اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«فرکانس» احسان حق شناس در کشور


آلبوم «فرکانس» با صدای «احسان حق شناس» از صبح امروز به صورت همزمان در سراسر کشور منتشر شد.

تماشا: آلبوم «فرکانس» با صدای «احسان حق شناس» از صبح امروز به صورت همزمان در سراسر کشور منتشر شد. سومین آلبوم این خواننده در حالی روانه بازار موسیقی کشور شده که او تمام مراحل تولید و ضبط این اثر را در خارج از کشور و کمپانی 20HZ آمریکا انجام داده تا کیفیت اثرش در بالاترین استانداردهای جهانی باشد و دوستدارانش این آلبوم را با بهترین شرایط ممکن بشوند.

 امیر طبری، امیر یگانه و شهاب رمضان در بخش ملودی های این آلبوم حضور دارند و «فرید احمدی» نیز ترانه های «فرکانس» را سروده است. کلیه تنظیم ها هم توسط کارشناسان و هنرمندان موسسه 20HZ صورت پذیرفته است.

 این آلبوم با تبلیغات گسترده و سراسری و کمپین جالب توجهی که از سوی مدیران رسانه ای این خواننده به راه افتاده، قبل از انتشارش به خوبی توانسته تاثیر تبلیغات خوب را در بهتر دیده و شنیده شدن یک آلبوم نشان دهد.

«فرکانس» احسان حق شناس در سراسر کشور

از صبح امروز (سه شنبه)، بیش از 200 باجه اختصاصی فروش این آلبوم در شهر تهران شروع به کار خواهد کرد تا علاوه بر معرفی محتوای آلبوم و پیشینه این خواننده از سوی فروشندگان آموزش دیده اش، دوستداران موسیقی اطلاعات و ریز جزئیات این اثر را نیز بتوانند قبل از اقدام به خرید آن در اختیار داشته باشند.

فروش و انتشار همزمان این آلبوم در آمریکا و کانادا نیز از صبح امروز آغاز شده و فروش آنلاین این اثر از هم اکنون در سایت های معتبر داخلی و خارجی در حال انجام است. «فرکانس» جزو معدود آلبوم هایی است که همزمان با انتشار در داخل کشور، به صورت جهانی نیز در آمریکا و کانادا توزیع شده تا کارشناسان موسسه 20HZ بیشتر و بهتر بتوانند درباره واکنش ها و اظهارنظر منتقدان درباره اثر تولید شده در این کمپانی، به جمع بندی و نتیجه گیری برسند.

 در روزهای آینده گفت و گوی مفصلی با این خواننده را منتشر خواهیم کرد که او در این گفت و گو به برخی رفتارهای تعدادی از هنرمندان طراز اول موسیقی پاپ در قبال خودش اشاره کرده و از مسائل و پشت پرده هایی پرده برداشته که قطعا سروصداها و واکنش های زیادی را در پی خواهد داشت.


ویدیو مرتبط :
مصاحبه با احسان حق شناس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«فرکانس»احسان حق شناس وهمه حواشی اش


حدود یک ماهی هست که آلبوم «فرکانس» با صدای «احسان حق شناس» در بازار موسیقی کشور منتشر شده و بازتاب ها و واکنش های زیادی را هم در پی داشته است. سراغ تیم کاری «فرکانس» رفتیم و با آنها درباره این اثر حرف زدیم.

تماشا: حدود یک ماهی هست که آلبوم «فرکانس» با صدای «احسان حق شناس» در بازار موسیقی کشور منتشر شده و بازتاب ها و واکنش های زیادی را هم در پی داشته است. برخی اعتقاد داشتند این اثر با توجه به شمایل و ساختار تولیدی اش، با ذائقه و فضای مخاطب داخلی سازگار نبوده و «زیادی مدرن» و «زیادی به روز» بوده و در مقابل عده ای نیز با تمجید از انرژی و زمان و هزینه ای که برای تولید این اثر لحاظ شده، آن را قابل مقایسه با بهترین استانداردهای جهانی دانسته اند. یک ماه پس از انتشار آلبوم سراغ تیم کاری «فرکانس» رفتیم و با آنها درباره این اثر حرف زدیم.

«فرکانس» و همه جار و جنجال های بعد از انتشارش ...

امیر یگانه: به مردم توصیه می کنم این آلبوم را گوش کنند

پس از پیشنهادی که از سوی احسان حق شناس ارائه شد نخستین همکاری ما رقم خورد. در مورد آلبوم و ساخت آن در خارج نیز باید بگویم تنظیم های خوبی را شنیدیم و کار پیام شمس هم خوب بود و باید این کار هم مثل سایر آثار پاپ شنیده شود. احسان پسر خیلی خوبی است و علاوه بر هوشی که در کار دارد با سیاست خیلی خوبی هم در حال پیشروی است و الان می داند چه کاری می کند. حداکثر سعی اش را انجام می دهدو راه خودش را نیز پیدا کرده است.

 من به مردم توصیه می کنم این آلبوم را گوش کنند تا بتوانند قضاوت بهتری داشته باشند. زحمات زیادی که برای اثر کشیده شده را نمی توان کتمان کرد. همچنین سایر آهنگسازان این آلبوم نیز زحمات زیادی را متحمل شده و در حد توان خودشان زحمات زیادی کشیده اند. برای احسان آرزو دارم که روز به روز موفق تر باشد.



شهاب رمضان: احسان در حال پوست انداختن است

احسان از دوستان قدیمی من است و چون با هم دوست هستیم پیشنهاد کار داد و من هم قبول کردم. من به مسائل تنظیم ها و ساخت آلبوم زیاد ورود نمی کنم و فکر می کنم بچه های داخلی هم خوب کار می کنند و چون اطلاعات دقیق در مورد کمپانی سازنده ندارم در این زمینه نظر خاصی ندارم. احسان پسر بسیار سده و صادق و از دوستان قدیمی ام است و من خیلی او را دوست دارم و واقعا بسیار هم با محبت است.

در این آلبوم تکنیک و خوان احسان واقعا پیشرفت کرده. به نظرم نسبت به آثار قبلی پیشرفت احسان بسیار قابل تقدیر است و به نظرم او قابلیت هر اتفاق بزرگی را هم دارد و واکنش های زیادی را هم درباره این آلبوم دیده و شنیده ام که شاید مهمترین آنها خوب شنیده شدن این اثر باشد. به نظرم «احسان» به مرور در حال پوست انداختن است و می شود درباره آثار بعدی او از همین الان با قاطعیت نظر داد و پیشرفتش در آینده را متصور شد.



فرید احمدی: همیشه از کار کردن با حق شناس احساس رضایت کرده ام

بیشتر تلاش بر این بوده که آثار ریتمیک باشند و اکثرا هم ملودی هایی بوده که قبلا ساخته شده اند. به عنوان مثال ملودی های هیجانی و ریتمیک و کارهای حسی را نیز من خودم پیشنهاد دادم که استفاده شود ولی اکثرا به دلیل اینکه قرار بر این بود، آلبوم فرکانس پرتحرک و شاد و با نشاط باشد بیشتر خودم آن فضا را انتخاب کردم. از اولین آلبوم احسان حق شناس تا به الان با هم کار کرده ایم و سابقه دوستی نیز داریم و من فضای کارش را دوست داشتم و کارهای خوبی را قبلا انجام داده بودیم.

«فرکانس» و همه جار و جنجال های بعد از انتشارش ...

قبل از انتشار هم کار را شنیدم، در کل خوب بود و تنظیم ها و صداگذاری هم خوب و در اغلب موارد عالی بود. هر آلبومی حتما نقاط ضعف و قوتی داردو موزیک پاپ به گونه ای است که باید منتظر بازخورد مخاطب باشیم. البته تمام شرکت های این البوم مال من نیست ولی باید دید مخاطب کجا را انتخاب می کند و با کجا ارتباط برقرار و آن قسمت را حفظ می کند و کدام قسمت مورد توجهش قرار نمی گیرد و ملاک اصلی موزیک پاپ این است.



امیر طیری: صدای احسان خیلی بهتر شده است


احسان از دوستان خوب من است و پیشنهادی ارائه کرد و گفت که می خواهم در آلبوم جدید روی ترانه آقای احمدی آهنگسازی انجام بدهی و من هم با افتخار روی این ترانه ملودی گذاشتم. تنظیم های آلبوم خیلی خوب بود و صدای احسان خیلی بهتر شده است. میلیون ها تومان برای ساخت این آلبوم هزینه شده است و من به همه توصیه می کنم این آلبوم را گوش بدهند و از آن لذت ببرند! شهاب رمضان دوست خوب من است و خوب هم ملودی می سازد و پیام شمس هم از دوستان عزیز من است و تیمی حرفه ای در آلبوم حضور داشتند و در کنار تنظیم های فوق العاده خوب پخش بسیار عالی و آلبوم کاور بسیار زیبایی داشت.

همچنین تبلیغات خیلی خوبی هم در ایران داشت. به عنوان مثال من تا به حال ندیده بودم که سردر یک فروشگاه به اسم آلبوم تغییر کند و نسبت به احسان که تازه نفس است تجربه بسیار خوبی بود. در کل کار موزیک در دنیا سخت است و به خصوص در ایران که به دلیل مسائلی فشار روی ما زیاد است.

خود من به ضعیف ترین کاری هم که ارائه می شود گوش می دهم چون می دانم همان مراحلی که یک کار حرفه ای طی می کند را همان کار ضعیف نیز طی می کند اما قدرت آن خواننده کم است و نباید مورد تمسخر قرار بگیرد. ما همان مراحلی را طی می کنیم که افرادی نظیر پینک فلوید انجام می دهند حالا امضای آنها آن گونه و امضای من به این شکل است و آقای ایکس با کار ضعیف هم یک شکل کاری دارد ولی به نظر من باید به همه آثار احترام گذاشت و در این برهه با این فشارها هیچ کس نباید به هنر هیچ انتقاد غیرمنصفانه ای کند چرا که در این زمان هر کسی که در حد خودش آلبومی را جمع می کند و استانداردها را رعایت می کند را باید تشویق کنیم.

این آلبوم احسان از کار قبلی اش خیلی بهتر بود و برایش آرزوی موفقیت دارم چون حواسش هست با چه کسانی کار کند و بهترین ها را انتخاب می کند. آمار غلط نمی گوید و همیشه آمار درست می گوید. کسانی که جواب گرفته اند کارشان هیت شده است و جایی کارشان را شنیده ای بر حسب شانس نبوده و چیزی به نام شانس در این دنیا وجود ندارد. اگر هم تصادفی بوده حتما مسئله ای در پشت آن بوده است و فرمول هایی قضیه را درست کرده است و به همین جهت احسان همیشه سراغ کسانی می رود که آمار خوبی دارند.

«فرکانس» و همه جار و جنجال های بعد از انتشارش ...



«احسان حق شناس» یک ماه پس از انتشار آلبومش


کسی که نمی تواند پورشه سوار شود، باید روی آن خط بیندازد؟!

یک ماه پس از انتشار هر آلبوم در ایران بهترین زمانی است که می شود در مورد آن و واکنش های مثبت و منفی اش صحبت کرد. آلبوم «فرکانس» یک ماه است در بازار منتشر شده و حالا خواننده این اثر قرار است درباره بازتاب ها و واکنش های پس از انتشار آن حرف بزند. صحبت های جالبی که خوب یا بد، به بعضی اخلاق ها و حسادت های موجود در بازار موسیقی ایران هم دلالت دارد.

از بازتاب های آلبوم چه خبر؟

- خوب بوده دوستانی که به من زنگ زدند در مورد نقاط قوت و ضعف آلبوم با من حرف زدند و خیلی هم با هم بحث کردیم و خدا را شکر نتیجه خوبی هم گرفتیم.

چرا برخی همکارانتان شمشیرهایشان را برای شما از رو بسته اند؟

- من خودم هم وقتی این اتفاقات را دیدم و به گوشم رسید تعجب کردم.

کمپین تبلیغاتی آلبوم شما باعث شد کسانی که توانایی انجام چنین پروژه هایی را نداشتند شروع به انتقاد از این اثر کنند و در نهایت به شما و تخریب آلبوم هم رسید. واقعا شما با کسی خصومتی دارید؟

- این دوستان باید خودشان را به دکتر نشان دهند تا قرص ضد جوش برایشانتزریق شود! برایتان مثالی می زنم. کسی که نمی تواند پورشه سوار شود باید روی آن خط بیندازد؟ این کارها کاملا مریض بودن آنها را نشان می دهند.

ماجرا این است که این همکارانتان، آدم های گم یا شناخته نشده ای هم نبودند و بعضی چهره های سرشناس هم سعی در تخریب آلبومتان داشتند.

- به هر حال زورشان آمده که دیده اند یک آلبوم با این حجم گسترده در ایران منتشر شده.

و چرا در قبال این رفتارها سکوت کردی و عکس العملی نشان ندادید؟

- من اگر حرفی می زدم، آنها فکر می کردندبه هدفشان رسیده اند. در ضمن اگر من جواب این دوستان را می دادم می شدم یکی مثل خودشان. ولی من مثل آنها نیستم. من خودماولین کسی هستم که همیشه بابت انتشار آثار دوستان و همکارانم خوشحال می شوم و به آنها تبریک می گویم ولی خب، ظاهرا بعضی ها اینگونه نبوده و نیستند.

«فرکانس» و همه جار و جنجال های بعد از انتشارش ...

بحث تیراژ آلبوم های داخلی مبحثی است که هرگز نمی شود درباره اش با قاطعیت حرف زد. با حرف من موافقید؟

- من خیلی از دوستانی را که علیه آلبوم من حرف زدند، می شناسم که رقم تولید آلبومشان چیزی کمتر از دویست هزار نسخه بوده ولی روی اینسرت آلبومشان زده بودند 600 هزارتا! این دروغگویی ها خنده دار است.

خیلی هم باب شده.

- شاید مردم دروغگوها را دوست دارند ولی این وسط این رفتارها بی احترامی نسبت به مردم است. نباید اینطور باشد. وقتی همه چیز واقعی است، دلیلی ندارد دروغ به میان بیاید.

از آلبوم و کنسرت بعدی چه خبر؟ به نتیجه گیری خاصی رسیده اید؟

- آلبوم بعدی را که با یک اتفاق بسیار مهم استارت زده ایم ولی هنوز نمی توانم در موردش حرف بزنم. در نهایت از همه کسانی که در این مدت از ما حمایت کردند ممنونم و از آنهایی که حمایت نکردندهم ممنونم و دوست دارم در همین مسیری که برای تخریب این اثر شروع کره اند ادامه دهند. ما از این رفتارهای آنها خوشحال هم می شویم. (می خندد)