اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فعالیت فوق برنامه جدید كیارستمی


فیلمساز مشهور ایرانی قرار است به عنوان داور یك مسابقه بین‌المللی معماری آثار ارسالی را قضاوت كند

هفت صبح: فیلمساز مشهور ایرانی قرار است به عنوان داور یك مسابقه بین‌المللی معماری آثار ارسالی را قضاوت كند

بعد از سینما و عكاسی و شعر، عباس كیارستمی حالا نشان می‌دهد در زمینه معماری هم صاحب‌نظر است و قرار است در كنار چند معمار معتبر داوری یك مسابقه معماری را برعهده بگیرد. شناخته شده‌ترین فیلمساز ایرانی در سطح بین‌المللی مدت‌هاست كه از دور و نزدیك دستی بر آتش هنرهای دیگر هم دارد.

برگزاری چند نمایشگاه عكاسی و انتشار اشعار شاعران كلاسیك ایرانی مثل حافظ و سعدی با انتخاب و خوانش خاص خودش، گوشه‌ای از این فعالیت‌های فوق‌برنامه كیارستمی بوده است. البته این كارهای غیر سینمایی، مانند فیلم‌های كیارستمی موافقان و مخالفان خاص خودش را داشته و نقدهای تندی هم منتشر شد كه تخصص كیارستمی در حوزه هنرهای دیگر را زیر سوال برد.

ولی كیارستمی مسیری را كه انتخاب كرده بود، ادامه می‌دهد و در مسابقه معماری بین‌المللی میرمیران به عنوان یكی از 9 داور حضور خواهد داشت. ایرج اعتصام، داراب دیبا، علی اکبر صارمی، سید علیرضا قهاری، شهاب کاتوزیان، محمود گلابچی، پروفسور مارگ و حمید میرمیران دیگر داوران این مسابقه هستند.

فعالیت فوق برنامه جدید كیارستمی

مسابقه «معماری فردا» با سه رویکرد مسکن شهری، تکنولوژی نوین و فضای عمومی شهر برگزار می‌شود و جوایز نقدی قابل توجهی هم به برگزیدگان اهدا می‌شود. متقاضیان شركت در این رقابت باید طرح‌های خود را حداکثر تا ساعت 17 روز دوشنبه - 9 بهمن – به دبیرخانه تحویل دهند.

زمان داوری طرح‌ها روز سه‌شنبه و چهارشنبه 24 و 25 بهمن ماه خواهد بود، اما نتایج هیات داوری و اهدای جوایز در مراسم یادمان و جایزه معماری میرمیران در اوایل اردیبهشت ماه 1392 و مقارن با هفته معماری در خانه هنرمندان ایران اعلام خواهد شد. شرکت‌کنندگان باید با استفاده از نقشه‌ها، پرسپکتیوها، رنگ‌ها، ایماژهای سه بعدی کامپیوتری و یا عکس ماکت و یا هر روش دیگری به معرفی فضاهای اصلی داخلی و خارجی در رابطه با «معماری فردا» بپردازند.

همچنین از آنجایی که در نظر است کلیه طرح‌های منتخب در مراسم یادمان و جایزه معماری میرمیران در نمایشگاه جنبی به مدت یک هفته معرفی و به نمایش عمومی گذاشته شود، لازم است مدارک هر طرح به‌صورت یک پوستر در قطع 166 در 74سانتی‌متر به صورت عمودی به همراه خلاصه توضیحات، حداکثر در یک A4 و فایل کامپیوتری محتوی پوستر و متن پروژه ارائه شود.

نفرات اول تا سوم این مسابقه به ترتیب جوایزی شامل شش، سه و یك و نیم میلیون تومان دریافت می‌كنند و به روال سال‌های گذشته علاوه بر نفرات اول تا سوم، به 10 منتخب دیگر لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

كیارستمی كه آخرین فیلمش «مثل یك عاشق» در جشنواره كن 2012 به نمایش درآمد، فیلم بعدی خود را در ایتالیا می‌سازد.


ویدیو مرتبط :
سیمین بهبهانی و عباس كیارستمی..

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

5 عضو دایم شورای امنیت:برنامه ایران همپای فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی است



 برنامه هسته‌ای ایران

ادعای 5 عضو دایم شورای امنیت درباره برنامه هسته‌ای ایران؛ برنامه ایران همپای فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی است

پنج عضو دایم شورای امنیت در بیانیه‌ای برنامه هسته‌یی صلح‌آمیز ایران را که همواره تحت نظارت بازرسان آژانس قرار دارد هم ردیف برنامه هسته‌یی کره‌شمالی قرار دادند و این برنامه را چالش جدی برای رژیم منع اشاعه خواندند.

به گزارش نامه، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که نمایندگان پنج عضو دایم شورای امنیت روز جمعه به ابراز نگرانی درباره برنامه هسته‌یی ایران و کره شمالی پرداختند.

به گزارش ایسنا، در بیانیه آن‌ها آمده است: گروه 5 در چارچوب آزمایش هسته‌یی انجام شده توسط (کره شمالی) در 12 فوریه 2013 و تداوم دنبال کردن فعالیت‌های هسته‌یی خاص ایران بر نگرانی‌شان درباره این چالش‌های جدی رژیم منع اشاعه بار دیگر تاکید می‌کنند.

پنج عضو دایم شورای امنیت متشکل از آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین است که همگی از دارندگان تسلیحات هسته‌یی هستند. نمایندگان این پنج کشور در پایان نشست مقدماتی دو روزه ژنو در آستانه نشست بعدی بازنگری پیمان منع اشاعه تسلیحات هسته‌یی در سال 2015 این بیانیه را صادر کردند.

آن‌ها در این بیانیه بر اهمیت بنیادین یک نظام موثر پارلمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای پیشگیری از اشاعه هسته‌یی تاکید کردند و وعده دارند که برای یافتن راه حل‌های دیپلماتیک صلح‌آمیز برای مشکلات باقی مانده پیش روی رژیم منع اشاعه تلاش کنند.

روسیه ریاست این نشست عالی‌رتبه دیپلماتیک را بر عهده داشت و ریاست نشست بعدی در سال آینده با هدف آماده شدن برای کنفرانس بازنگری ان.پی .تی 2015 را فرانسه عهده‌دار خواهد بود.

بنابر گزارش آسوشیتدپرس از ژنو در این بیانیه مشترک پنج کشور هم‌چنین برقراری خاورمیانه عاری از تسلیحات هسته‌یی را خواستار شدند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی به عنوان تنها دارنده سلاح هسته‌یی در خاورمیانه همواره از حمایت این پنج کشور برخوردار بوده است./نامه نیوز