اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرگوسن: کی‌روش بهترین گزینه منچستر بود


سرمربی پیشین تیم فوتبال منچستریونایتد در خودنوشت نامه‌اش از "کارلوس کی‎روش" به عنوان بهترین گزینه برای هدایت منچستریونایتد نام برده است.

خبرگزاری مهر: سرمربی پیشین تیم فوتبال منچستریونایتد در خودنوشت نامه‌اش از "کارلوس کی‎روش" به عنوان بهترین گزینه برای هدایت منچستریونایتد نام برده است.

 رسانه‏‎های انگلیسی این روزها به خبری پرداخته‎اند که به بازگشت سرمربی حال حاضر ایران به منچستریونایتد مربوط می‎شود. چنانچه کی‌روش به منچستریونایتد بازگردد برای سومین بار خواهد بود که در این باشگاه مشغول به کار می‎شود. این مربی پرتغالی در سال 2002 به من یونایتد پیوست و در همان فصل با این تیم قهرمان شد. او سپس من یونایتد را به مقصد رئال مادرید ترک کرد و دوباره در سال 2004 به این تیم بازگشت.



"سرآلکس فرگوسن" در خود نوشت نامه جدید خود به تمجید از این مربی پرتغالی پرداخته است. در این کتاب از قول فرگی آمده است: "او خیلی مربی تاثیرگذاری بود و وقتی که پیشنهاد دادم به باشگاه بیاید بی درنگ پذیرفت. او نزدیک ترین کسی بود که می‎توانست مربی منچستریونایتد  شود."

"کی‌روش مسئولیت بسیاری از مسائلی که نمی‎بایست خودش را درگیر می‎کرد  را می پذیرفت. او از بیشترین کیفیت برای مربی شدن منچستریونایتد برخوردار بود. می‎توانست یک مربی هیجان انگیز باشد. کی‎روش بی تردید در میان کسانی که با آنها کار کرده‎ام،  بهترین بوده است. او واقعا آدم صریحی بود. کی‎روش یک نگهبان واقعی تیم بود. در دفتر من قدم می‌زد و می‏‌گفت نیاز است تا کاری انجام دهیم.

دومین فصل موفقیت آمیز تاریخ باشگاه منچستریونایتد با این مربی در سال 2008 رقم خورد، جایی که شیاطین سرخ فاتح لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا شدند. البته این تنها موفقیت کی‎روش در عرصه مربیگری نبوده است. "نسل طلایی" فوتبال پرتغال که شامل بازیکنانی چون "لوییس فیگو" و "روی کاستا" می‎شد، به عنوان قهرمانی جوانان جهان دست پیدا کرد و همین بازیکنان در سال 2000 به دیدار نیمه پایانی رقابتهای یورو راه پیدا کردند. همین تیم چهار سال بعد در این رقابتها فینالیست شد و در جام جهانی 2006 هم به نیمه نهایی جام جهانی رسید.


ویدیو مرتبط :
یک منچستر و یک فرگوسن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرگوسن مدعی شد: اختلاف با کی‌روش عامل اخراج روی کین از منچستر



باشگاه منچستریونایتد,اخراج کین از منچستریونایتد

فرگوسن مدعی شد: اختلاف با کی‌روش عامل اخراج روی کین از منچستر

سرمربی سابق منچستریونایتد مدعی شد که یکی از دلایل اخراج کین از این تیم اختلافش با دستیار وقت وی بوده است.

سر الکس فرگوسن دو هفته پیش کتاب زندگی‌نامه خود را منتشر کرد که با استقبال فراوانی مواجه شد. وی در این کتاب به دوران حرفه‌‌ای خود از سال 1999 تا پیش از بازنشستگی‌اش اشاره کرده است.

سرمربی سابق منچستریونایتد در این کتاب به جنبه‌های منفی حضور روی کین در تیم پرداخته و مدعی شده است که روی کین در صحبت با بازیکنان و محکوم کردن آنها زبان تندی داشته و به این دلیل و روابط نه چندان خوبش با دستیار او یعنی کارلوس کی‌روش، مجبور به اخراجش در نوامبر 2005 از تیم شده‌ است.

/فارس