اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فعالیت رسمی پژو و رنو در ایران



اخبار ,اخبار اقتصادی ,فعالیت پژو و رنو در ایران

 

اخبار اقتصادی - فعالیت رسمی پژو و رنو در ایران

ایران خودرو پس از گذشت ماه‌ها مذاکره با شرکای فرانسوی خود بالاخره برنامه تولید این دو شرکت خودروساز در ایران را تشریح کرد؛ به‌طوری‌که پژو قرار است با تولید دو خودرو پژو 301 و 2008 بار دیگر به بازار خودروکشورمان بازگردد و شرکت رنو نیز با کلیو 4 و کپچر فعالیت‌های خود را گسترده‌تر از پیش کند.

بر این اساس دو خودرو پژو قرار است جایگزین خودروهای 405 و وانت پیکان شود.از سوی دیگر طبق مذاکرات دو خودروساز پژو و ایران خودرو قرار بر این شده که شرکتی مشترک به‌صورت 50-50 تشکیل شود تا منافع هر دو خودروساز در ایران تامین شود.

 

پیش از این شرکت پژو بدون سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو کشورمان، نهایت بهره را از بازار انحصاری ایران برد حال آنکه با مخالفت مجلس و همچنین شرط و شروط ایران‌خودرو برای حضور پژو در ایران، به ظاهر قرارداد منصفانه‌ای بین دو شرکت منعقد شده است؛ به‌طوری‌که به گفته ‌هاشم یکه‌زارع مدیرعامل ایران خودرو که در مجمع عمومی سالانه سخنرانی كرده، این شرکت  بر اساس توافق دو جانبه شرکت پژو ملزم به ارائه پلاتفرم برای تولید محصول مشترک شده و علاوه‌بر آن نسبت به صادرات محصولات در منطقه نیز از طریق ایران خودرو اقدام خواهد کرد.

 

وی همچنین تاکید کرده که ایجاد مرکز تحقیق و توسعه مشترک با شرکت پژو سیتروئن در این قرارداد پیش‌بینی شده است، اما طبق توافق دو شرکت تولید دو محصول جدید پژو 301 و 2008 در فاز اول همکاری مشترک قرار خواهد گرفت و همچنین قرارداد با پژو بر اساس تولید محصولات پژو و محصول مشترک با استفاده از توان قطعه‌سازان ایرانی و نه به‌صورت سی.کی.دی خواهد بود.


مدیرعامل ایران خودرو در ادامه از توافق برای تولید محصول با شرکت رنو نیز خبر داد و گفت: در مرحله اول همکاری با شرکت رنو، دو محصول «کلیو 4» و «کپچر» در نیمه دوم امسال به بازار عرضه می‌شود. یکی از این دو محصول در کلاس خودرو کوچک بوده و در هر 100 کیلومتر 5 لیتر سوخت مصرف می‌کند، اما در کنار دو شرکت فرانسوی، چینی‌ها نیز در شرکت ایران خودرو سهمی از تولید به عهده دارند؛ به‌طوری‌که به گفته یکه‌زارع قبلا مذاکراتی با دو شرکت چینی انجام شده که هم‌اکنون نیز با در نظر گرفتن مسائل کیفی مقرر شده محصولات جدید از این دو شرکت به بازار ایران عرضه شوند.

اخبار اقتصادی -دنیای اقتصاد

 


ویدیو مرتبط :
تیزر رسمی: پژو اگزالت - سدان مفهومی پژو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فعالیت پژو در ایران آغاز می‌شود



اخبار,اخبار اقتصادی,بازار خودرو


اخبار اقتصادی - فعالیت پژو در ایران آغاز می‌شود

شرکت فرانسوی پژو در سطح گسترده‌ای فعالیت‌های خود را در ایران آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایسنا ، حدود دو سال پیش شرکت پژو با فروش بخشی از سهام خود به جنرال موتورز، تحت فشار شریک آمریکایی‌اش فعالیت‌های خود در ایران را متوقف کرد.

اگرچه در این مدت فعالیت‌های پژو در ایران و هرگونه ارسال قطعات متوقف شده است اما براساس جدیدترین اخبار به دست‌ آمده، احتمالا این شرکت فعالیت‌های خود در ایران را مجددا و در سطح گسترده‌ای آغاز خواهد کرد.

پس از لغو رسمی تحریم صنعت خودرو مذاکرات متعددی بین خودروسازان داخلی و خارجی صورت گرفته و در این زمینه دو شرکت ایران خودرو و پژو نیز جلساتی را به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس برگزار کرده‌اند.

در این زمینه شنیده شده که در این مذاکرات پژو با شرط سرمایه‌گذاری برای بازگشت به ایران موافقت کرده است و در صورت نهایی شدن توافقات فعالیت‌های خود در ایران را مجددا آغاز خواهد کرد.

این وضعیت در حالی است که رقیب فرانسوی پژو (رنو) نیز اخیرا به توافق بزرگی با ایران دست یافته و قرار است با سرمایه‌گذاری خود تولید محصول جدیدی را در ایران آغاز کند و تولید محصولات فعلی را نیز افزایش دهد.

در این شرایط به نظر می‌رسد که با توجه به گسترش فعالیت‌های رقیب پژو در ایران این شرکت فرانسوی فرصت فعلی برای آغاز مجدد و توسعه فعالیت‌های خود در ایران را از دست نخواهد داد.

پژو پیش از این حدود یک پنجم محصولات خود را در ایران عرضه می‌کرد. ترک ایران سودآوری شرکت پژو را در حد قابل توجهی کاهش داده و منجر به اخراج تعدادی از کارگران فرانسوی شاغل در این شرکت شده است. 

اخبار اقتصادی - ایسنا