اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فریب دو دختر اتریشی دیگر توسط داعش



اخبار,اخباربین الملل,فریب دو دختر اتریشی دیگر توسط داعش

 

اخبار بین الملل - فریب دو دختر اتریشی دیگر توسط داعش

 پلیس اتریش دو دختر 14 و 15 ساله را پیش از سفر به سوریه بازداشت کرد.

سایت العالم نوشت: الکساندر ماراکوویتس سخنگوی وزارت کشور اتریش دیروز (چهارشنبه) اعلام کرد: این دو دختر نوجوان در شهر گراز (Graz) در جنوب اتریش بازداشت شدند و قصد عزیمت به سوریه را داشتند. روزنامه کرونن زایتونگ در این باره نوشت: این دو دختر از طریق اینترنت با هم آشنا شدند و یکی از آنها پس از بازداشت گفته است که می خواهد از "داعش" حمایت کند. مادر یکی از این دو دختر، روز جمعه گذشته پس از ناپدید شدن دخترش به پلیس وین مراجعه کرده بود و آن دو در منزل دختر دوم در شهر گراز بازداشت شدند.

سخنگوی وزارت کشور اتریش اعلام کرد: این دو دختر مرتکب جرمی نشده اند و با آنها به عنوان "قربانیان فریب خورده" برخورد خواهد شد. الکساندر افزود: پلیس درباره چگونگی اغفال این دختران از طریق اینترنت یا افرادی خاص، تحقیق می کند. دو دختر بوسنی تبار هم در ماه می 2014 برای پیوستن به گروه های تروریستی، اتریش را به مقصد سوریه ترک کرده بودند. الکساندر افزود: تاکنون صد و چهل و دو تبعه اتریشی از جمله 12 زن و دختر احتمالاً به گروه های مسلح فعال در سوریه پیوسته اند. پلیس اتریش از اوت 2014 تاکنون، 10 نفر را پیش از سفر به سوریه بازداشت کرده است.

 

 اخبار بین الملل - فارس


ویدیو مرتبط :
جهادنکاح دو دختر اتریشی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختر اتریشی داعش: اینجا همه چیز داریم از سُس کچاپ تا شکلات کره ای(+عکس)




 اخبار بین الملل -  دختر اتریشی داعش: اینجا همه چیز داریم از سُس کچاپ تا شکلات کره ای

"من خوراکی دوست دارم. اینجا در رقه مثل اتریش، انواع خوراکی ها از جمله سُس کچاپ، شکلات کره ایی و کورن فلکس وجود دارد."

یک دختر اتریشی که به همراه دوستش به داعش پیوسته از زندگی اش ابراز رضایت کرد.
 
به گزارش عصر ایران به نقل از سایت شبکه العربیه، یک دختر اتریشی، 6 ماه پس از ترک خانواده و پیوستن به داعش در سوریه گفت که او در میان داعشی ها، در آزادی مطلق زندگی می  کند.

"سابینا سلیموفیتش" دختر 15 ساله اتریشی در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت زندگی در شهر رقه سوریه پایتخت داعش گفت: من خوراکی دوست دارم. اینجا در رقه مثل اتریش، انواع خوراکی ها از جمله سُس کچاپ، شکلات کره ایی و کورن فلکس وجود دارد.

وی ادامه داد: البته تنها تفاوت میان اینجا (داعش) و آنجا (اتریش) این است که اینجا همه خوراکی ها حلال هستند.


"سابینا" 15 ساله و "سامارا" 17 ساله از اتریش به داعش پیوسته اند

اخبار,اخباربین الملل,دختر اتریشی داعش


گروه افراط گرای اسلامی "خلافت اسلامی" موسوم به داعش یا گروه "دولت اسلامی" هم اکنون مناطق وسیعی از عراق و سوریه را در کنترل خود دارد. تاکنون شمار زیادی از افراد از مناطق مختلف جهان از طریق تبلیغات اینترنتی اعضای داعش، به این گروه پیوسته اند.

مخبران بخش مبارزه با تروریسم دولت اتریش می گویند که آنها معتقدند این سخنان "سابینا" احتمالا تحت تهدید سلاح داعشی ها مطرح شده است.

سابینا پس از سفر به سوریه با یکی از جنگجویان داعش ازدواج کرده است.

شماری از کارشناسان اتریشی هم می گویند با بررسی متن سخنان سابینا به این نتیجه رسیده اند که به احتمال زیاد او توسط همسرش داعشی اش برای گفتن این مطالب، تحت اجبار بوده است.

سابینا که از طریق پیامک با مجله فرانسوی "پاریس ماتش" مصاحبه کرده با تکذیب حامله بودن از شوهر داعشی اش گفت: از زندگی در سوریه لذت می بریم. اینجا آزادی مطلق در ادای اعمال دینی وجود دارد. این امکان در اتریش فراهم نبود.

چند هفته پیش تعدادی از دوستان و  افراد نزدیک به سابینا گفته بودند این دختر از ترک اتریش و پیوستن به داعش پشیمان و به دنبال بازگشت به کشورشان است.

سابینا و دوست 17 ساله اش "سامارا کیسینوفیت" متولد شهر وین پایتخت اتریش هستند. آنها در ماه آوریل گذشته با فرار از خانه خود در وین اتریش به ترکیه و از آنجا به سوریه رفتند و به داعش پیوستند.


این دو دختر در پیام هایی که هنگام فرار برای خانواده شان گذاشتند، نوشتند: "ما به خدا خدمت می کنیم و برای او جان می دهیم."

 

 اخبار بین الملل   -  عصر ایران