اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فریب دختران با سودای سفر به اروپا


متهم خود را یك شهروند سوئدی معرفی و عنوان می‌كرد پس از ازدواج غیابی با دختران، می‌تواند روادید كشورهای اروپایی برای آنها دریافت كند و با این ترفند علاوه بر دختری در مشهد، چند دختر دیگر را در استان تهران و اصفهان در دام خود گرفتار كرده است.

جام جم آنلاین:  متهم خود را یك شهروند سوئدی معرفی و عنوان می‌كرد پس از ازدواج غیابی با دختران، می‌تواند روادید كشورهای اروپایی برای آنها دریافت كند و با این ترفند علاوه بر دختری در مشهد، چند دختر دیگر را در استان تهران و اصفهان در دام خود گرفتار كرده است.

 سرهنگ عرفانی، رییس‌ پلیس فتای استان خراسان رضوی از دستگیری مردی كه در چت‌روم دختران جوان را فریب داده و به بهانه فراهم كردن مقدمات اقامت آنها در كشور سوئد، از این افراد میلیونی كلاهبرداری می‌كرد، خبر داد و گفت: رسیدگی به این پرونده چندی پیش با شكایت دختر جوانی علیه یك مرد به اتهام كلاهبرداری در دستور كار پلیس فتا قرار گرفت.

عرفانی افزود: در تحقیق از شاكی معلوم شد او تصمیم داشته به یكی از كشورهای اروپایی سفر كند اما موفق نشده تا این‌كه دو ماه پیش به طور اتفاقی در چت روم با مرد جوانی كه خود را ایرانی مقیم كشور سوئد معرفی می‌كرده، آشنا و ارتباط اینترنتی آنها آغاز شده است.

رئیس‌پلیس فتای استان خراسان رضوی یادآور شد: در ادامه مشخص شد، مرد جوان به بهانه فراهم كردن مقدمات سفر شاكی به كشور سوئد، طی چند مرحله 20 میلیون تومان از او پول گرفته و یكباره تماس اینترنتی خود را با شاكی قطع كرده است.

وی گفت: ماموران پلیس فتای استان خراسان رضوی پس از جستجوی گسترده، هویت كلاهبردار اینترنتی را شناسایی و او را چند روز پیش در خانه‌ای در تهران دستگیر كردند.

عرفانی خاطرنشان كرد: در تحقیق از این متهم معلوم شد او در چت‌روم با شاكی آشنا شده و پس از ارتباط اینترنتی با وی، اعتمادش را جلب كرده و با اطلاع از این‌كه دختر جوان وضع مالی مناسبی دارد و می‌خواهد برای اقامت به كشور سوئد سفر كند، خود را یك شهروند سوئدی معرفی و عنوان كرده می‌تواند غیابی با او ازدواج و او را برای ادامه زندگی به سوئد منتقل كند.

متهم، دختران دیگری را هم به دام انداخته بود

رییس‌ پلیس فتای استان خراسان رضوی گفت: در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد این متهم علاوه بر فریب شاكی و كلاهبرداری میلیونی از وی، چند دختر دیگر را هم كه قصد سفر به اروپا را داشته‌اند، در استان تهران و اصفهان فریب داده و از آنها نیز میلیون‌ها تومان كلاهبرداری كرده است.

عرفانی با هشدار به مردم بویژه دختران جوان، از آنها خواست در نحوه ارتباط اینترنتی با افراد دقت لازم را داشته باشند، چرا كه سودجویان و شیادان با هویت و سمت‌های مختلف در كمین افراد هستند تا آنها را به دام بیندازند و كلاهبرداری كنند.

دختران جوان كه قصد سفر به كشورهای اروپایی را دارند، باید با مراجعه به مراكز معتبر، مقدمات سفرشان را فراهم كنند و فریب وعده‌ها و ارتباط‌های اینترنتی افراد سودجو را نخورند.

 متهم با قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات تكمیلی از وی برای مشخص شدن دیگر جرایمش ادامه دارد.


ویدیو مرتبط :
چرا فمینیست‌ها باید دختران را فریب دهند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پسر شیاد، دختران را با رویای اروپا فریب می‌داد



فرمانده انتظامی شهرستان پیشوا از دستگیری کلاهبرداری که با وعده اخذ ویزای کشور‌های اروپایی از اتباع بیگانه بیش از ۲میلیارد ریال اخاذی و کلاهبرداری کرده بود خبرداد.

سرهنگ هادی احمدی فرمانده انتظامی شهرستان پیشوا در گفتگو با   باشگاه خبرنگاران در تشریح جزییات این خبر گفت: در پی شکایت دو نفر از اتباع بیگانه مبنی بر اخاذی مبلغی کلان توسط فردی که ادعای اشتغال در یکی از دستگاه‌های دولتی را داشته  با وعده اخذ ویزای کشور‌های اروپایی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تمامی افرادی که طعمه این کلاهبردار شده بودند بانوان بوده‌اند، تصریح کرد: پس از اخذ مجوز قضائی لازم متهم با همکاری یکی از مالباختگان دستگیر و در بازرسی از خودرو وی یک برگ حکم جعلی متعلق به یک سازمان دولتی، دو دفترچه بانکی جعلی و رسید اخذ وجه نقد از مالباختگان کشف و ضبط شد.

سرهنگ احمدی با اشاره به اینکه تاکنون شش نفر از مالباختگان در این خصوص شناسایی شده‌اند، افزود: این فرد کلاهبردار از این افراد بالغ بر 200 میلیون تومان وجه نقد و چک مدت دار گرفته است که با تلاش پلیس آگاهی کلیه وجوه نقد به شاکیان بازگردانده شد.

این مقام مسئول بیان داشت، متهم پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شده و با صدور قرار مناسب روانه زندان گردید.

فرمانده انتظامی شهرستان پیشوا با تاکید بر اینکه صدور مجوز خروج از کشور باید حتما از طریق مراجع ذیصلاح انجام پذیرد از شهروندان خواست به وعده‌های پوچ و واهی افراد کلاهبردار توجه نکرده و تنها از طریق مراجع مربوطه و صاحب صلاحیت نسبت به اخذ مجوز خروج از کشور اقدام کنند.


 اخبار حوادث  - باشگاه خبرنگاران