اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فروش 33میلیون دلاری یک فرش نفبس ایرانی در نیویورک



فرش ایرانی,حراج فرش ایرانی در نیویورک

فروش 33میلیون دلاری یک فرش نفبس ایرانی در نیویورک

یک تخت فرش گران‌بها و کم‌نظیر ایرانی که بخشی از مجموعه ویلیام کلارک بود، پانزدهم خرداد، در حراج ساتبی در نیویورک به بهای ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار به فروش رسید.

بهای این فرش گران‌بها سه برابر بیشتر از آخرین بهایی بود که در یک حراجی برای یک فرش ایرانی پرداخت شده است. در نتیجه چنین قیمتی یک رکورد تاریخی برای یکی فرش به شمار می‌رود.

نام خریدار این فرش که با تماس تلفنی در حراجی شرکت داشت عنوان نشده است.

خبر راه یافتن این فرش به حراجی، پیشتر هم منتشر شده بود؛ فرشی که از اواسط سده هفدهم میلادی می‌آید، اندازه آن حدود سه متر در دو متر است و گفته شده بود که قیمت اولیه حراج آن حدود یک میلیون و دویست هزار دلار در هر متر مربع است. با این حساب بهای پرداخت شده برای این فرش تقریبا پنج برابر پیشتر از پیشبینی‌های اولیه است.

این فرش دستباف که الیاف آن به رنگ‌های قرمز، آبی و سبز هستند در اوایل قرن بیستم توسط یک سرمایه دار آمریکایی خریداری شد و پس از مرگ وی در سال ۱۹۲۵ به یک موزه اهدا شده بود. از آن زمان این فرش به طور مستمر در موزه «کورکوران» در شهر واشنیگتن در معرض نمایش بوده است.

رکورد پیشین برای یک فرش ایرانی به سال ۲۰۱۰ میلادی باز می‌گردد؛ در آن زمان یک تخت فرش به بهای ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار در حراجی کریستی به فروش رفت. آن فرش هم مانند فرشی که در ساتبی فروخته شده، یک فرش طرح «کرمان» با برگ‌هایی به نقش دال‌بری بود./خبرآنلاین

 

 

 


ویدیو مرتبط :
تیزر تبلیغاتی فرش فرهی و فروش ویژه آن در کافه فرش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرش بدذات ایرانی در نیویورک +عکس



فرش بدذات ایرانی در نیویورک +عکس

گالری لبنانی تیمور گراهان نیویورک، شامگاه 7 آبان، از مجموعه‌ی فرش ایرانی بدذات من -آخرین پروژه‌ی رضا درخشانی- رونمایی کرد.

گالری لبنانی تیمور گراهان نیویورک، شامگاه 7 آبان، از مجموعه‌ی فرش ایرانی بدذات من -آخرین پروژه‌ی رضا درخشانی- رونمایی کرد.

 

این سری آمیزه‌ای‌ست از تجربیات اغراق شده‌ی تزئینی به همراه تمهیدات زرق و برقی که به مفاهیمی چون زندگی و مرگ، ایمان و ترس، عشق و نفرت و زیبایی و شرارت می‌پردازد.

 

بنابراین گزارش، تناقض این آثار در ادامه‌ی تجربیات پرفورماتیو درخشانی اشاره‌ای‌ست به ماهیت سیاسی شده‌ی سنت.
درخشانی طی یک دهه‌ی اخیر با تاکید بر فضاسازی دو بعدی هنر ایرانی و نیز گروتسک هنر دکوراتیو به دستاوردی شخصی از آبستره هیبریدی رسیده است.

 

چندی قبل نیز آثار نقاشی این هنرمند در گالری کاشیا هیلدبرند لندن و گالری اپرای پاریس به نمایش درآمده بود. نمایشگاه گراهان نیویورک تا 12 آذر 1392 ادامه خواهد داشت.

 

فرش بدذات , گالری لبنانی تیمور گراهان , نیویورک


منبع:isna.ir