اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرکی: از صدرنشینی مغرور نشده‌ایم


حسین فرکی قصد دارد تیمش را در مقابل پرسپولیس با تفکرات هجومی روانه میدان کند تا همچنان صدرنشین لیگ برتر بماند.

خبرگزاری ایسنا: حسین فرکی قصد دارد تیمش را در مقابل پرسپولیس با تفکرات هجومی روانه میدان کند تا همچنان صدرنشین لیگ برتر بماند.

حسین فرکی در نشست خبری پیش از بازی با تیمش برابر پرسپولیس درباره این دیدار، بیان کرد: این دیدار از جهات مختلفی اهمیت دارد. حضور پر تعداد خبرنگاران این را تایید می‌کند که این دیدار بازی مهمی است. یکی از دلایل با اهمیت بودن این دیدار جایگاه فولاد در صدر جدول لیگ امسال است. دلیل دوم آن خود پرسپولیس است. بازی برابر این تیم که پرطرفدار است، برای همه جذاب و مهم شمرده می‌شود. سومین مساله این است که پرسپولیس در سه دیدار اخیرش دو بازی باخته و بعد از ما هم قرار است با استقلال بازی کند.

وی ادامه داد: با همه این ها ما امیدواریم تا فردا بازی خوبی را ارائه دهیم و به سه امتیاز که هدف ماست برسیم. می‌دانیم که کار ساده‌ای پیش رو نداریم. از سویی به این مساله هم آگاهی داریم که پرسپولیس می‌خواهد تا قبل از داربی شرایط خوبی برای خودش ایجاد کند. ما به دنبال کسب سه امتیاز، ارائه فوتبال خوب و حفظ صدرنشینی در لیگ هستیم. این مساله یک حرف نیست که شما فقط آن را بنویسید، بلکه ما به آن عمل خواهیم کرد و در میدان فردا آن را به نمایش بگذاریم.

او در پاسخ به این سوال که استراتژی تیمش در این دیدار چیست؟ عنوان کرد: توان تیمی ما اگر بالاتر از پرسپولیس نباشد، به طور قطع کمتر از آن نیست. ما هم مثل آنها تیم جوانی هستیم و خصوصیات مشترکی داریم. فردا دفاعی نخواهیم بود، چرا که من به بازی دفاعی اعتقادی ندارم. شاید در شرایط بازی یک تیم مجبور به دفاع شود، اما ما نسبت به دفاع تفکر قبلی نداریم و به دنبال یک بازی هجومی خواهیم بود. از پرسپولیس پارسال و امسال شناخت خوبی داریم و پارسال در دو بازی با آنها مساوی کردیم. البته امسال هم در یک دیدار دوستانه با آنها روبرو شدیم که نتیجه‌ بازی دوستانه ملاک نیست.

سرمربی فولاد در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد به خاطر پیروزی‌های اخیر تیمش بازیکنان این تیم دچار نوعی غرور شده‌اند؟ بیان کرد: این حق طبیعی بازیکنان ماست وقتی در صدر جدول حضور دارند خوشحال باشند. حالا که در صدر جدول قرار داریم اگر از صدرنشینی‌مان صحبت نکنیم چه زمانی در مورد آن انجام دهیم. مگر سایر تیم‌ها وقتی به صدر جدول می‌آیند از حضورشان در جایگاه اول خوشحال نیستند؟ صدرنشینی فولاد شروع کار ماست. سال گذشته در پایان هفته‌ هشتم در جایگاه سیزدهم جدول حاضر بودیم، اما الان در صدر جدول قرار داریم. در فوتبال همه چیز ممکن است. ما ادعای قهرمانی نداریم و مغرور نیستیم. نسبت به آینده ناامید هم نیستیم و به دنبال کسب جایگاه بهتر نسبت به سال گذشته هستیم. بازیکنان فولاد اهل کری خواندن نیستند و به بازیکنان جوان و با تجربه هم توصیه ‌کرده‌ایم که این کار نکنند ما می‌خواهیم که جایگاهمان را حفظش کنیم و انگیزه بالایی داریم.

وی ادامه داد: فردا با کمال آرامش و با ارائه یک بازی با کیفیت به میدان می رویم و با سوت داور بازی به پایان می‌رسد و همه چیز فراموش می‌شود و دیگر کسی این صحبت‌ها را مطرح نمی‌کند. ما به امید کسب جایگاه اول در پایان فصل هستیم و می‌خواهیم تلاش کنیم تا جایگاه‌ فعلی‌مان را حفظ کنیم. هر چند که کسب مقام دوم و سوم هم به دلیل رتبه چهارم فصل گذشته ما نتیجه‌ خوبی به حساب می‌آید.

فرکی در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به کسب امتیاز از تیم‌هایی که تماشاگرانشان فحاشی می‌کنند چیست؟ تصریح کرد: به هر حال در مقاطعی تذکراتی به تیم‌هایی که تماشاگرانشان فحاشی می‌کردند داده شد و حالا به این نتیجه‌ رسیده‌اند که امتیاز کسر کنند. اما اگر بخواهم به طور خلاصه به شما بگویم از نظر من این درست نیست که حق عده‌ای گرفته شود و به عده‌ای دیگر داده شود. تیم‌ها سرمایه‌گذاری زیادی می‌کنند تا امتیاز کسب کنند. گاهی اوقات یک امتیاز هم می‌تواند در قهرمانی یا بقای یک تیم موثر باشد. امتیاز تیم‌ها حق بازیکنان است و اگر اشتباهی رخ دهد، نباید حق آنها را گرفت و به خاطر اشتباه تماشاگران از آنها امتیاز کسر کرد. این اشتباه بزرگی است. بهتر است در این کار به سمت فرهنگسازی و اصولی برویم تا کار درست شود.

فرکی در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد بختیار رحمانی قرار است لژیونر شود؟ گفت: همان قدر که روزنامه‌ها نوشته اند من اطلاع دارم. هنوز از طریق باشگاه در این باره با من صحبتی نشده است و هر گاه مثل ماجرای آرش افشین موضوع قطعی شود من نظرم را می‌گویم. با این حال نظرم نسبت به بازیکنان و پیشرفت آنها مثبت است. چرا که این مساله هم به نفع بازیکنان ، باشگاه و خود من است.

او در پاسخ به این سوال که آیا تیمش می‌خواهد به دلیل داربی تهران بازی محتاطانه‌ای برابر بازیکنان پرسپولیس ارائه دهد، بیان کرد: ما بدون توجه به داربی همواره به بازیکنانمان گفته ایم که بازی آرام و جوانمردانه ای را ارائه دهند. داربی تهران ارتباطی به ما ندارد و ما توقع داریم داوری هم به این مساله توجه داشته باشد و با شجاعت مثل همیشه سوت بزند و مراعات هیچ تیمی را نکند. اعتقاد دارم در پرسپولیس آنقدر بازیکن خوب هست که اگر دو نفر از آنها هم غایب باشند، مشغله فکری برای مربی ایجاد نکند.

سرمربی فولاد در پایان و در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این که نظرش راجع به لغو اردوی تیم ملی چیست، اظهار کرد: به طور قطع هر اردوی که برای تیم ملی برگزار شود مفید خواهد بود. صحبت در این باره در حیطه من نیست، اما اعتقاد دارم که اردوی تیم ملی اگر به لیگ لطمه ای وارد نکند و طبق نظر کادر فنی برگزار شود بسیار خوب است. از سویی لغو اردوی تیم ملی به دلیل بی پولی اصلا چیز خوبی نیست. به هر حال امیدوارم که این مساله هر چه سریع‌تر حل شود تا همه از برنامه‌ریزی تیم ملی استفاده کنند.


ویدیو مرتبط :
به خودت مغرور نشو........قابل توجه ادمای مغرور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنگ صدرنشینی مایلی کهن، قلعه نویی و فرکی/ دوئل عنایتی و مجیدی در آزادی



لیگ برتر فوتبال,نتایج,برنامه بازیهای لیگ برتر

هفته چهارم لیگ برتر فوتبال
جنگ صدرنشینی مایلی کهن، قلعه نویی و فرکی/ دوئل عنایتی و مجیدی در آزادی

هفته چهارم لیگ برتر روز شنبه با انجام دو دیدار حساس در تهران و اهواز آغاز می‌شود. استقلال میزبان صبای قم و فولاد هم میهمان داماش گیلان است.

به گزارش خبرگزاری فارس، هفته چهارم لیگ برتر از روز شنبه با انجام دو دیدار در تهران و اهواز آغاز می‌شود. نگاهی به این دو بازی می اندازیم؛

فولاد خوزستان - داماش گیلان؛ شاگردان فرکی به دنبال صدرنشینی
فولاد خوزستان بعد از شکست در هفته اول مقابل سپاهان، دو برد متوالی به دست آورده و هفته گذشته در قم تیم صبا را با یک گل شکست داد. فولاد روز شنبه باید مقابل تیمی بازی کند که وضعیت نابسامانی دارد. مشکلات مالی باعث ناراحتی بازیکنان این تیم شده است با این حال داماش هنوز در لیگ برتر نباخته و سه مساوی متوالی به دست آورده است.

داماش  در این بازی هم به احتمال فراوان به دنبال چهارمین مساوی خود است؛ اما فولاد خوزستان در این بازی خانگی می‌خواهد به پیروزی برسد تا به طور موقت هم که شده به صدر جدول بیاید و جانشین سپاهان شود. بنابراین نبرد فولاد و آب ( داماش) می‌تواند دیدنی باشد. یکی برای نباختن بازی می‌کند و دیگری برای کسب هر سه امتیاز. شاگردان حسین فرکی در صورتی می‌توانند  خیال‌شان از صدرنشین راحت باشد که صبا برابر استقلال امتیاز از دست بدهد.

استقلال - صبای قم؛ تقابل مایلی کهن و عنایتی با شاگردان قلعه نویی
برای اولین مرتبه در لیگ برتر تیم محمد مایلی کهن بالاتر از تیم امیر قلعه نویی در جدول قرار دارد. تقابل این دو مربی همیشه دیدنی و جذاب بوده و هست و همه اهالی فوتبال را به یاد دو بیانیه مایلی کهن علیه قلعه نویی و دوستانش می‌اندازد. بیانیه‌ای که در آن از گروهبان قندعلی و ... یاد شده بود. بیانیه هایی که بعد از دیدار استقلال و سایپا و به دلیل شعارهای تماشاگران استقلال علیه مایلی کهن نوشته شد.

مایلی کهن در این فصل اما رویه ای دیگری در پیش گرفته و تلاش می کند تمام تمرکزش بر روی تیم خودش باشد. حداقل در سه هفته اول لیگ او چنین روشی را در پیش گرفته بود.

از نظر فنی اما استقلال روی کاغذ بسیار قدرتمندتر از صباست. زیرا نیمی از بازیکنان استقلال در تیم ملی هستند و نیمی دیگر جز برترین بازیکنان ایران محسوب می‌شوند، اما در صبا فقط رضا عنایتی یک ستاره سرشناس محسوب می‌شود. گلزن کهنه کاری که خیلی دوست داشت به استقلال بازگردد اما قلعه نویی او را نخواست و اکنون او باید مقابل تیم و مربی سابقش باردیگر نشان بدهد که همچنان دود از کنده بلند می‌شود و توانایی گلزنی دارد.

آبی پوشان با 7 گل زده برترین خط حمله لیگ را در سه هفته اول در اختیار دارند و قلعه نویی خیلی دوست دارد با پیروزی مقابل تیم مایلی کهن به صدر جدول برسد. البته با توجه به کسر یک امتیاز از استقلال، این تیم فقط در صورتی می تواند صدرنشین شود که فولاد در خانه اش مقابل داماش امتیاز از دست بدهد.

 هواداران استقلال قطعا در روز شنبه دیگر به داور کاری نخواهند داشت زیرا دوست ندارند که دوباره از تیم محبوب شان امتیاز کسر شود. صبای قم هم در ورزشگاه آزادی طرفدار اندکی خواهد داشت.

در این بازی دوئل فرهاد مجیدی و رضا عنایتی دو مهاجم کهنه کار دیدنی است. هر دوی آنها دو گله هستند البته محمد قاضی هم با گلی که به فجر در هفته گذشته زد نشان داد که می‌خواهد همچنان در ترکیب اصلی آبی پوشان حضور داشته باشد و هواداران استقلال می‌توانند به او به چشم یک گلزن تمام عیار نگاه کنند.

برنامه هفته چهارم لیگ برتر فوتبال؛
هفته چهارم؛ گرامیداشت عید بزرگ بندگی روزه‌داران عید سعید فطر و تجلیل از مقاومت اسلامی

شنبه 19 مرداد
فولاد خوزستان- داماش ساعت 20 و 30 ورزشگاه تختی اهواز
استقلال- صبای قم- ساعت 21 و 15ورزشگاه آزادی

یکشنبه 20 مرداد
گسترش فولاد تبریز- فجر سپاسی ساعت 19 و 45 ورزشگاه یادگار امام تبریز
مس کرمان- ذوب‌آهن ساعت 19 و 45 ورزشگاه امام علی کرمان
نفت تهران- راه‌آهن ساعت 19 و 45 ورزشگاه دستگردی تهران
ملوان- استقلال خوزستان ساعت 19 و 45 ورزشگاه تختی انزلی
سپاهان- تراکتورسازی ساعت 19و 45 ورزشگاه فولاد شهر اصفهان
سایپا- پرسپولیس ساعت 20و 30 ورزشگاه انقلاب کرج

فارس