اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فروش عینک‌های 18 میلیونی در پایتخت!



اخبار,اخباراقتصادی , عینک‌های آفتابی 

بسیاری از افرادی که از روی اجبار یا برای محافظت از چشمان خود از عینک استفاده می‌کنند شاید هیچگاه باور نکنند که این وسیله می‌تواند با قیمتی حدود 18 میلیون تومان هم فروخته شود. در حالی که بخش عمده‌ای از عینک‌ها از چین وارد می‌شوند و در مقابل دیگر عینک‌ها با قیمت بسیار پایینی فروخته می‌شوند.

استفاده از عینک، چه طبی و چه آفتابی در مرحله اول برای محافظت از چشم و بهبود بینایی مورد توجه قرار می‌گیرد اما همین کالا می‌تواند جنبه کالای لوکس پیدا کند بعضا با قیمت‌های نجومی به فروش برسد. تفاوت در قیمت عینک‌های موجود در بازار به ویژگی‌های مختلفی از جمله جنس بدنه، زیبایی ظاهری و در مورد عینک‌های آفتابی به ویژگی‌های شیشه استفاده شده در آن برمی‌گردد اما نکته مهم اینجاست که این تفاوت‌ها چگونه می‌تواند سبب اختلاف 18 میلیون تومانی در انواع آن‌ها شود؟

گشتی در یکی از بازارهای عینک در تهران نشان می‌دهد که هر کدام از مغازه‌های عینک‌فروشی شیوه کاری خود را دارند؛ برای مثال برخی از این مغازه‌ها فروش عینک را از 70 هزار تومان آغاز می‌کنند و در نهایت قیمت‌هایی در بازه یک میلیون تومان در ویترین آن‌ها به چشم می‌خورد. از سوی دیگر برخی مغازه‌ها عینک‌هایی با قیمت‌های بالاتر و تا نرخ 10 میلیون تومان نیز در همان محل عرضه می‌کنند. یکی از فروشنده‌ها در این زمینه به ایسنا می‌گوید کسی که به دنبال خرید عینک باشد، می‌تواند با 100 هزار تومان نیز یک عینک قابل استفاده بخرد اما برخی از مشتریان به دنبال خرید عینک‌ با برندهای خارجی هستند که همین امر قیمت عینک را بالا می‌برد.

فروشنده دیگری نیز می‌گوید بعضا عینک‌های خاص با قیمت‌های 17 تا 18 میلیون تومان نیز می‌فروشد که البته این عینک‌ها مشتریان خاص خود را دارد. به گفته او اغلب مردم عینک‌هایی را در بازه 300 تا 600 هزار تومان برای خرید انتخاب می‌کنند که کیفیت و طراحی خوبی دارد. نگاهی به آمار واردات عینک آفتابی در اولین ماه سال جاری نشان می‌دهد که 1646 کیلوگرم از این نوع عینک به ارزش 38 هزار و 31 دلار به کشور وارد شده که بخش عمده این واردات از کشور چین بوده است.

در همین میان اختلاف قیمت عینک‌های وارد شده از چین با کشورهای دیگر نیز بسیار محسوس است؛ به طوریکه 1248 کیلوگرم عینک از چین به ارزش 12 هزار و 32 دلار وارد کشور شده، در حالی که واردات تنها 200 کیلوگرم عینک در این مدت از ایتالیا ارزشی برابر 16 هزار و 309 دلار داشته است. همین امر در زمینه عینک‌های طبی نیز صدق می‌کند؛ به گونه‌ای که از مجموع 3647 کیلوگرم عینک طبی وارد شده به کشور به ارزش 61 هزار و 873 دلار معادل 3255 کیلوگرم آن از چین وارد شده که تنها حدود 16 هزار دلار از کل واردات را شامل می‌شود و 392 کیلوگرم از عینک‌های وارد شده از جمهوری کره سهم 46 هزار دلاری از واردات دارد.

به این ترتیب به نظر می‌رسد که عینک‌های وارد شده از کشور چین قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به عینک‌های وارد شده از دیگر کشورها دارند. وقتی با یکی از فروشندگان عینک درباره چگونگی تامین عینک‌ها صحبت می‌کنیم، می‌گوید تمام عینک‌های داخل مغازه از همین تهران و نمایندگی برندهای مختلف تهیه می‌شود که البته هیچکدام نمایندگی رسمی نیستند. او در پاسخ به این سوال که حجم زیادی از عینک‌ها از چین وارد شده و در زمینه اصل بودن آن‌ها ابهام وجود دارد، تایید کرد که عینک‌های کپی نیز داریم اما اکثر عینک‌های داخل مغازه اصل هستند و از خط تولید برندها در چین تهیه می‌شوند و پس از ورود به تهران، از نمایندگی واردکننده آن، اجناس خود را می‌خریم.

حال آنکه اختلاف قیمت عینک‌های وارد شده از چین با کشورهای دیگر در صورتی که هر دوی آن‌ها اصل باشد چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. به این ترتیب مشاهده عینی از بازار عینک نشان می‌دهد که عینک‌های آفتابی و طبی بازه قیمتی در حدود 70 هزار تومان تا 18 میلیون تومان دارند که البته عمده مردم عینک‌هایی با قیمت 300 تا 600 هزار تومان می‌خرند.
 
 اخبار  اقتصادی - ایسنا
 


ویدیو مرتبط :
از قیمت 14 میلیونی تا بازار سیاه 100 میلیونی فروش کلیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فروش عینک‌ های 18 میلیونی در تهران!


بسیاری از افرادی که از روی اجبار یا برای محافظت از چشمان خود از عینک استفاده می‌کنند شاید هیچگاه باور نکنند که این وسیله می‌تواند با قیمتی حدود 18 میلیون تومان هم فروخته شود. در حالی که بخش عمده‌ای از عینک‌ها از چین وارد می‌شوند و در مقابل دیگر عینک‌ها با قیمت بسیار پایینی فروخته می‌شوند.

خبرگزاری ایسنا: بسیاری از افرادی که از روی اجبار یا برای محافظت از چشمان خود از عینک استفاده می‌کنند شاید هیچگاه باور نکنند که این وسیله می‌تواند با قیمتی حدود 18 میلیون تومان هم فروخته شود. در حالی که بخش عمده‌ای از عینک‌ها از چین وارد می‌شوند و در مقابل دیگر عینک‌ها با قیمت بسیار پایینی فروخته می‌شوند.

استفاده از عینک، چه طبی و چه آفتابی در مرحله اول برای محافظت از چشم و بهبود بینایی مورد توجه قرار می‌گیرد اما همین کالا می‌تواند جنبه کالای لوکس پیدا کند بعضا با قیمت‌های نجومی به فروش برسد.

تفاوت در قیمت عینک‌های موجود در بازار به ویژگی‌های مختلفی از جمله جنس بدنه، زیبایی ظاهری و در مورد عینک‌های آفتابی به ویژگی‌های شیشه استفاده شده در آن برمی‌گردد اما نکته مهم اینجاست که این تفاوت‌ها چگونه می‌تواند سبب اختلاف 18 میلیون تومانی در انواع آن‌ها شود؟

گشتی در یکی از بازارهای عینک در تهران نشان می‌دهد که هر کدام از مغازه‌های عینک‌فروشی شیوه کاری خود را دارند؛ برای مثال برخی از این مغازه‌ها فروش عینک را از 70 هزار تومان آغاز می‌کنند و در نهایت قیمت‌هایی در بازه یک میلیون تومان در ویترین آن‌ها به چشم می‌خورد. از سوی دیگر برخی مغازه‌ها عینک‌هایی با قیمت‌های بالاتر و تا نرخ 10 میلیون تومان نیز در همان محل عرضه می‌کنند.

یکی از فروشنده‌ها در این زمینه به ایسنا می‌گوید کسی که به دنبال خرید عینک باشد، می‌تواند با 100 هزار تومان نیز یک عینک قابل استفاده بخرد اما برخی از مشتریان به دنبال خرید عینک‌ با برندهای خارجی هستند که همین امر قیمت عینک را بالا می‌برد.

فروشنده دیگری نیز می‌گوید بعضا عینک‌های خاص با قیمت‌های 17 تا 18 میلیون تومان نیز می‌فروشد که البته این عینک‌ها مشتریان خاص خود را دارد.

به گفته او اغلب مردم عینک‌هایی را در بازه 300 تا 600 هزار تومان برای خرید انتخاب می‌کنند که کیفیت و طراحی خوبی دارد.

نگاهی به آمار واردات عینک آفتابی در اولین ماه سال جاری نشان می‌دهد که 1646 کیلوگرم از این نوع عینک به ارزش 38 هزار و 31 دلار به کشور وارد شده که بخش عمده این واردات از کشور چین بوده است.

در همین میان اختلاف قیمت عینک‌های وارد شده از چین با کشورهای دیگر نیز بسیار محسوس است؛ به طوریکه 1248 کیلوگرم عینک از چین به ارزش 12 هزار و 32 دلار وارد کشور شده، در حالی که واردات تنها 200 کیلوگرم عینک در این مدت از ایتالیا ارزشی برابر 16 هزار و 309 دلار داشته است.

همین امر در زمینه عینک‌های طبی نیز صدق می‌کند؛ به گونه‌ای که از مجموع 3647 کیلوگرم عینک طبی وارد شده به کشور به ارزش 61 هزار و 873 دلار معادل 3255 کیلوگرم آن از چین وارد شده که تنها حدود 16 هزار دلار از کل واردات را شامل می‌شود و 392 کیلوگرم از عینک‌های وارد شده از جمهوری کره سهم 46 هزار دلاری از واردات دارد.

به این ترتیب به نظر می‌رسد که عینک‌های وارد شده از کشور چین قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به عینک‌های وارد شده از دیگر کشورها دارند.

وقتی با یکی از فروشندگان عینک درباره چگونگی تامین عینک‌ها صحبت می‌کنیم، می‌گوید تمام عینک‌های داخل مغازه از همین تهران و نمایندگی برندهای مختلف تهیه می‌شود که البته هیچکدام نمایندگی رسمی نیستند.

او در پاسخ به این سوال که حجم زیادی از عینک‌ها از چین وارد شده و در زمینه اصل بودن آن‌ها ابهام وجود دارد، تایید کرد که عینک‌های کپی نیز داریم اما اکثر عینک‌های داخل مغازه اصل هستند و از خط تولید برندها در چین تهیه می‌شوند و پس از ورود به تهران، از نمایندگی واردکننده آن، اجناس خود را می‌خریم.

حال آنکه اختلاف قیمت عینک‌های وارد شده از چین با کشورهای دیگر در صورتی که هر دوی آن‌ها اصل باشد چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

به این ترتیب مشاهده عینی از بازار عینک نشان می‌دهد که عینک‌های آفتابی و طبی بازه قیمتی در حدود 70 هزار تومان تا 18 میلیون تومان دارند که البته عمده مردم عینک‌هایی با قیمت 300 تا 600 هزار تومان می‌خرند.