اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فریب زن برای سرقت خودروی 160 میلیونی



فریب زن برای سرقت خودروی 160 میلیونی

مردی که با فریب یک زن تهرانی به بهانه فراهم کردن مقدمات اقامت او و خانواده‌اش در اروپا، خودروی 160 میلیون تومانی‌اش را دزدیده و متواری شده است، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

چند روز پیش یک زوج با حضور در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران از مردی به اتهام سرقت و کلاهبرداری شکایت کردند.

همسر شاکی گفت: یک روز با خودرویم که 160 میلیون تومان قیمت داشت، در یکی از بزرگراه های تهران در حرکت بودم که خراب شد. در همان موقع مردی از خودرویش پیاده شد و ماشینم را تعمیر کرد.

وی افزود: با تشکر از این مرد بابت کمکی که به من کرده بود، او خودش را صاحب یک آژانس مسافرتی معرفی کرد و با دادن شماره اش از من خواست اگر خود یا خانواده ام قصد سفر به اروپا یا کشور دیگری را داشتیم، با او تماس بگیرم تا مقدمات سفرمان و نیز شرایط اقامتمان را فراهم کند.

رویای سفر به اروپا، دردسر آفرید
وی یادآور شد: با توجه به این که از مدت ها پیش از همسرم می خواستم برای ادامه زندگی به اروپا برویم، از این موقعیت استفاده کرده و با آن مرد تماس گرفتم و درباره شرایط دریافت اقامت در اروپا با وی گفت وگو کردم و او هم قول داد طی چند هفته، شرایط اقامت مرا فراهم کند؛ البته قرار شد ابتدا مقدمات سفر من و فرزند خردسالم را فراهم کند و در ادامه شوهرم نیز به ما ملحق شود.

شاکی خاطرنشان کرد: بدون اطلاع شوهرم، گذرنامه های خود و فرزندم را همراه سه میلیون تومان پولی که از فروش طلاهایم به دست آورده بودم، به این مرد ـ صاحب آژانس هواپیمایی ـ پرداخت کردم و او چند روز بعد بلیت هایمان را تحویل داد و خواست ابتدا به ترکیه برویم و در ادامه از طریق همکارانش در این کشور، به اروپا سفر کنیم.

وی یادآور شد: صاحب آژانس هواپیمایی از من خواست وکالت نامه ای را مبنی بر فروش خودرویم ـ که همسرم به نام من ثبت کرده بود ـ به او ارائه دهم تا وی آن را بفروشد و پولش را به دلار تبدیل کرده و از طریق یک صراف در ترکیه به من برساند. من هم طبق خواسته اش عمل کردم و در ادامه با گرفتن بلیت هایمان از وی، همراه فرزندم با پرواز هوایی به مقصد ترکیه سفر کردیم.

مرد شیاد، خودروی گرانقیمت را دزدید
شاکی گفت: وقتی همسرم متوجه غیبت ما شد و با تلفن همراهم تماس گرفت، از موضوع سفرمان باخبر شد و به او گفتیم که چند روز دیگر بازمی گردیم. وقتی به ترکیه رسیدیم و به هتل رفتیم، متوجه شدیم خبری از صاحب آژانس نیست و او هنوز به ترکیه نیامده و تلفنش نیز خاموش است.

 

سراغ او را از مسئولان هتل گرفتیم که گفتند چنین فردی را نمی شناسند و همانجا متوجه شدم آن مرد فریبمان داده و ما را همراه یک تور به ترکیه فرستاده و از همکارانش که قصد داشتند مقدمات سفرمان را به اروپا فراهم کنند، خبری نیست.

وی افزود: شوهرم با اطلاع از موضوع به سراغمان آمد و همراه او به ایران بازگشتیم و به دفتر صاحب آژانس رفتیم که معلوم شد کسی او را نمی شناسد.

در ادامه متوجه شدیم او فریبم داده و خودرویم را با سندسازی به نام خودش منتقل کرده و ناپدید شده است.

در پی اظهارات زن شاکی، شوهرش نیز گفته های او را تائید کرد و خواستار دستگیری مرد کلاهبردار و همدستان احتمالی اش شد.

بنا بر این گزارش، بازپرس علی صادقی زاده، رئیس شعبه پنجم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران، دستور قضایی مبنی بر دستگیری کلاهبردار فراری را صادر کرد.

جستجوی پلیس برای دستگیری وی آغاز شده است.

/جام جم

 


ویدیو مرتبط :
حمله چهار سارق مسلح به راننده زن و سرقت خودروی آیودی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

همدستی 2 زن خدمتکار در سرقت 100 میلیونی



اخبار ,اخبار حوادث ,سرقت

اخبار حوادث - همدستی 2 زن خدمتکار در سرقت 100 میلیونی

دو زن خدمتکار که پس از خوراندن غذای مسموم به زن سالخورده او را بی‌هوش و یکصد میلیون تومان اموالش را سرقت کرده بودند، تحت ‌تعقیب پلیس قرار گرفتند و یکی از آنها دستگیر شد.

به گزارش جام جم، چندی پیش زن سالخورده ای با حضور در شعبه دهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 تهران از دو خدمتکار خانه اش به اتهام سرقت با خوراندن غذای مسموم شکایت کرد.

شاکی گفت: به دلیل بیماری و کهولت سن، از یک مرکز خدماتی درخواست خدمتکار خانگی کردم و پس از آن دو زن جوان به خانه آمده و یکی از آنها نظافت خانه را برعهده داشت و دیگری از من نگهداری می کرد.

شاکی افزود: یک روز با خوردن غذایی که یکی از خدمتکار ها پخته بود حالم بد شد، با دخترم تماس گرفتم و او مرا به بیمارستان منتقل کرد و هر دو خدمتکار در خانه ماندند. در بیمارستان پزشکان بیماری مرا مسمومیت غذایی تشخیص دادند و پس از چند روز وقتی از بیمارستان به خانه بازگشتم متوجه شدم به نظافت خانه رسیدگی نشده است و از دو زن خدمتکار نیز خبری نیست.

شاکی یادآور شد: دخترم با ظنین شدن به اوضاع با مرکز خدماتی مربوط تماس گرفت و سراغ دو زن خدمتکار را گرفت که آنها گفتند این دو زن چند روز است به دفتر شرکت نیامده اند و تلفن هایشان نیز خاموش است. با شنیدن این موضوع من و دخترم به دو زن خدمتکار ظنین شدیم.

وی گفت: فرزندم به جستجو در میان وسایل خانه پرداخت و متوجه شد چند قلم از اشیای قدیمی، همراه مقادیری پول، طلا و جواهر و چند عدد تابلوی نقاشی گرانقیمت به ارزش یکصد میلیون تومان سرقت شده است.

با تشکیل پرونده و دستور بازپرس انصاری، دو زن خدمتکار تحت تعقیب پلیس تهران قرار گرفتند و جستجو برای دستگیری آنها آغاز شد. سرانجام دو روز پیش ماموران مخفیگاه یکی از این دو زن فراری را به دست آورده و او را دستگیر کردند.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی گفت: من و دیگر زن خدمتکار در آمد و رفت به خانه مالباخته متوجه شدیم او اموال قیمتی و طلا در خانه اش نگهداری می کند. بنابراین نقشه دزدی از خانه اش را کشیده و با ریختن دارو در غذای زن سالخورده، او را بی هوش کردیم.

وی اضافه کرد: با همدستم اموال او را سرقت کرده و قرار شد اموال نزد او باقی بماند تا چند روز دیگر آن را تقسیم کنیم، اما همدستم مرا فریب داد و تمام اموال سرقتی را با خود برد و سر من هم کلاه گذاشت.

در پی اعتراف زن خدمتکار و قرار قانونی برای وی، جستجو برای دستگیری دیگر زن خدمتکار ادامه دارد.

اخبار حوادث - جام جم