اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فروش مجسمه قلابی به جای طلا



فروش مجسمه قلابی به جای طلا

دو مرد شیاد كه با فروش مجسمه‌های قلابی به جای مجسمه‌های طلا، از شهروندان اراكی 261 میلیون تومان كلاهبرداری كرده و تحت ‌تعقیب پلیس استان مركزی بودند، در استان اصفهان دستگیر شدند.متهمان برای جلب اعتماد خریداران مجسمه‌ها، ادعا می‌كردند مجسمه‌های طلا را در حفاری مزرعه‌شان پیدا كرده‌اند.

به گزارش جام‌جم، سرهنگ احمدی رییس پلیس آگاهی استان مركزی در این باره به خبرنگار ما گفت: اوایل آذر امسال فردی با حضور در اداره پلیس آگاهی استان مركزی، علیه دو مرد به اتهام كلاهبرداری 40 میلیون تومانی شكایت كرد.

در تحقیق از شاكی معلوم شد، او با مردی كه در زمینه خرید و فروش اشیای عتیقه فعالیت داشته، آشنا شده و در ادامه فروشنده چند نمونه مجسمه طلا را به وی نشان داده و ادعا ‌كرده دوست كشاورزش آنها را در حفاری مزرعه‌اش پیدا كرده است.

احمدی خاطرنشان كرد: مرد شاكی در مرحله بعدی همراه دوست طلافروش خود به ملاقات مرد فروشنده می‌رود كه دوستش پس از مشاهده مجسمه‌ها، طلا بودن آنها را تائید می‌كند. به این ترتیب مرد شاكی با پرداخت 40 میلیون تومان به فروشنده، 10عدد مجسمه از او می‌خرد. اما روز بعد متوجه می‌شود مجسمه‌ها تقلبی است و در دام دو مرد كلاهبردار گرفتار شده است.

وی یادآور شد: در حالی كه با چهره‌نگاری رایانه‌ای از دو متهم فراری، جستجو برای یافتن آنها آغاز شده بود، سه مرد دیگر نیز با حضور در مركز پلیس، از دو مرد به اتهام كلاهبرداری میلیونی شكایت كردند.

در تحقیق از این افراد نیز معلوم شد آنها در دام فروشندگان مجسمه‌های طلا گرفتار شده ومیلیون‌ها تومان پول خود را از دست داده‌اند.

دستگیری شیادها در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی استان مركزی تصریح كرد: با اطلاعات به‌دست آمده از این شاكیان و چهره‌نگاری رایانه‌ای، مشخص شد تصاویر دو مرد شیاد با دو متهمی كه پلیس در تعقیبشان است، مطابقت دارد. به این ترتیب پاتوق‌های احتمالی متهمان فراری تحت‌نظر قرار گرفت تا سرانجام ردپای این افراد در استان اصفهان پیدا شد.

احمدی افزود: ماموران اداره آگاهی استان مركزی روز سه‌شنبه دهم بهمن مخفیگاه متهمان را كه خانه‌ای در اصفهان بود، شناسایی و با هماهنگی قضایی هر دو شیاد را دستگیر كردند.

متهمان با انتقال به پلیس آگاهی، به كلاهبرداری از شهروندان اراكی اعتراف كردند.

اعتراف متهمان

یكی از متهمان درباره نحوه كلاهبرداری از مردم، گفت او و همدستش با تهیه مجسمه‌های قلابی و ادعای این ‌كه مجسمه‌ها طلا هستند، مردم را فریب داده و پیش از معامله هم چند نمونه مجسمه طلا را به خریداران نشان می‌دادند كه با این شیوه تاكنون حدود 261 میلیون تومان از مردم كلاهبرداری كرده‌اند.

رییس پلیس آگاهی استان مركزی گفت: هر دو متهم پس از اعتراف به كلاهبرداری‌های متعدد از شهروندان اراكی، با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات تكمیلی از متهمان برای مشخص شدن دیگر جرایمشان ادامه دارد. افرادی كه در دام این كلاهبرداران گرفتار شده‌اند، می‌توانند با حضور در اداره آگاهی استان مركزی از آنها شكایت كنند./جام جم آنلاین

 


ویدیو مرتبط :
فروش عمده مجسمه فایبرگلاس | فروش مجسمه پلی استر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلاهبرداری بزرگ با فروش مجسمه‌های عتیقه قلابی



اخبار حوادث - کلاهبرداری بزرگ با فروش مجسمه‌های عتیقه قلابی

مرد تبهکار که به بهانه فروش مجسمه‌های عتیقه طلا دست به کلاهبرداری بزرگ زده بود، هنگام شکار آخرین طعمه‌اش دستگیر شد.

چندی پیش مردی با حضور در اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی غرب استان تهران، از مرد شیادی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی به افسر بازجو گفت: برادرم دوره محکومیتش را در زندان سپری می کرد که با یک زندانی هم سلول شد. مرد زندانی ادعا می کرد گنجی را یافته اما به دلیل زندانی شدن نتوانسته آن را خارج کند بنابراین به دنبال فردی است که بتواند در خارج کردن این گنج به او کمک کند. وقتی برادرم موضوع را به من گفت قبول کردم در خارج کردن گنج به مرد زندانی کمک کنم.

وی گفت: چند روز بعد به ملاقات هم سلولی برادرم رفته و با او گفت وگو کردم. او قول داد پس از خارج کردن گنج، بخشی از آن را به نصف قیمت به من می فروشد. چند روزی منتظر ماندم تا او دوره محکومیتش تمام شد و سراغم آمد. پس از یک هفته جستجوی شبانه روزی و دور کردن ارواح از محل در روستایی حوالی شهرستان هشتگرد مجسمه های طلایی را از دل خاک خارج کردیم. مرد شیاد مرا به بهانه این که مجسمه ها قدمت تاریخی داشته و میلیاردها تومان ارزش دارند وسوسه کرد و در برابر چهار مجسمه 150 میلیون تومان پول گرفت. زمانی که برای ارزش گذاری قیمت مجسمه ها و فروش آن به چند مغازه عتیقه فروشی رفتم، متوجه شدم همه مجسمه ها تقلبی بوده و ارزش مالی ندارند. همان موقع متوجه این کلاهبرداری شدم.

جستجو های پلیس برای دستگیری متهم ادامه داشت تا این که ماموران اطلاعاتی به دست آوردند که نشان می داد متهم فراری به همین شیوه از افراد دیگری هم کلاهبرداری کرده است.

با مشخص شدن این موضوع روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد تا این که دو روز پیش سرنخ های جدیدی به دست آمد که نشان می داد متهم فراری در شهرستان رشت در حال کلاهبرداری از طعمه جدید خود است.

بلافاصله متهم دستگیر و در بازجویی ها به جرم خود اعتراف کرد. با صدور قرار قانونی برای متهم از سوی بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار تحقیقات تکمیلی از او آغاز شده است.

افرادی که در دام مرد کلاهبردار گرفتار شده اند، می توانند برای شکایت از او به پلیس آگاهی غرب استان تهران مراجعه کنند.

 

اخبار حوادث - جام جم