اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فروش تبلت‌ دانش‌ آموزی کلاهبرداری است


معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش تاکنون هیچ مجوزی برای تولید تبلت و تلفن همراه دانش آموزی صادر نکرده است.

پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر: معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش تاکنون هیچ مجوزی برای تولید تبلت و تلفن همراه دانش آموزی صادر نکرده است.

حمیدرضا کفاش گفت: اخیراً همراه اول یک تلفن همراه دانش آموزی با کاربری ویژه و با سفارش خانواده ها به صورت آزمایشی طراحی کرده ولی هنوز این تلفن هیچ تأییدیه ای ندارد و تلفن هایی که در بازار عرضه شده است جنبه تبلیغاتی دارد.

او تأکید کرد: هیچ جلسه ای تاکنون برای تأیید شدن این تلفن بین آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات برگزار نشده است، بنابراین تلفن و تبلت دانش آموزی از نظر آموزش و پرورش هنوز قانونی نیست.

کفاش گفت: بر اساس آخرین مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، ورود تلفن همراه و تبلت همچنان به مدارس ممنوع است و با دانش آموزان متخلف برخورد خواهد شد.

او در پاسخ به این سؤال که دیده می شود برخی مدارس دانش آموزان را به اردوهای خارج از کشور می برند افزود: تاکنون هیچ مجوزی برای برگزاری اردوها به هیچ مدرسه‌ای داده نشده است و برگزاری این اردوها از طرف هر مدرسه ای تخلف محسوب می شود.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: به همه مدارس بخشنامه کرده ایم که اردوهای درون و برون استانی دانش آموزان نیز باید با مجوز کتبی از والدین دانش آموز و کاملاً به صورت اختیاری برگزار شود.


ویدیو مرتبط :
بررسی بهترین تبلت های دانش آموزی سامسونگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تبلت‌های كاری و تبلت‌های دانش‌آموزی



 

تبلت, سیستم عامل اندروید, تبلت‌های دانش‌آموزی

برای بسیاری از كاربران تبلت جایگزین بسیار مناسبی برای PC است، در حالی كه دیگر كاربران از این گجت‌های خارق‌العاده به عنوان ابزاری برای اتصال به اینترنت، چك‌كردن ایمیل، اخبار، آهنگ‌های جدید، فیلم‌ها و علاوه بر اینها وسیله‌ای برای انجام كارهای معمول توسط برنامه آفیس یا برنامه‌های دیگر است. در این مقاله بهترین تبلت‌ها برای انجام كارهای روزانه و كمك به دانش‌آموزان انتخاب شده و مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

Apple iPad
در راس تمام تبلت‌های موجود در بازار محصولات كمپانی اپل قرار دارد، چرا كه این تبلت‌ها علاوه بر مجهز‌بودن به سیستم عامل مافوق پیشرفته iOS و نوع نرم‌افزار‌هایی كه در آنها قرار داده شده، جزو برترین برنامه‌هایی است كه یك گجت همه‌فن حریف می‌تواند به همراه داشته باشد.

البته نكات مثبت این تبلت تنها در این خصلت‌ها خلاصه نمی‌شود و شاخصه‌های بارز دیگری چون اتصال از طریق iCloud به دیگر تبلت‌های موجود در اینترنت به منظور اشتراك‌گذاری اطلاعات نیز دارد، علاوه بر اینها، این گجت مجهز به سیستم كمك‌رسانی سلولی است كه به دلیل تمام نكات مثبت ذكر‌شده و دیگر نكات موجود كه در اینجا بررسی نشده، یكی از بهترین گزینه‌هایی است كه برای انجام كارها در خانه و محل كار می‌توانید انتخاب كنید.
در ادامه باید اضافه كنیم قیمت این مدل از تبلت‌ها اندازه مشخصی ندارد، پس باتوجه به ظرفیت حافظه داخلی جهت ذخیره‌سازی و دیگر برنامه‌های جانبی نصب شده تعیین می‌شود.

Samsung Galaxy Tab2
طراحی بسیار زیبای این تبلت به همراه سیستم عامل اندروید 4 از نوع ساندویچ بستنی، گجت Tab2 10.1 را به عنوان یكی از بهترین تبلت‌های معمولی كه می‌تواند برای انجام كارهای روزانه مناسب باشد، معرفی كرده است. یكی از متداول‌ترین این تبلت‌ها كه قیمت آن از دیگر محصولات كمتر است Tab2 10.1 نام دارد و از جمله امكانات این گجت می‌توان به 16 گیگابایت حافظه داخلی و امكان اتصال به شبكه‌های وای‌فای اشاره كرد. هرچند به احتمال زیاد این تبلت نمی‌تواند جای لپ‌تاپ را برایتان پر كند، ولی می‌تواند به عنوان وسیله‌ای برای انجام برخی كارها در سفر به كار آید.

پس چنانچه هدفتان از خرید تبلت تنها انجام بازی‌های رایانه‌ای و سرگرم شدن است، بهترین گزینه پیش روی شما گلكسی Tab2 7.0 می‌تواند باشد. این گجت خارق‌العاده دارای صفحه نمایش در اندازه هفت اینچ طراحی شده كه در مقایسه با دیگر تبلت‌های سامسونگ با اندازه صفحه نمایش ده اینچ كمی كوچك‌تر از حد معمول ساخته شده است. این گجت بسیار كوچك تنها از طریق اتصالات وای‌فای می‌تواند به دیگر ابزار‌ها متصل شود و صفحه نمایش كوچك آن برای انجام بازی، چك‌كردن ایمیل، خواندن كتاب و انجام جستجو‌های اینترنتی بسیار مناسب است. حافظه داخلی این تبلت در دو اندازه 16 و 32 گیگابایتی طراحی شده است.

تبلت, سیستم عامل اندروید, تبلت‌های دانش‌آموزی

Motorola Mobility Xyboard/Xoom2
تبلت‌های كمپانی موتورولا كه در كشورهایی با نام Xyboard10.1 و در نقاط دیگر با نام Xoom2 شناخته شده است، یكی از بهترین تبلت‌ها برای انجام كارهای روزانه است. یكی از متفاوت‌ترین قابلیت‌های این تبلت‌ها امكان پرینت مطالب موجود بر صفحه نمایش است كه بندرت در گجت‌های اندرویدی به چشم می‌خورد.

از دیگر شاخصه‌های مورد توجه این تبلت‌ها می‌توان به امنیت بسیار بالایی كه IT در آنها ایجاد كرده اشاره كرد كه این تبلت را به یكی از امن‌ترین گجت‌ها برای انجام كارهای مدیریتی تبدیل كرده است. همانند تبلت‌های گلكسی Tab كمپانی سامسونگ، حافظه داخلی این تبلت نیز در اندازه 16 گیگابایت ساخته شده و تنها امكان اتصال به شبكه از طریق وای‌فای را به همراه دارد. در حال حاضر این تبلت دارای سیستم عامل اندروید 3.2 یا همان Honeycomb است، در حالی كه كمپانی سازنده قول داده این سیستم عامل را به روز كرده و به سیستم عامل Ice Cream Sandwich ارتقاءدهد.

تبلت, سیستم عامل اندروید, تبلت‌های دانش‌آموزی

گوگل نكسوس 7
كمیته سازنده تبلت‌های اندرویدی اوایل امسال اعلام كرد تبلت‌های Nexus7 جزو اولین گجت‌هایی است كه دارای سیستم عامل اندروید 4.1 یا همان Jelly Bean خواهد بود. همچنین این تبلت قابلیت به همراه داشتن تمام برنامه‌های گوگل و دیگر سرویس‌های بسیار فوق‌العاده موجود در اینترنت را دارد؛ هر چند در زیر این لایه بسیار سرگرم‌كننده شما می‌توانید محیطی تمام اندرویدی را برای انجام كارهای روزمره‌تان مشاهده كنید.
Asus شركت سازنده این تبلت است كه با همكاری كمپانی گوگل این تبلت را طراحی كرده‌اند. این تبلت، صفحه نمایش بسیار كوچك حدود هفت اینچ دارد و تنها حافظه جانبی آن دارای ظرفیت 16 گیگابایت است. علاوه بر این، همانند دیگر تبلت‌ها می‌تواند از طریق اتصالات وای‌فای به دیگر ابزار‌ها متصل شود. چنانچه قصد مقایسه این تبلت را با یكی از سخت‌ترین رقبا یعنی آمازون كیندل دارید، مسلما نكسوس 7 به دلیل قدرت بیشتر و ظرفیت ذخیره‌سازی بالاتر، برنده این رقابت خواهد شد.

تبلت, سیستم عامل اندروید, تبلت‌های دانش‌آموزی

Asus Transformer Prime TF201
خیلی از كاربران توانایی كار با صفحه كلید‌های لمسی را ندارند، به همین منظور شما می‌توانید صفحه كلید‌های دیگری را كه با كمك بلوتوث به تبلت‌تان متصل می‌شوند، خریداری كرده و با كمك آنها كارهای تایپی‌تان را انجام دهید.

این در حالی است كه Asus Transform یك قدم از دیگر رقبای خود پیشی گرفته و صفحه كلید مخصوص خود را كه به آسانی به این تبلت متصل می‌شود، طراحی كرده، با وجود این صفحه كلید این تبلت به یك لپ تاپ بسیار سبك و ظریف تبدیل شده است.
سیستم عامل نصب شده روی این تبلت از نوع اندروید 1/4یا همان Ice Cream Sandwich است؛ به همین دلیل توانایی سازگاری با محیط‌های كاری را دارد. و در نهایت تنها راه اتصال این تبلت به دیگر گجت‌ها از طریق امواج وای‌فای است و حافظه جانبی آن نیز از نوع 32 گیگابایت طراحی شده است.

Sony Tablet S
تبلت‌های S كمپانی سونی صفحه نمایش 4/9 اینچ دارد كه در مقایسه با دیگر گجت‌ها كه دارای صفحه نمایش‌های 10.1 اینچ است، بسیار كوچك‌تر و ظریف‌تر ساخته شده است. سیستم عامل طراحی‌شده برای این تبلت از نوع اندروید 2/3 یا همان Honeycomb نصب شده كه به دلیل امنیت بسیار كم این سیستم نمی‌توان از آن برای انجام كارهای بسیار مهم بازرگانی و استاندارد‌های مدیریتی استفاده كرد. البته این موضوع چندان اهمیتی ندارد؛ زیرا هدف اولیه از ساخت این تبلت كمك به انجام كارهای مربوط به كاربران معمولی و دانش‌آموزان بوده است. علاوه بر اینها، این گجت دارای بلندگو‌های نوع premium بوده و امكان اتصال به كتابخانه آنلاین كمپانی سونی را به همراه دارد.
منبع: infoworld.com

قیمت تبلت در بازار