اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فریب به سبك یك قاچاقچی



  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

فریب به سبك یك قاچاقچی

مردی كه با فریب یك شهروند تهرانی ساكی حاوی ماده مخدر شیشه را در خانه وی جا گذاشته و از صاحبخانه خواسته بود آن را با پرواز هوایی برایش به كانادا ارسال كند، در بازگشت به ایران دستگیر شد.

به گزارش جام‌جم،چندروز پیش ماموران انتظامی فرودگاه مهر آباد تهران هنگام كنترل محموله‌های پستی متوجه شدند مردی یك ساك را به آنجا آورده تا با پرواز هوایی برای فرد دیگری دركانادا ارسال كند.

ماموران با ظنین شدن به این مرد،ساك او را بررسی كردند و متوجه شدند 50گرم مواد مخدر شیشه به طرز ماهرانه‌ای در دسته‌های ساك جاسازی شده است.

با كشف مواد مخدر، این مرد بازداشت شد و در بازجویی گفت: پیك موتوری هستم.ساك متعلق به یكی از مشتریانمان است و او از من خواست آن را با پرواز هوایی به نشانی یك مرد در كانادا ارسال كنم و تاكنون چند مرتبه دیگر هم بسته‌هایی را به من داده بود كه به همان نشانی ارسال كردم.

در پی اظهارات این مرد،تحویل دهنده ساك به پلیس فرودگاه احضار شد و در بازجویی با ادعای این‌كه از وجود مواد مخدر در ساك بی‌خبر است، گفت: چندی پیش با مردی آشنا شدم كه می‌گفت در كانادا زندگی می‌كند و گاهی برای ملاقات با اقوامش به تهران می‌آید.در پی این آشنایی با هم دوست شدیم.

وی اضافه كرد: مرد مسافركه چند مرتبه دیگر با من ملاقات كرده بود، بسته‌هایی را به من داد و با ادعای این‌كه باید ابتدا به كشور دیگری و بعد به كانادا سفر كند، از من خواست روز بعد از سفرش بسته‌های پستی را برایش ارسال كنم. بی‌آن كه به او ظنین شوم، طبق خواسته‌اش عمل كردم. این بار هم پس از بازگشت به كانادا از من خواست ساكی را كه در خانه‌مان جا مانده است، با پست هوایی برایش ارسال كنم؛ اما غافل از این‌كه او قاچاقچی بوده و در دسته‌های ساك مواد مخدر شیشه جاسازی و مرا گرفتار كرده است.

ماموران با آموزش این مرد از او خواستند با دوست ایرانی‌اش كه مقیم كانادا بوده تماس بگیرد و او را به ایران بازگرداند بنابراین او با ترفندی خاص با آن مرد تماس گرفت و موضوع بازگشت او را به پلیس گزارش داد.

در این مرحله ماموران دو روز پیش مسافر كانادا را كه برای ملاقات با دوستش به ایران بازگشته بود در فرودگاه امام (ره) دستگیر كردند.

اعتراف به جاسازی مواد مخدر در ساك

متهم به مركز پلیس منتقل شد و در بازجویی مقدماتی اعتراف كرد، دوستم را فریب دادم تا از طریق او بتوانم مواد مخدر جاسازی شده در دسته‌های ساك را با پرواز هوایی از كشور خارج كنم تابرای خودم در فرودگاه مشكلی پیش نیاید.

بنابراین گزارش، برای مرد قاچاقچی از سوی بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه مهرآباد تهران قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تكمیلی از متهم ادامه دارد./جام جم آنلاین

 


ویدیو مرتبط :
روایتی از یك سبك زندگی خطرناك

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یك قاچاقچی كراك اعدام شد



 

 یك قاچاقچی كراك اعدام شد

 

دادستان ساری از مجازات یك قاچاقچی مواد مخدر از نوع كراك در این شهر خبر داد.به گزارش ایسنا، حجت الاسلام جعفری دراین باره گفت: این فرد به جرم نگهداری و حمل و فروش مواد مخدر از نوع کراک از یکی از استان های کشور برای فروش به مازندران عزیمت کرده بود که با هوشیاری ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضایی دستگیر و پرونده با طی مراحل قانونی منجربه صدور حکم اعدام شد که این حکم در سحر گاه روز شنبه امروز در شهرستان ساری به اجرا درآمد.

وی خاطرنشان کرد: به افرادی که در حمل، توزیع و فروش مواد مخدر مشارکت دارند، مکرر هشداری لازم به آنان داده شده است و باید بدانند که دستگاه های امنیتی، حفاظتی و نظارتی به هیچ عنوان با سوداگران مرگ مماشات نخواهند کرد و با رویکرد جدید قوه قضاییه در مبارزه با برخورد این گونه جرایم و جرایم دیگر مطمئنا شاهد مجازات سنگین تری برای این گونه افراد خواهیم بود.

بر اساس گزارش دادگستری استان مازندران، این مقام قضایی افزود: پس از مدت ها انتظار در ارتباط با خلاء قانونی که پیرامون موضوع روان گردان در قانون داشتیم به حمدا... این انتظار به سر آمد و اطلاعیه قانون مبارزه با مواد مخدر ابلاغ شد و طی روزهای آینده در کشور لازم الااجرا خواهد شد که از ویژگی های این قانون جدید این است که استعمال مواد روان گردان به عنوان مواد مخدر شناخته شده و رسیدگی به این جرایم در دادگاه انقلاب باشدید مجازات رسیدگی خواهد شد.... / جام جم آنلاین