اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فروش سیم‌ کارت دائمی اقساطی می شود


مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار اعلام کرد: سیم‌کارت اعتباری همراه اول 5000 تومان می‌شود و سیم کارت دائمی نیز به صورت اقساطی فروخته خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار اعلام کرد: سیم‌کارت اعتباری همراه اول 5000 تومان می‌شود و سیم کارت دائمی نیز به صورت اقساطی فروخته خواهد شد.

وحید صدوقی در دومین روز از نمایشگاه تله کام در نشست خبری به ارائه آماری از تعداد مشترکان و سرویس‌های همراه اول پرداخت و عنوان کرد: براساس آخرین آمار، حدود 68 میلیون مشترک ثبت شده همراه اول داریم که در هر دوره یک ماه بیش از 45 میلیون نفر از این مشترکان از سیم کارت خود استفاده کرده و حالت فعال دارند.
 
وی با بیان این‌که در حال حاضر شرکت ارتباطات سیار در بیش از 1200 شهر ایران به ارائه خدمات می پردازد، به ورود این اپراتور در عرصه ارائه خدمات نسل‌های بالاتر ارتباطی اشاره کرد و گفت:‌ از سوم شهریور ماه براساس مجوزی که از سوی وزارت ارتباطات ارائه شد شرکت ارتباطات سیار مجاز به ارائه آزمایشی 3G شد و از نوزدهم شهریور ماه فرکانس تمیز را نیز دریافت کردیم واکنون بیش از 1400 سایت در 35 شهر کشور راه اندازی کردیم.
 
صدوقی به سرویس های جدیدی که این شرکت رونمایی کرده اشاره کرد و افزود: اکنون به مناسبت پاییز سرویسی به نام هزار رنگ تعریف شده که در قالب آن افرادی که در طول هفته 60 دقیقه مکالمه ای داشته باشند روزهای جمعه مکالمات آن ها رایگان خواهد بود.
 
مدیر عامل همراه اول از طرح‌های دیگر همراه اول یاد کرد و گفت: سیم کارت های اعتباری همراه اول با قیمت 5000 تومان وارد بازار خواهد شد که این سیم کارت‌ها 5000 تومان شارژ هدیه دارند. به این ترتیب می توان گفت که با این شیوه قیمت سیم کارت‌های ما به صفر رسیده است.
 
وی ادامه داد: برای مشترکان دائمی نیز طرح های مختلفی در نظر گرفته ایم و قرار است در آینده نزدیک سیم کارت های دائمی به صورت اقساطی به فروش برسد.
 
صدوقی همچنین به سرویس سیم کارت دانشجویی و هم پگ اشاره کرد و گفت:‌ سرویس هم پگ که به تازگی کار خود را آغاز کرده به دو صورت قابل استفاده است که در یک شیوه می توان دو کاربر می توانند با پرداخت هزینه‌ها به مدت 500 دقیقه در طول ماه مکالمه رایگان با یکدیگر داشته باشند و در حالت دیگر به جای دو کاربر سه کاربر این سرویس را فعال می کنند که مکالمات این سه کاربر با یکدیگر در طول ماه به مدت هزار دقیقه رایگان خواهد بود.
 
وی به ارائه سرویس OTT ساینا اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر این سرویس برای گوشی‌های اندروید قابلیت فعال سازی دارد و از هفته آینده می توان آن را برای گوشی‌های IOS نیز فعال کرد و بدین ترتیب با بهره گیری از این طرح دو مشترک که این طرح را فعال کرده باشند می توانند به مکالمه رایگان بپردازند. علاوه بر این هزینه مکالمات فردی که این سرویس را فعال کرده در مکالمه با سایر مشترکان همراه اول نیز با تخفیف همراه خواهد شد.
 
صدوقی همچنین به ارائه خدمات رومینگ ملی توسط شرکت ارتباطات سیار اشاره کرد و گفت: تاکنون به بیش از 200 هزار مشترک اپراتورهای دوم و سوم از طریق رومینگ خدماتی ارائه کرده ایم و اکنون این طرح در شرایطی اجرا می شود به نوعی می توان گفت زمان بلوغ اپراتور است و بخش عمده ای از کشور تحت پوشش شبکه ما قرار دارد.
 
وی یادآور شد: عمر هر نوسازی در شبکه ارتباطات سیار حدود 20 سال است و اکنون طرح های مختلفی در حال نوسازی شبکه هستند و عملیات نوسازی شبکه موبایل در اپراتور اول از سال 1387 آغاز شده است.
 
صدوقی در پاسخ به سئوالاتی که در ارتباط با اختلالات اخیر همراه اول مطرح شده بود، اظهار کرد: برای ارتقای شبکه به نسل های بالاتر به ناچار باید تغییراتی در آن ایجاد کنیم و گاه در برخی موارد لازم است که سایت‌های ما به طور کامل نوسازی شوند. این تغییرات اساسی گاه اختلالاتی کوتاه مدت را به دنبال خواهد داشت و بخصوصی در شهری مانند تهران ما در حدود یک سوم فضا بحث سوآپ را نیز به طور همزمان مدنظر داریم و به عبارت دیگر همزمان با ارتقای شبکه بحث نوسازی هم مورد توجه قرار می گیرد ممکن است کمی تداخل ایجاد کند.
 
وی افزود: البته برای هر محله و هر منطقه که نیاز به نوسازی دارد یک دوره زمانی داریم وامیدواریم زودتر شبکه ما به حالت پایدار رسیده و اختلالات منطقه ای نیز برطرف شود.
 
مدیر عامل همراه اول درباره بسته های در نظر گرفته برای 3G همراه اول نیز اظهار کرد:‌ در حال حاضر بسته ها را در دوره آزمایشی ارائه کرده ایم و فعلا بسته های ما بسته‌های قدیمی هستنتد که استمرار دارند. اما به زودی بسته‌های جدیدی نیز ارائه خواهد شد.
 
وی درباره شبکه وایفای نیز اظهار کرد: شبکه وایفای ما با بهره گیری شبکه ثابت و همکاری شرکت مبین نت در حال پیگیری است تا با ارائه این سرویس مشترکان بتوانند به استفاده از آن بپردازند.
 
راهکار مناسب برای پرداخت قبوض
 
مدیر عامل همراه اول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بحث کاهش درآمدهای اپراتورها از طریق مکالمات تلفنی اشاره کرد و افزود:‌ درآمد ما از سمت سبد مکالمه به سمت سبد سرویس در حال تغییر است.
 
وی به ارسال صورت حساب مشترکان از طریق پست الکترونیکی اشاره کرد و گفت:‌ در حال حاضر بیش از یک و نیم میلیون کاربر هزنیه های خود را از طریق ایمیل دریافت می کنند.
 
صدوقی یادآور شد: گاه ممکن است پرداخت صورت حساب‌ها ازطریق شبکه بانکی کمی با کندی واختلال مواجه شود که به همین دلیل شاید بهتر باشد افراد برای پرداخت صورت حساب‌های خود از شیوه جیرینگ و یا شماره 9990 استفاده کنند.
 
وی یادآور شد: براساس طرح های جدید در نظر گرفته شده مشترکین اعتباری همراه اول به ازای هر سالی که از خدمات این اپراتور دریافت می کنند از تخفیف‌های برخوردار خواهند شد که میزان این تخفیف‌ها با افزایش سال های کاربر افزایش پیدا می کند.
 
مدیر عامل همراه اول درباره بدهی اپراتور اول به مردم هم خاطرنشان کرد:‌ کلیه بدهی‌های این شرکت به مشترکان همراه اول پرداخت شده و اکنون این شرکت هیچ بدهی به مردم ندارد.
 
مدیر عامل همراه اول در ادامه در ارتباط با نصب تجهیزات همراه اول با بیان این‌که همچنان مشکل این اپراتور همچنان با شهرداری حل نشده باقی مانده است، گفت: در حال حاضر اپراتور همراه اول برای راه اندازی سایت‌های bts با مالکان 270 نقطه به توافق رسیده است که شهرداری تنها مجوز ایجاد 26 سایت را ارائه کرده است ما از شهرداری درخواست داریم که با ارائه مجوز مشکلات این اپراتور را برطرف کند.
 
وی با اشاره به این‌که هر سایت BTS برای ارائه خدمات به دو تا سه هزار مشترک پاسخگو است، اظهار کرد: زمانی که در منطقه‌ای برج سازی انجام می‌شود تعداد مشترکان نیز افزایش پیدا می کند. بنابراین همراه اول نیاز دارد برای ادامه ارائه خدمات در آن مناطق سایت BTS ایجاد کند اما شهرداری مجوز لازم را ارائه نمی‌دهد.


ویدیو مرتبط :
فروش محدود سیم کارت های دائمی همراه اول

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کرم پور خبر داد: شرایط جدید سیم کارت های دائمی



 


 

همراه اول

 

 

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه پرونده فروش سیمکارتهای 288 هزار تومانی همراه اول بسته شد، گفت: شرکت مخابرات ایران بزودی پیشنهاد خود را برای شرایط جدید فروش سیمکارت های دائمی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شرکت ارتباطات سیار ایران سیمکارتهای دائمی خود را در دو نوع 123 هزار تومانی و 288 هزار تومانی به فروش می رساند که این سیمکارتها به ترتیب دارای کدهای 0910 و 0912 (در تهران ) بوده و از نظر میزان ودیعه تفاوتهایی با یکدیگر داشتند.

اما پس از خصوصی سازی شرکت مخابرات ایران و دریافت پروانه فعالیت به عنوان اپراتور اول مخابرات کشور، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد که تمامی سیمکارتهایی که مخابرات از زمان دریافت پروانه تا به حال فروخته است یک نرخ دارد و فرقی میان سیمکارتهای 0910 و 0912 وجود ندارد به همین دلیل همراه اول باید تمامی سیمکارتهای خود را به قیمت 123 هزار تومان بفروشد و مابه التفاوت سیمکارتهایی که با قیمت 288 هزار تومان به مشترکان فروخته شده باید به آنها بازگردانده شود.

این موضوع به چالشی جدی میان مسئولان شرکت مخابرات ایران و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تبدیل شد که حتی سازمان تنظیم مقررات بابت فروش غیرقانونی سیمکارتهای 288 هزارتومانی به مخابرات اخطار داد.

محمد کرم پور - معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت فروش سیمکارت های 288 هزار تومانی همراه اول اظهار داشت: پرونده سیمکارتهای 288 هزار تومانی بسته شده و همراه اول دیگر سیمکارتی با این قیمت نمی فروشد.

وی با بیان اینکه همراه اول به دلیل دریافت ودیعه، سیمکارتهای خود را به قیمت 288 هزار تومان به فروش می رساند، گفت: هر اپراتوری مجاز است برای دریافت صورتحساب مکالمات مشترک در سیمکارتهای دائمی، از وی ضمانت دریافت کند که این در کل دنیا هم مرسوم است اما مبلغی بابت ودیعه نباید از مشترک اخذ شود و اپراتور باید راهکارهای دیگری برای تضمین پرداخت صورتحساب به کار گیرد.

کرم پور با تاکید براینکه شرکت مخابرات ایران دیگر با قیمت 288 هزار تومان سیمکارت نمی فروشد، اضافه کرد: با مذاکرات صورت گرفته مقرر شده که مخابرات فرم اشتراکی برای مشترکان خود تدوین کند و شرایط جدیدی برای فروش سیمکارت های دائمی پیشنهاد دهد.

وی با بیان اینکه در فرم اشتراک جدید مخابرات، نحوه فروش و چگونگی دریافت تضمین بابت پرداخت صورتحساب مشترک دیده می شود، گفت: بزودی این پیشنهاد برای تصویب به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد که دیگر تحت عنوان سیمکارت های 288 هزار تومانی سیمکارتی از سوی مخابرات فروخته نخواهد شد..../تحلیل:تابناک