اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فروش دستمال‌های اعتیادآور در تهران



اخبار,اخبار اجتماعی ,دستمال‌های مرطوب کننده

یک آسیب شناس اجتماعی از فروش دستمال‌های مرطوب کننده اعتیاد آور در بازار خبر داد و گفت: زنان و دختران مراقب دام جدید مافیای مواد مخدر باشند.

دکتر مجید ابهری در گفتگو با مهر، افزود: اخیرا با توجه به گسترش مبارزه پلیس مبارزه با مواد مخدر با قاچاقچیان، مافیای مواد مخدر تاکتیک های خود را عوض کرده و اقدام به تولید و عرضه اقلام جدید با تبلیغات کاذب کرده است.

وی گفت: یکی از این اقلام دستمال کاغذی مرطوب کننده برای رفع خستگی پوست و جوان سازی آن است که توسط فروشندگان زن در اتوبوس ها، مترو و اماکن پر تردد بانوان تبلیغ و عرضه می شود.

ابهری اظهار داشت: دستمال های مرطوب کننده با فعالیت چهره به چهره توسط فروشندگان عرضه می شود نه تنها موجب جوان سازی پوست نمی شود بلکه با ایجاد اعتیاد به مواد مخدر صنعتی باعث بروز بیماریهای متعدد نیز خواهد شد.

این آسیب شناس اجتماعی تاکید کرد: این دستمال ها بعد از دو بار استفاده اعتیاد ایجاد می کند و دارای مواد مخدر «السی من» از مشتقات آمفتامین هستند و در ابتدا دستمال مرطوب کننده با قیمت ارزان بین ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان فروخته می شود و سپس بعد از ایجاد اعتیاد تا بسته ای ۲۰۰ هزار تومان نیز عرضه می شود.

به گفته ابهری، با توجه به خطرات و عوارض استفاده از اینگونه دستمال ها اطلاع رسانی لازم به دختران و زنان جوان در جهت خطرات استفاده از آن برای زنان و دختران می تواند قدم موثری در پیشگیری و مقابله باشد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در هر بسته ۱۰ عدد دستمال مرطوب کننده اعتیادآور قرار دارد، گفت: در گذشته مافیای مواد مخدربه شکل های آدامس و شکلات اقدام به عرضه مواد مخدر می کردند که شناسایی و معرفی شده و با شکست مواجه شدند ولی این بار با عرضه این دستمال ها قصد آلوده سازی دختران و زنان جوان را دارند.

 

اخبار اجتماعی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
خرید و فروش میلیونی بازی اعتیادآور کلش اف کلنز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش فروش بهشت در تهران



 

اعضای یك باند خانوادگی به بهانه دور شدن بلا و درمان بیماری های لاعلاج از خانواده های تهرانی و فروش زمین در بهشت از مردم كلاهبرداری می كردند.


چند روز قبل زنی با حضور در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای ناحیه ۵ تهران از اعضای یك خانواده به اتهام كلاهبرداری و شیادی شكایت كرد.


زن شاكی در تشریح ماجرا به بازپرس گلی پور گفت: چندی قبل به یك مجلس مهمانی دعوت شدم.

 

 

در این مهمانی، مردی به نام پیروز ادعا می كرد همراه اعضای خانواده اش با عالم غیب و امام زمان(عج) در ارتباطند و می توانند دعاهای افراد را مستجاب و بیماری لاعلاج آنها را درمان كنند.


وی افزود: بعد از این ملاقات كنجكاو شدم و تصمیم گرفتم در مهمانی های دیگر آنها نیز حضور یابم. بنابراین شب های پنجشنبه در مجلس آنها شركت و صحبت هایشان را گوش می كردم. پیروز در این جلسات وردهایی را می خواند و می گفت با خواندن این اوراد اجنه از این مكان خارج می شوند.

 

● پول دادن برای دور شدن اجنه


شاكی ادامه داد: مادر و دختر خانواده نیز برای دور كردن اجنه مبالغی پول از ما می گرفتند و در قبال آن لوح و پیراهن های مخصوص تحویلمان می دادند و می خواستند لوح ها را در اتاق های خانه آویزان كرده و لباس ها را ۲ روز در هفته بپوشیم و سپس در آینه چند بار خود را ببینیم و به سمت آن فوت كنیم.


زن شاكی در ادامه اظهاراتش گفت: حتی پیروز و اعضای خانواده اش، من و دیگر شركت كنندگان در مهمانی ها را به مدت ۳ روز به روستایی در شمال كشور بردند و درخواست كردند تا در كنار درختان جنگل نشسته و وردهای آنها را تكرار كنیم.


پس از آن سفر وقتی به تهران بازگشتیم پیروز گفت بزودی در تهران زلزله ای به وقوع می پیوندد كه باعث مرگ مردم می شود و افرادی از این زلزله جان سالم به در می برند كه غارهای بهشتی و قطعه زمین های بهشتی را از آنها خریده باشند.


● خرید زمین های بهشتی خیالی

 

شاكی افزود: آنها معتقد بودند فرشته ها تا زمان مرگ ما و حضور در بهشت از این مكان ها حفاظت می كنند و اگر كسی به اظهاراتشان شك كند یكی از بستگان نزدیكش بیمار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: آن روز وقتی به خانه بازگشتم، متوجه بیماری فرزندم شدم. بنابراین وحشت كرده و سراسیمه از پیروز تقاضای كمك كردم كه او نیز در چند مرحله ۶۱ میلیون تومان از من دریافت كرد و سند یك قطعه زمین خیالی در بهشت را به من تحویل داد و گفت: با خرید این زمین بیماری فرزندت مداوا خواهد شد.

 

شاكی افزود: وقتی حال فرزندم وخیم تر شد، او را به مطب پزشك بردم و پس از معاینه معلوم شد او بیماری لاعلاج ندارد و تنها بر اثر گرمازدگی بدحال شده است.

 

با اطلاع از این موضوع، به كلاهبرداری خانواده شیاد پی برده و به خانه شان رفتم، اما آنها كه ۵ نفر بودند، به طرز مرموزی ناپدید شده بودند.

 

با ثبت اظهارات شاكی، پرونده در اختیار ماموران پایگاه دوم اطلاعات ـ امنیت عمومی تهران قرار گرفت و جستجو برای یافتن اعضای این باند كلاهبرداری آغاز شد.


● شكایت یكی پس از دیگری

 

در حالی كه تحقیقات ادامه داشت، چند شهروند تهرانی دیگر هم به مركز پلیس مراجعه و شكایت های مشابهی ارائه كردند.


ماموران در ادامه تحقیقات پی بردند مالباخته ها در دام خانواده شیاد گرفتار شده و برای دور شدن بلاهای طبیعی و مداوای بیماری های لاعلاج، مبالغی از ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان پرداخت كرده و تعدادی غار و زمین خیالی در بهشت خریده اند.


بنابراین گزارش، جستجوی ماموران پایگاه دوم اطلاعات ـ امنیت عمومی تهران برای دستگیری اعضای این باند شیاد آغاز شده است.... / جام جم آنلاین