اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فریاد رهبر اخوان در دادگاه مصر+عکس



اخبار بین الملل - فریاد رهبر اخوان در دادگاه مصر+عکس

حمد البلتاجی یکی از رهبران اخوان المسلمین مصر امروز در جلسه دادگاه با فریاد بلند اعلام کرد :در زندان های مصر هم اکنون هزاران ماندلا وجود دارد.

 البلتاجی رهبر حزب آزادی و عدالت مصر که پس از برکناری محمد مرسی رییس جمهور مخلوع مصر در 4 ماه پیش به همراه جمع دیگری از رهبران اخوان دستگیر و زندانی شده است، امروز به همراه سه تن دیگر از متهمان پرونده در دادگاه آکادمی پلیس قاهره حاضر شد.

وی به محض حضور در دادگاه و پیش از رفتن در قفس مخصوص محاکمه گفت:” درگذشت نلسون ماندلا را به همه مردم آفریقای جنوبی تسلیت می گویم. امروز در زندان های مصر دهها هزار تن از افرادی که به حاکمیت تانک و دادگاه های فرمایشی اعتراض دارند، همانند ماندلا در بند هستند.”

وی در هنگام محاکمه نیز گفت:” ما در دادگاه نیستیم و در مقابل یک نمایش کمدی قرار داریم. دادگاه و دادستانی مصر صلاحیت ندارند.”

بلتاجی که در برابر درخواست قاضی برای فریاد نکشیدن، همچنان فریاد می زد گفت:” پس از کودتا علیه دولت مرسی تا کنون بیش از 3 هزار نفر به دست ارتش به شهادت رسیده اند. دختر من ” اسما” و پسر دکتر محمد الزناتی نیز در میان شهدا هستند. هنوز برای محاکمه قاتلان این شهدا دادگاهی تشکیل نشده است.”


بلتاجی در جلسه امروز دادگاه، ( نفر سمت راست عکس از ردیف جلو)

  اخبار,اخبار بین الملل,مصر,فریاد رهبر اخوان در دادگاه مصر

 

اخبار,اخبار بین الملل,مصر,فریاد رهبر اخوان در دادگاه مصر

 

بلتاجی با تاکید بر عدم مشروعیت دادگاه از قاضی خواست برای حفظ شرافتش از روند دادگاه کناره گیری کند.

پس از این درخواست قاضی دادگاه “هشام سرایا” اعلام کرد که به دلیل داشتن اضطراب و عصبی بودن برای اداره جلسات دادگاه ، از رسیدگی به این پرونده کناره گیری می کند. قاضی سرایا پرونده را برای رسیدگی به شعبه استیناف ارجاع داد.


بلتاجی در جلسه امروز دادگاه

   اخبار,اخبار بین الملل,مصر,فریاد رهبر اخوان در دادگاه مصر

 
طبق قانون مصر قاضی می تواند با اعلام داشتن مشکل اعصاب از رسیدگی به پرونده استعفا دهد.

محمد بلتاجی ، صفوت حجازی دو تن از رهبران اخوان و نیز دکتر محمد الزناتی و دکتر عبدالعظیم ابراهیم چهار متهمی هستند که به ربایش یک افسر و یک نیروی پلیس از دایره مصر الجدیده و شکنجه آنها در داخل مقر تحصن هواداران “محمد مرسی” رئیس جمهور برکنار شده مصر در میدان رابعه العدویه متهم هستند.

اخبار بین الملل - روز نو


ویدیو مرتبط :
حکم اعدام محمد بدیع،رهبر اخوان المسلمین مصر،تایید شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرسی پیدا شد/ رهبر اخوان المسلمین مصر دستگیر شد



اخبارمصر,کودتای نرم مصر

مرسی پیدا شد

محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر در مقر ارتش به سر می برد.

تلویزیون پرس تی وی در خبری فوری اعلام کرد: ارتش مصر تایید کرده است که محمد مرسی را بعد از برکناری به یک مرکز نظامی منتقل کرده است.

شبکه به جزئیات بیشتر در این باره اشاره نکرد.

 

المیادین: رهبر اخوان المسلمین مصر دستگیر شد/دستور بازداشت ۳۰۰ تن از رهبران اخوان

شبکه خبری المیادین اعلام کرد که رهبر اخوان المسلمین و «خیرت الشاطر» معاون اخوان که از گزینه های اول این جماعت برای نامزدی ریاست جمهوری بود، توسط نیروهای ارتش این کشور دستگیر شده است.

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری فارس به نقل از المیادین، محمد بدیع رهبر جماعت اخوان المسلمین در استان «مرسی مطروح» دستگیر شده است.

شبکه خبری العربیه نیز اعلام کرد که خیرت الشاطر معاون اخوان المسلمین نیر توسط نیروهای امنیتی مصر نیز بازداشت شده است.

همچنین بنابر گزارش‌ این شبکه خبری،  محمد مرسی به منطقه‌ای نامعلوم انتقال یافته است.

از سوی دیگر دستور دستگیری هشام قندیل نخست وزیر مصر نیز صادر شده و تصمیم گرفته شده به زندان انتقال پیدا کند.

ساعتی قبل نیز «سعد الکتاتنی» دبیرکل حزب عدالت و آزادی شاخه سیاسی اخوان المسلمین و «رشاد البیومی» معاون رئیس جماعت اخوان المسلمین مصر قبل دستگیر شدند.

همچنین پلیس مصر اعلام کرد که جستجو برای تعقیب رهبران اخوان المسلمین و دیگر رهبران اسلامگرای مصر ادامه دارد.

یک منبع امنیتی به روزنامه مصری الاهرام اعلام کرد که قرار بازداشت و احضار در حق 300 تن از رهبران اخوان المسلمین صادر شده است.

 

8 کشته و 343 زخمی در درگیری‌ طرفداران و مخالفان مرسی

درگیری‌های امشب در مصر منجر به کشته شدن 8 نفر و زخمی شدن 343 نفر در ۱۷ استان این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری المیادین، وزارت بهداشت مصر اعلام کرد که طی درگیری بین طرفداران و مخالفان مرسی در 17 استان این کشور، 8 نفر کشته و 343 تن نیز زخمی شده‌اند.

در پی پایان ضرب الاجل 48 ساعته ارتش برای نیروهای سیاسی مصر، فرمانده نیروهای مسلح این کشور با صدور بیانیه‌ای نقشه راه آینده کشور را تعیین کرد که بر اساس آن محمد مرسی رئیس جمهور برکنار، قانون اساسی تعلیق و رئیس دادگاه قانون اساسی به طور موقت اداره امور کشور را بر عهده گرفت.

ادامه واکنش‌ها به برکناری مرسی/امارات و عربستان خوشحالند/بان‌کی‌مون نگران است

 

امارات متحده عربی و عربستان از تحولات مصر ابراز خشنودی کردند.

شبکه تلویزیونی الجزیره عربی درباره واکنش های مختلف بین المللی به تصمیم ارتش مصر جهت عزل محمد مرسی از ریاست جمهوری گزارش داد: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از عزل محمد مرسی ابراز نگرانی کرده و گفت: امیدوار است سریعاً یک دولت مدنی منتخب در مصر حاکم شود. اوباما از ارتش مصر خواست محمد مرسی و هیچ یک از یاران وی را دستگیر نکند.

مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز در خصوص پیامدهای عزل محمد مرسی هشدار داد. واشنگتن همچنین سفارتش را در قاهره تخلیه کرد.

لوران فابیوش وزیر خارجه فرانسه نیز گفت: کشورش از برگزاری انتخابات زودهنگام پس از دوره انتقالی مطلع شد.

سخنگوی وزارت خارجه کانادا از همه طرف های مصری خواست از خشونت بپرهیزند و گفتگوها را آغاز کنند.

 

ملک عبدالله پادشاه عربستان به عدلی منصور جهت در دست گرفتن ریاست جمهوری مصر در دوره انتقالی تبریک گفت.

عبدالله بن زائد آل نهیان وزیر امور خارجه امارات متحده عربی در بیانیه ای گفت کشورش با خیالی آسوده تحولات مصر را دنبال می کند.

وزارت خارجه سودان نیز با صدور بیانیه اعلام کرد آنچه در مصر رخ می دهد یک مساله داخلی است که به ملت، نهادهای مصر و سران سیاسی این کشور مربوط می شود.

 

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه ضمن قانونی خواندن مطالبات تظاهر کنندگان مصری دخالت ارتش برای سرنگونی محمد مرسی را نگران کننده توصیف کرد.سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد به نقل از وی اعلام کرد « بسیاری از مصری ها در اعتراضات خود ناامیدی های عمیق و نگرانی مشروع خود را بیان کردند.

 

در عین حال، دخالت نظامی ها در امور کشور نگران کننده است. وی بر ضرورت برقراری فوری نظم و قانون تاکید کرد».به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک رییس جمهوری آمریکا نیز با ابراز نگرانی عمیق خود در خصوص اوضاع مصر خواستار بازگرداندن قدرت به یک دولت غیر نظامی منتخب شد.

خبرآنلاین/فارس