اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فلپس دست نیافتنی‌ تر شد


شناگر آمریکایی قهرمان شنای ۱۰۰ مار پروانه مردان المپیک 2012 لندن شد.

 خبرگزاری فارس: شناگر آمریکایی قهرمان شنای ۱۰۰ مار پروانه مردان المپیک 2012 لندن شد.

در ادامه رقابت های شنای المپیک 2012 لندن امشب فینال رشته 100 متر پروانه  برگزار و با کسب بیست و یکمین مدال تاریخ ادوار المپیک برای مایکل فلپس آمریکایی همراه شد.

 فلپس با قهرمانی در این رشته به مدال طلا رسید. وی پیش از این 2 مدال طلا و 2 مدال نقره به دست آورده است.

 به این ترتیب تعداد مدال های طلای وی در المپیک به عدد 17 رسید، ضمن اینکه در کارنامه المپیکی این شناگر 2 مدال نقره و 2 مدال برنز نیز دیده می شود تا به این ترتیب فلپس در تاریخ المپیک دست نیافتنی‌تر شود.    


ویدیو مرتبط :
آرزوی دست نیافتنی ما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سوال از رئیس جمهور، رویای دست نیافتنی مجلس هشتم؟



 

 

سوال از رئیس جمهور، رویای دست نیافتنی مجلس هشتم؟

 

زمزمه‌های سوال از رئیس جمهور دوباره در بهارستان شنیده می‌شود. زمزمه‌هایی که‌گاه چنان قوت می‌گیرد که در صدر اخبار رسانه‌ها جاگیر می‌شود تا جایی که هیاهوی رسانه‌ای درباره آن سیاه نمایی نامیده می‌شود و گاهی در بایکوت خبری فرو می‌رود اما آنچه نتیجه این ماجراست یک جمله بیشتر نیست: «تابوی سوال از رئیس جمهور در مجلس هشتم شکسته نشد»

مجلس هشتم که روابط پر تنشی با دولت را تا به امروز پشت سر گذاشته است و به زعم اکثر سیاسیون در بسیاری از موارد در برابر تخلفات دولت کوتاه آمده است تا به امروز نتوانسته حق قانونی خود برای سوال از رئیس جمهور را اجرایی کند تا شاید کمی از فشار افکار عمومی بکاهد.

حرف و حدیث‌ها درباره فشار دولتی‌ها روی نمایندگان مجلس برای پس گرفتن امضا‌ها، تعلل هیات رئیسه برای اعلام وصول طرح سوال از رئیس جمهور، استعفا و سخنان علی مطهری مطهری در روز جلسه استعفا در صحن علنی مجلس، همه و همه از حاشیه‌هایی بود که چند ماه پیش با رسانه‌ای شدن طرح سوال از محمود احمدی‌نژاد مطرح شد اما اعتراضات امضا کنندگان طرح به هیچ جا نرسید و هیات رئیسه همواره از کمبود تعداد امضا‌ها خبر داد تا همچنان سوال از رئیس جمهور رویای دست نیافتنی مجلس هشتم باقی بماند.

این روز‌ها اما بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاد و این بار نیز مانند گذشته یکی از نمایندگان طراح سوال از رئیس‌جمهور را به رسانه‌ها خبر داد که تعداد امضاهای طرح سوال از رئیس‌جمهور تا روز چهارشنبه به ۷۸ امضا رسیده است.

دهدشتی، نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی روز گذشته در بیان جزئیات تازه از طرح سوال از احمدی‌نژاد، ‌ گفت: تعداد امضاهای طرح سوال از رئیس جمهور تا روز چهارشنبه به ۷۸ عدد رسیده و بعید می‌دانیم که این بار کسی امضایش را پس بگیرد، چرا که قرار بر این شد که اسامی کسانی که امضای خود را پس می‌گیرند منتشر کنیم.

وی با بیان اینکه اگر این بار کسی امضایش را پس بگیرد باید در برابر مردم و افکار عمومی پاسخگو بوده و دلیل پس گرفتن امضایش را توضیح دهد، اظهار داشت: برخی از نمایندگان با این باور که محورهای سوال قدیمی شده یا از موعد مقرر آن گذشته سوال خود را پس گرفته بودند، به همین دلیل محورهای سوال را محدود کردیم و محورهایی که از موعد خودش گذشته بود را حذف کردیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص اعلام وصول شدن این طرح از سوی هیات رئیسه، تاکید کرد: تعلل‌های هیات رئیسه مجلس به این دلیل بود که از دوباره از نصاب افتادن تعداد امضا‌ها می‌ترسیدند و اگر اعلام وصول می‌شد و از نصاب می‌افتاد اصلا در مجلس جلوه خوشی نداشت از این رو هیات رئیسه مدام تعلل می‌کرد اما این بار دیگر دلیلی برای تعلل وجود ندارد.

این سخنان دهدشتی در حالی است که پیش‌تر برخی طراحان سوال از رئیس‌جمهور این شائبه را مطرح کرده بودند که قدرتی در هیات‌رئیسه مانع از آن است طرح سوال از رئیس‌جمهور در صحن مجلس مطرح شود.

هرچند علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آخرین اظهارنظری که در خصوص طرح سوال از رئیس‌جمهور داشت این مسئله را رد کرد و گفته بود طبق آیین نامه اگر امضاهای طرح سوال از رئیس‌جمهور به حد نصاب برسد به کمیسیون مربوطه ارجاع داده می‌شود و احتیاج به رسیدگی در صحن علنی ندارد، اما با این حال این حرف و حدیث‌ها همچنان در بهارستان ادامه دارد و حتی هیاتی برای پیگیری طرح سوال از رئیس جمهور با حضور داریوش قنبری، مسعود پزشکیان، سیدرضا اکرمی، علی مطهری و عوض حیدرپور شهرضایی تشکیل شده است که این گونه موارد را بررسی کند.

در هر حال، آنچه مسلم است، اظهارات این روزهای دهدشتی و سایر نمایندگان پیگیر طرح سوال، حرف تازه‌ای برای گفتن ندارد و این گونه اظهارات پیش از این نیز در‌‌ همان روزهای ابتدایی این طرح در ماه‌های گذشته مطرح شده بود و نتیجه‌ای جز به تعویق افتادن سوال از محمود احمدی‌نژاد نداشته است.

باید نشست و دید در روزهای واپسین حیات مجلس هشتم، نمایندگان این مجلس از خود قاطعیت نشان خواهند داد یا سوال از رئیس جمهور برای همیشه رویای مجلس هشتمی‌ها باقی می‌ماند.../شفاف