اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فروش سیم کارت بدون ثبت نام جرم است


فروش سیم کارت های اعتباری فعال بدون ثبت نام از سوی سازمان تعزیرات قابل پیگرد است.

خبرگزاری مهر: یک حقوقدان گفت : فروش سیم کارت های اعتباری فعال بدون ثبت نام از سوی سازمان تعزیرات قابل پیگرد است.

دکتر محمدعلی نجفی توانا ظهار داشت: در رابطه با سوء استفاده از تلفنهای همراه به خصوص سیم کارت های اعتباری سه موضوع قابل بررسی است. نخست مزاحمت تلفنی با استفاده از این سیم کارتها ست که بر اساس قانون جرم بوده و قابل پیگیری است.

 بر اساس ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی ، هر گاه کسی بوسیله تلفن یا دستگاههای مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات ، مرتکب به حبس از یک تا 6 ماه محکوم خواهد شد.


این جرم شناس ادامه داد: موضوع دوم بحث کلاهبرداری های با تلفن به خصوص تلفن های اعتباری است که طی سالهای اخیر افزایش یافته است. در این زمینه دو شاخه وجود دارد نخست کلاهبرداری با تلفن و با استفاده از عابر بانک است که اخبار بسیاری در این باره در صفحه های حوادث می خوانیم.

این اقدام مجرمانه در قانون تجارت الکترونیکی قابل پیگرد است. دوم کلاهبرداری های دیگر با تلفن همراه است که بر اساس قانون مجازات اسلامی فرد کلاهبردار به رد مال، جریمه نقدی و حبس از یک سال تا هفت سال محکوم می شود.


وی افزود : متاسفانه برخی شرکتها اقدام به فروش سیم کارت های فعال اعتباری بدون ثبت نام می کند که این موضوع باعث سوء استفاده برخی مجرمان و سوء استفاده مزاحمان تلفنی شده است. این اقدام شرکت خلاف مقررات بازار و ضوابط حاکم بر خرید و فروش بوده و شبه جرم محسوب می شود. سازمان تعزیرات حکومتی می تواند این موضوع را رسیدگی کند.    


ویدیو مرتبط :
ثبت نام سیم کارت های ایرانسل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فروش سیم­ کارت­ خارجی در ایران قانونی می‌شود



 فروش سیم­کارت­های تلفن همراه خارجی

فروش سیم­ کارت­ خارجی در ایران قانونی می‌شود

متقاضی باید مدارکی را برای شرکت در این فراخوان ارائه کند. متقاضی باید مستندات موافقت ارایه ­کننده اصلی با اعطای نمایندگی به متقاضی که به تایید سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور مبدأ رسیده باشد به همراه نسخه ترجمه رسمی مستندات مذکور را ارائه کند.

به منظور ضابطه­مند­شدن و امکان نظارت بر فروش سیم­کارت­های تلفن همراه خارجی، رگولاتوری مجوز فروش این سیم‌کارت­ها را برای بخش خصوصی صادر می‌‌کند.

 سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی فراخوان اعطاء مجوز فروش سیم­کارت­های تلفن همراه خارجی در کشور را اعلام کرد.

در این فراخوان آمده است: در راستای حمایت از حقوق مشترکین و افزایش رضایت آنها و بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در مصوبه شماره 8 جلسه شماره 167 مورخ 30/03/1392 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و به منظور ضابطه­مند­شدن فعالیت عاملین فروش و امکان کنترل و نظارت بر فعالیت آنها، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نظر ­دارد مجوز فروش سیم­کارت­های تلفن همراه خارجی در کشور را به شرکت­های غیردولتی و واجد شرایط که در ایران به ثبت رسیده باشند، از طریق فراخوان اعطاء کند.

متقاضی باید مدارکی را برای شرکت در این فراخوان ارائه کند. متقاضی باید مستندات موافقت ارایه­کننده اصلی با اعطای نمایندگی به متقاضی که به تایید سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور مبدأ رسیده باشد به همراه نسخه ترجمه رسمی مستندات مذکور را ارائه کند.

مدت اعتبار این پروانه‌ها دو سال است.

شرکت­های متقاضی پس از کسب مجوز موظف به فروش سیم‌کارت­های خارجی تلفن همراه در داخل کشور و ارائه خدمات پشتیبانی و اطلاع­رسانی خواهند بود. همچنین فروش سیم­کارت­های شبکه­های ماهواره­ای جزء خدمات موضوع مجوز نبوده و فروش سیم­کارت­هایی که با استفاده از رومینگ، از طریق شبکه­های ماهواره­های نظیر ثریا، اینمارست و ... امکان ارائه سرویس دارند، ممنوع است.

مهلت شرکت در این فراخوان حداکثر تا پایان وقت اداری روز پنچ­شنبه مورخ 01/12/92 تعیین شده است./فارس