اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فعالیت سامانه اطلاعات اقتصادی خانوار متوقف می‌شود



 

 

فعالیت سامانه اطلاعات اقتصادی خانوار متوقف می‌شود

 

در حالی كه پیش از این رییس مركز آمار ایران اعلام كرده بود سامانه اطلاعات اقتصادی خانوار به طور دائم فعال خواهد بود، هم‌اكنون بر صفحه اول این پایگاه اینترنتی متنی مشاهده می‌شود كه حاكی از پایان فعالیت آن تا چهار روز آینده است.

به گزارش ایسنا عادل آذر ـ رییس مركز آمار ایران ـ در حاشیه اولین جلسه ستاد تهیه حساب‌های بخش تعاون كشور با بیان این كه فراخوان اولیه برای مراجعه مردم در این سامانه تا ‌١٥ دی ماه سال جاری بود، گفته بود: هم اکنون به این جمع‌بندی رسیدیم که سامانه به صورت دائمی فعال باشد تا افراد بتوانند تغییرات خانوار خود را در سامانه وارد کنند.

با این وجود هم‌اكنون مراجعه‌كنندگان به این سامانه یا این هشدار مواجه می‌شوند كه "این سامانه از تاریخ ‌١٥/١٠/١٣٨٩ به طور موقت تا اطلاع ثانوی قادر به سرویس‌دهی نیست."

تا پیش از آذر ماه، سامانه www.yaraneh.amar.org.ir بسته بود و اجازه اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوار داده نمی‌شد، ولی در مرحله جدید كه از اول آذر ماه آغاز شد مردم می‌توانند با مراجعه به آن اطلاعات جدیدی را وارد یا نسبت به تكمیل و اصلاح اطلاعات پیشین خود اقدام کنند.

مرحله‌ جدید اجرای طرح جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی خانوار كه شامل اصلاح اطلاعات قبلی و وارد كردن اطلاعات مربوط به خانوارهای جدید است از اول آذرماه آغاز شده و بر اساس اعلام مركز آمار ایران، این روند قرار بود تا ‌٤٥ روز ادامه داشته باشد.

همچنین در تاریخ دوم دی ماه، روابط عمومی مركز آمار ایران در اطلاعیه‌ای اعلام كرده بود: به اطلاع هموطنان می‌رساند سامانه اطلاعات اقتصادی خانوار تا اطلاع ثانوی فعال بوده و به سرویس دهی ادامه خواهد داد. لذا هموطنان می‌توانند برای اصلاح و به هنگام سازی اطلاعات اقتصادی خود بدون محدودیت زمانی به این سامانه مراجعه كنند.


ویدیو مرتبط :
اطلاعات طرح اقتصادی خانوار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دور جدید دریافت اطلاعات اقتصادی خانوار از امروز



 

دور جدید دریافت اطلاعات اقتصادی خانوار از امروز

 

سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از بامداد امروز دوشنبه یکم آذرماه برای اصلاح و یا ورود اطلاعات جدید به مدت 45 روز فعال شد.

به گزارش مهر، ثبت نام شدگان اردیبهشت سال 89 نیز با درج شماره ملی و رمز عبور می‌توانند به این سامانه وارد شده و اطلاعات خود را اصلاح و یا تکمیل کنند. ثبت نام شدگان سال 87 هم با درج شماره ملی و کد رهگیری می‌توانند وارد سامانه شوند و اطلاعات اقتصادی خانوار خود را اصلاح و یا تکمیل کنند.

در صورتی که سرپرست خانوار، کد رهگیری یا رمز عبور خود را فراموش کرده باشد باید از پانزدهم آذرماه امسال به بعد به سامانه مراجعه کند، ضمن اینکه نحوه ورود این افراد در فرصتی دیگر اعلام خواهد شد.

خانوارهایی که تاکنون ثبت نام نکرده‌اند با ورود به سامانه می‌توانند کلیدی که برای این امر طراحی شده را فعال کنند و رمز عبور برای خود تعریف و سپس اطلاعات اقتصادی خانوار خود را وارد کنند.

عادل آذر رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه در پایان هرهفته (در فرآیند 45 روزه یادشده) فایل مرکز آمار نهایی می‌شود و اطلاعات آن در اختیار وزارت رفاه قرار می‌گیرد، گفته است: سامانه مرکز آمار ایران هم برای تصحیح اطلاعات خانوار(از نظر ازدواج، طلاق، تولد و مرگ) و همچنین ورود اطلاعات جدید خانوار طراحی شده است.

وی تاکید کرده است: خانوارهای جدیدی که براثر ازدواج تشکیل می‌شوند حتما باید پیش از ورود اطلاعات جدید، اطلاعات قبلی خود که در خانوار پدری ثبت شده است را حذف کنند. پسر و دختر جدیدی که ازدواج کرده‌اند باید هر دو در خانوارهای قبلی خود این مهم را اصلاح کنند.

همچنین در سایت www.amar.org. ir راهنمای تکمیل پرسشنامه طراحی شده است و خانوارهایی که در پر کردن پرسشنامه مشکل دارند می‌توانند از طریق این وبگاه ، نحوه ورود اطلاعات را فرا بگیرند. این وبگاه هم اکنون فعال است.

در همین حال، بهتر است خانوارها حتما شماره تلفن همراه خود را در سامانه اطلاعات اقتصادی خانوار وارد کنند تا از این طریق در صورت بروز هرگونه مشکلی این مرکز از طریق پیام کوتاه، خانوارها را مطلع کند.

همچنین شماره پیامک 300000 برای مطلع شدن از اینکه سرپرست خانوار چه کسی است در اختیار مردم است. شماره تلفن 8587-021 به طور شبانه روزی پاسخگوی مردم است تا در صورت بروز هرگونه مشکلی بتوانند از طریق این تلفن نسبت به رفع آن، اقدام کنند...../تحلیل:عصرایران