اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فقرا جریمه و زندانی می شوند!


دولت مجارستان قانونی را تصویب کرده است که بر اساس آن خوابیدن در خیابان جرم محسوب می شود و افراد بی خانمان بعنوان مجرم به زندان منتقل میشوند.

پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر: دولت مجارستان قانونی را تصویب کرده است که بر اساس آن خوابیدن در خیابان جرم محسوب می شود و افراد بی خانمان بعنوان مجرم به زندان منتقل میشوند.

بی خانمان ها در مجارستان ممکن است به زودی سرپناهی پیدا کنند ، اما در زندان!
 
در نتیجه اجرای سیاست های ریاضتی روز به روز بر تعداد بی خانمان های مجارستان افزوده می شود اما واکنش دولت نیز این بوده است که خوابیدن در خیابان را اقدامی مجرمانه بداند که مجازات آن ممکن است حبس در زندان باشد. برخی فعالان مدافع بی خانمان ها چشم انداز چنین قانونی را بسیار وحشتناک می دانند.

گیولا بالوگ در این باره گفت :«این قانون وحشتناک و تحقیرآمیز است. دولت می خواهد مردم فقیر را جریمه و زندانی کند. این غیرمنطقی است.»

سرکوب بی خانمان ها در مجارستان تنها سیاست سختگیرانه در این کشور نیست که زنگ خطر را برای مقامات اتحادیه اروپا و آمریکا به صدا در آورده است. قدرت و اختیارات دادگاه قانون اساسی مجارستان نیز محدود شده است و کار برای ابراز عقیده مخالفان نیز روز به روز دشوارتر می شود.

یک عضو آلمانی پارلمان اروپا دولت مجارستان را به نقض نظام مند ارزش های اروپا متهم کرده است و بروکسل اینک تحت فشار است تا برای نظارت بر اجرای قانون در کشورهای عضو اتحادیه اروپا اختیاراتی به دست آورد.


ویدیو مرتبط :
سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس: پلیسی که بدحجابی ببیند و جریمه نکند خودش هم جریمه میشود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرداخت جریمه 1.3 میلیون دلاری به یک زندانی


قانونگذاران آمریکایی با پرداخت جریمه 1.3 میلیون دلاری به مرد بی گناهی که بیش از نیمی از عمر خود را پشت میله های زندان گذارنده است، موافقت کردند.

صبح بخیر: قانونگذاران آمریکایی با پرداخت جریمه 1.3 میلیون دلاری به مرد بی گناهی که بیش از نیمی از عمر خود را پشت میله های زندان گذارنده است، موافقت کردند.

به گزارش صبح بخیر، مجلس سنای آمریکا با اکثریت رای موافق، موافقت کردند که به "ولیام دیلون" مجرم بی گناه، 50 هزار دلار بابت هر سالی که عمر خود را در زندان گذرانده است، پرداخت شود.

بنا به این گزارش، ولیام 27 سال بدون ارتکاب جرمی در زندان به سر برد. وی به اتهام قتل در سال 1981 در ایالت فلوریدا زندانی شد.

دیلون که در حال حاضر 52 سال سن دارد، پس از اثبات بی گناهی خود از طریق انجام آزمایشات "دی ان ای" در ایالت کارولینای شمالی زندگی می کند.