012 تایلند از رده ششم به جایگاه هشتمی تنزل پیدا کرده بود اما این رتبه بعد از حدود یک سال دوباره به دست سلاطین فوتسال آسیا افتاد. ایران در حال حاضر تنها با یک اختلاف امتیاز نسبت به آرژانتین در رده ششم قرار گرفته است اما در آسیا همچنان با اقتدار در صدر قرار دارد.
 
همچنین در این رده بندی که امروز از طریق سایت futsalworldranking اعلام شده، اسپانیا بالاتر از برزیل در صدر تیم های دنیا قرار دارد و ژاپن هم دوباره به جمع 10 تیم برتر بازگشته است.
 
رده بندی ۱۰ تیم برتر به ترتیب زیر است:
1-اسپانیا 1975 امتیاز
 
2- برزیل 1946 امتیاز
 
3- ایتالیا 1757 امتیاز
 
4- روسیه 1725 امتیاز
 
5- پرتغال 1616 امتیاز
 
6- ایران 1589 امتیاز
 
7- آرژانتین 1586 امتیاز
 
8- اوکراین 1468 امتیاز
 
9- پاراگوئه 1407 امتیاز
 
10- ژاپن 1396 امتیاز

 

--------------------------------------


صانعی: با شمسایی دست می‌دهم اما اصغری مقدم نه!/ اسپانیا به ایران نمی‌آید

سرمربی تیم فوتسال تاسیسات دریایی تهران می‌گوید در بازی جمعه تیمش با دبیری به طرف وحید شمسایی می‌رود اما حاضر نیست با جواد اصغری مقدم دست دهد!

علی صانعی  درباره بازی حساس تیمش مقابل دبیری تبریز به سرمربی‌گری وحید شمسایی، اظهار کرد: همه بازی‌ها برای ما حساس است. به هر حال تاسیسات دریایی در رده‌های پایین جدول قرار دارد و هر بازی برایمان حکم فینال خواهد داشت. ضمن اینکه از لحاظ تعداد بازیکن هم با کمبود مواجهیم و دو بازی قبل با 6 بازیکن بازی کردیم! البته برای بازی با دبیری شرایط بهتری داریم و تعدادی از بازیکنان‌مان برگشته‌اند.

وی درباره تقابلش با وحید شمسایی (سرمربی بازیکن دبیری) و جواد اصغری مقدم (بازیکن دبیری) که با یکدیگر اختلاف زیادی دارند و مصاحبه‌های تندی هم در یک سال اخیر علیه هم کرده‌اند، گفت: به این چیزها فکر نمی‌کنم. در این چند وقت چه در فوتسال و چه زمینه‌های دیگر سعی کردم بدون حاشیه باشم. به بازیکنانم هم گفته‌ام توجهی به حواشی نداشته باشند.

 

قانونی وجود ندارد که بگوید حتما باید میزبان قبل بازی با مربی حریف دست دهد. اما من هر جا میزبان بودیم یا مهمان سمت همه رفته‌ام. برایم هم مهم نبود که با چه کسی طرفم. حتی اگر میزبان تعلل کند، من به سمتش می‌روم و دست می‌دهم. در بازی قبل‌مان با هلال احمر هم با وجود ناداوری‌های بسیار هم با داور و هم با مربی حریف دست دادم.

صانعی در پاسخ به این پرسش که آیا جمعه نیز حاضر است کدورت‌های گذشته با شمسایی و اصغری مقدم را کنار گذاشته و با آن‌ها دست دهد، افزود: ما سمت همه می‌رویم. دلیلی ندارد با کادر فنی تیم مقابل دست ندهیم. هر تیمی که به تهران بیاید مهمان ماست. ولی ما فقط سمت کادر فنی می‌رویم. بازیکنان هم با یکدیگر خوش و بش می‌کنند. چون ما مربی هستیم و این بازیکن است که برای احترام به مربی سابقش باید طرف او بیاید!

سرمربی تیم فوتسال تاسیسات دریایی تهران همچنین با انتقاد از وضعیت داوری در لیگ برتر بیان کرد: به صورت کلی می‌گویم که داوری‌های امسال لیگ با مشکل روبه‌روست. به هر حال داور هم انسان است اما برخی اوقات فکر می‌کنم عمدی در کار وجود دارد. تیم ما جنجالی نیست و این اتفاق‌ها ما را خسته می‌کند.

 

در بازی هفته قبل مقابل هلال احمر شاهکار داوری را شاهد بودیم. سه ثانیه مانده به پایان بازی پشت محوطه جریمه ما خطایی اعلام شد و ما قبل از زدن آن‌ تایم اوت گرفتیم. سپس توپ را پنج متر عقب‌تر کاشتند تا برنامه دفاعی ما را به هم بریزند اما داور هیچ واکنشی نشان نداد. فیلم این صحنه را داریم و به کمیته انضباطی می‌دهیم.

 

با این اتفاق‌ها دیگر جرات نخواهیم کرد تایم اوت بگیریم! امیدوارم در بازی با دبیری داوری مشکل نداشته باشد و ما هم عملکرد خوبی داشته باشیم. اگر اتفاقی که در بازی قبلی ما افتاد، در هر بازی رخ می‌داد، آن‌ بازی نیمه تمام باقی می‌ماند. با این حال امیدوارم بازی جمعه مشکل نداشته باشد.

وی در ادامه با انتقاد از صداوسیما از کمیته فوتسال درخواست کرد برای پخش بازی جمعه اقدام کند. صانعی در این رابطه نیز به ایسنا گفت: مسابقه‌های دارت، کبدی، دوچرخه‌سواری و شنا را تلویزیون پخش می‌کنند اما فوتسالی که مردم هم علاقه دارند را محروم کرده‌اند. ما هم آن قدر داد و بیداد کردیم که الان ساکت باشیم بهتر است.

 

زمانی هم که سرمربی تیم ملی بودم بارها راجع به این موضوع صحبت کردم ولی نتیجه‌ای حاصل نشد. معتقدم کمیته فوتسال باید برای پخش لیگ فوتسال مذاکرات جدی انجام دهد. بازی جمعه ما و دبیری هم می‌تواند حتی از شبکه سه پخش مستقیم شود. اما اگر شبکه ورزش هم نمی‌تواند بازی‌ها را زنده پخش کند می‌تواند در زمان دیگری آن را روی آنتن بفرستد و اگر مردم دوست داشتند، در ادامه بازی‌ها را مستقیم پخش کنند.

به گزارش ایسنا، کمیته فوتسال از تیم‌های ملی فوتسال اسپانیا، ایتالیا و پرتغال برای بازی‌ با تیم ملی در ایران دعوت‌نامه ارسال کرده است. در حالی که علی صانعی می‌گوید این تیم‌ها هیچ گاه بدون دریافت پولی به ایران نمی‌آیند.

سرمربی پیشین تیم ملی با اشاره به این موضوع به خبرنگار ایسنا گفت: ما در جایگاهی نیستیم که برای این تیم‌ها خط و نشان بکشیم و بگوییم در فلان تاریخ و آن هم رایگان به ایران بیایید. اگر برزیل ما را دعوت کند در هر زمان به کشورشان می‌رویم ولی برای دعوت از تیمی مثل اسپانیا باید حرفه‌ای عمل کرده و بعد از بررسی تقویم آن‌ها پیشنهادمان را مطرح کنیم. بعید می‌دانم اسپانیا به ایران بیاید چون قبل از جام جهانی 2008 به دلیل صادر نشدن روادید به آنجا نرفتیم و آن‌ها فکر کردند کارمان عمدی بود. اما چهار سال پیش به پرتغال رفتیم و اکنون نوبت آن‌هاست به ایران بیایند.

اخبار ورزشی - ایسنا