اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فقط هلش دادم



کودک گریه می‌کرد، صدای هق‌هق مداوم محمد‌حسین دو سال و نیمه اعصاب مادر جوان را آشفته کرده بود. در یک لحظه دستش را روی سینه کودکش زد و او را به عقب هل داد. همین ضربه کافی بود برای اینکه سر کودک به دیوار برخورد کند، به کما برود و یک هفته بعد در سن دو سال و نیمگی زندگی‌اش به پایان برسد.

به گزارش فرهیختگان، یک هفته از مرگ کودک دو سال و نیمه‌ای می‌گذرد که بر اثر ضربه مادرش به سر، به کما رفت، اما هنوز مشخص نیست این پرونده چه وضعیتی دارد. مسئولان انتظامی، قضایی و پزشکی قانونی استان مازندران هر یک در این‌باره صحبت‌هایی کرده‌اند. پلیس استان در حالی این ماجرا را صرفا یک حادثه می‌داند که دکتر عباسی رئیس پزشکی قانونی استان مازندران در گفت‌وگو با «فرهیختگان» قویا معتقد بود: «آثار کبودی، سوختگی و قرمزی روی بیشتر نقاط بدن کودک مشهود بود.»

 ضربه به سر یک هفته کما در پی داشت
هجدهم بهمن ماه امسال بود که محمد حسین دو سال و نیمه بر اثر ضربه شدیدی که به سرش وارد شد به کما رفت. محمد‌حسین تنها یک هفته در کما به سر برد و پس از آن برای همیشه از کتک‌هایی که می‌خورد، راحت شد.

عامل ضربه به سر کودک، مادر او بود که به گفته پلیس هنگام عصبانیت کودک را هل داده و سر کودک به دیوار برخورد کرده است. این گفته پلیس در حالی است که دکتر عباسی رئیس پزشکی قانونی استان مازندران به «فرهیختگان» گفت: «آثاری که روی بدن کودک وجود دارد حاکی از این است که کودک به دفعات مورد کودک‌آزاری قرار گرفته است.»

سوپروایزر بخش اورژانس بیمارستان بوعلی درباره این حادثه به «فرهیختگان» گفت: «از آنجایی که سطح هوشیاری کودک خیلی پایین بود او را در نکا بستری نکردند و به بیمارستان بوعلی ساری انتقال دادند.» او ادامه داد: «زمانی که محمدحسین به این بیمارستان آورده شد به کمای کامل رفت و سطح هوشیاری‌اش با بیمار مرگ مغزی تفاوت کمی داشت. تقریبا هیچ علائم حیاتی در او دیده نمیشد، محمدحسین یک هفته در این بیمارستان به کمک دستگاه نفس کشید و جان سپرد.»

مادر محمدحسین در اعترافات خود به پلیس گفت: «من هیچ‌وقت او را مورد آزار قرار نداده بودم و تنها دفعه‌ای بود که این کار را کردم و چنین اتفاقی افتاد.» او همچنین گفت: «این کاملا یک حادثه بود و من در هنگام عصبانیت او را هل دادم، هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم سرش به دیوار بخورد و به کما برود.»

گفته‌های مادر محمدحسین در حالی است که معاینات پزشکی قانونی حرف‌های دیگری برای گفتن دارد. آثاری چون سوختگی و کبودی روی بدن کودک دو سال و نیمه کاملا مشخص بوده و نشان از آزار‌هایی دارد که این کودک در ماه‌های قبل از مرگش دیده است.

 عامل کودک‌آزاری‌ها مشخص نیست
به نظر می‌رسد نکته قابل تامل دیگری که در این پرونده وجود دارد این است که چه کسی جز مادر این فرزند می‌توانسته او را مورد آزار قرار بدهد؟ آن‌طور که مسئولان این استان در گفت‌وگو با فرهیختگان گفتند پدر و مادر این کودک در حال متارکه بودند و ماه‌ها بوده که از یکدیگر جدا زندگی می‌کردند. از طرفی شکایت کردن جد پدری محمدحسین از مادر او، تا حدودی این فرضیه را که پدر محمدحسین او را مورد آزار قرار می‌داده، کمرنگ می‌کند.

به هر حال شنیده‌ها حاکی از آن است که تنها علت بازداشت مادر محمدحسین شکایتی بوده که پدر همسرش از او کرده ولی متهم به جز هل دادن کودکش، تا الان به هیچ جرم دیگری اعتراف نکرده است. از طرف دیگر عامل کودک‌آزاری‌هایی که نشانه‌هایی از آن روی بدن فرزند وجود دارد، هنوز مشخص نشده است.


 اخبار حوادث  -  فرهیختگان 


ویدیو مرتبط :
برو بچ هلش بدین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

منوچهرى:پیراهنم را زمین نزدم،آن را هدیه دادم!



 

 

 

 

 

امین منوچهرى مهاجم سایپا در اواخر بازى تیمش مقابل صبا از زمین مسابقه اخراج شد. افراد حاضر در ورزشگاه از رفتار تند و اعتراض او پس از این تصمیم داور خبر مى دهند.

اما خودش این موضوع را طور دیگرى تفسیر مى کند. مهاجم جوان سایپا در این خصوص گفت: «در لحظه اى که اخراج شدم براى حفظ توپ و سد کردن راه بازیکن حریف که پشت سرم قرار داشت دست هایم را باز کردم. فکر مى کنم یک مقدار ضرب دستم زیاد بود و بیش از اندازه آنها را رو به عقب بردم. هرچند این کارم غیرعمدى و ناخودآگاه بود اما صحنه طورى بود که داور تصور کرد از روى عمد به بازیکن حریف ضربه زده ام. فکر مى کنم اخراجم درست بود و حق با داور مسابقه بود که به من کارت قرمز نشان داد. در بیرون رفتن از زمین مسابقه هم به یکى از بچه هایى که توپ جمع کن بود قول دادم که در پایان مسابقه پیراهنم را به او هدیه کنم. هنگام بیرون رفتن از زمین لباسم را از تنم درآورده و به این جوان دادم بعد هم به رختکن رفتم و لباس دوم تیم را پوشیدم. اما این حرکت من را برخى ها یک حرکت اعتراضى تصور کردند و گفتند که پیراهم را به زمین انداختم که اشتباه بود. او درخصوص درگیرى که با هواداران داشت اظهار داشت: «ما در کرج هواداران زیادى نداریم. عده اى که روى سکو نشسته بودند طرفداران صبا بودند. آنها مدام به ما توهین مى کردند. هنگام بیرون رفتن از زمین خیلى دوستانه از آنها خواستم که دست از این کارها بردارند و مورد خاصى بین ما اتفاق نیفتاد. وى تصریح کرد: گرماى هوا روى عملکرد ۲ تیم تاثیرگذار بود. در بازى هاى اول، تیم ها به کسب امتیاز فکر مى کنند و معمولا انجام بازى هاى زیبا اهمیت چندانى ندارد. خوشبختانه ما هم توانستیم به این مهم دست پیدا کنیم. البته موقعیت هاى گل زیادى هم روى دروازه حریف ایجاد کردیم که فقط یکى از آنها گل شد. باید از بازیکنان سایپا هم تشکر و عذرخواهى کنم که در ۱۰ دقیقه آخر با اخراج از زمین باعث شدم فشار زیادى به آنها وارد شود اما ممنونم که در غیاب من باتلاش زیاد برد یک بر صفر را حفظ کردم و من هم شرمنده آنها و کادر فنى نشدم. منوچهرى به آینده سایپا بسیار خوش بین است. وى گفت: تیم ما در آینده حرف هاى زیادى براى گفتن دارد.مانمى خواهیم با حرف زدن و خط و نشان کشیدن در مورد آینده حرف بزنیم. بلکه در میدان مسابقه و با انجام بازى هاى زیبا همه چیز را ثابت خواهیم کرد. هدف ما بازى زیبا ارائه دادن است و امیدواریم که نتیجه این بازى ها را هم ببینیم. کلا خیلى به این سایپا امیدوارم